پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۲، ۰۴:۰۰ ب.ظ

۹

محمدحسن قدیری ابیانه در گفتگو با «نسیم»: سوریه و عراق تنها دولتiهای عربی بودند که از سقوط مبارک خوشحال شدند، در حالیکه سایر دولت‌های عربی تلاش می‌کردند از سقوط مبارک جلوگیری کنند.

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسایل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار «نسیم» با بیان اینکه مصر همچنان با کمک به کشورهای عربی درصدد فشار بر دولت سوریه است، اظهارداشت: مرسی به این دلیل که براثر یک انقلاب برسرکار آمد انتظارمی‌رفت که قطع رابطه با اسراییل را داشته باشد نه سوریه.

وی با بیان اینکه مصر پس از سقوط مبارک نه در بعد سیاسی حرکت جدی انجام داد و نه در بعد اقتصادی و هم‌گرایی منطقه‌یی، افزود: مردم این کشور هم دیگر نمی‌توانند مصر را به عنوان عنصر ثبات در منطقه بدانند چراکه سیاست‌های مرسی را مخالف انتظارات خود می‌بینند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه مرسی با ایجاد شرایط فعلی در مصر بهانه برای مخالفانش را فراهم می‎کند، بیان کرد: شرایطی که امروز مصر و ترکیه با آن روبه‌رو هستند به خاطر اشتباهات‌ دولتمردان بوده است.

وی اظهارداشت: قطع رابطه مصر با سوریه مانع از آن می‌شود که مصر به عنوان کشوری که می‌توانست نقش موثری در حل بحران سوریه داشته باشد در این زمینه عمل کند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه سوریه تنها دولتی بود که از سقوط مبارک خوشحال شد درحالیکه کشورهای عربی تلاش کردند که از سقوط مبارک جلوگیری کنند، خاطرنشان کرد: تلاش مرسی برای سرنگونی دولت بشار اسد یک اشتباه استراتژیک است که در صورت شکل گیری این امر قطعا موقعیت مصر تضعیف خواهد شد.

این کارشناس مسایل سیاسی در پایان با تاکید براینکه طرفداران بشار اسد برعکس مرسی نسبت به قبل از انتخابات افزایش یافته است، افزود: مواضع فعلی مرسی در اعمال سیاست و روابط دپلماتیک در جهان عرب و اسلام شبهه ناک است.

۹۲/۰۳/۳۱

نظرات  (۹)

۰۱ تیر ۹۲ ، ۲۲:۱۹ فدایی سید علی ام

  امام عزیز ما فرمودند : آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. آقایان به اصطلاح روشنفکر ! فکر میکنید با زدن چنین حرف هایی ملت را از انقلاب و رهبری مایوس خواهید کرد. شما نوکران آمریکا هستید . بیچاره ها نوکر آمریکا بودن چه افتخاری دارد جز ذلت ! آمریکا هیچ غلطی نمی کند شما که جای خود دارید ! با افتخار فریاد می زنم : جانم فدای سید علی .

در پاسخ رضا باید بگویم که نباید  خیانتها و جنایات آمریکا را ازبین برد آمریکا هواپیمای مسافربری ما را منهدم کرد در صورتیکه  مسافران آن کاملا افراد عادی و.غیر نظامی بودند بهتر هست شما کمی تاریخ را مطالعه کنید در همین کتاب آقای قدیری مطللب جالبی در مورد صادارت ما نوشته شده که آمریکا محصولات مارا که صادر میشود عنوان می کند بیماری زا هستند  دارو را تحریم کرده که عملی کاملا غیر انسانی مغایر با تمامی قوانین بین الملی وحقوق بشر هست همین آقای احمدی نژاد نامه تبریک به اوباما فرستاد اما آنها چه کردند سخت ترین تحریم ها را بر علیه ما انجام دادند می توانستند از این فرصت به خوبی استفاده کنند مطمئن باشید که آنها چشم طمع به نفت ومنافع ملی مادارندالبته ما هم اینجا کم مسئول خائن نداریم که با بی لیاقتی و سو مدیریت خود شرایط را سخت تر کنند  اگر به مخترعین ودانشمندان ما اهمیت می دادند و حمایت می کردند اکنون ما با نفت خود تمامی محصولات مورد نیاز خود را تامین می کردیم ما باید آنها را تحریم کنیم چون ما نفت داریم وآنها به نفت ما وابسته هستند ولی زالو صفتان داخل با خیانتهای خود نگذاشتند که ما از این موهبت الهی نهایت استفاده را ببریم  
 با سلام . آقای قدیری چرا  اجازه دادید عده ای این گونه در سایت شخصی شما به انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی توهین کنند . چرا اجازه دادید که به احساسات 75 میلیون ایرانی توهین بشود. مردم دارای سلایق و اندیشه های مختلفی هستند اما همه انقلابشان را دوست دارند و همین  مردم بودند که در روز جمعه حماسه سیاسی را خلق کردند . ومتاسفم برای کسانی که نظام مقدس جمهوری اسلامی را دست نشانده آمریکا و غرب میدانند. اما تاسف من زمانی بیشتر میشود که دکتر قدیری خط امام  نظرات چنین افرادی را در سایت خود به نمایش میگذارد. آقای قدیری اصلا از شما انتظار این کار را نداشتم.
پاسخ:
سلام. آن مطلب را درج کردم بدانید که چه دیدگاههایی در مملکت یافت می شوند هر چند خیلی معدود.
 سلام . آقا رضا شما از حرف من بد برداشت کردید. من هرگز نگفتم که انقلاب اسلامی کار آمریکا بود. اتفاقا برعکس انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که هیچ گونه اراده خارجی در آن وجود ندارد بلکه انقلابی است که مردم ایران به رهبری قدرتمندانه و مدبرانه امام خمینی (ره) به پیروزی رساندند. دلیل این همه دشمنی آن ها این است که ما در مقابل آنها قرار داریم و  در برابر آن ها مقاومت کرده ایم. شما کمی در نظرتان تند روی کردید. نظر شما منحرف کننده است. ضمنا بر خود واجب میدانم که از آقای قدیری عذرخواهی کنم چون بنده باعث شدم و این بحث را بیان کردم و باز هم میگویم شرمنده ام و عذر میخوام.
 این حرفا چیه. مردم مصر خودشون انقلاب کردند. آقای مرسی هم انسان مزدوری نیست. او کسی است که آمده جامعه مصر  را به سوی یک تمدن اسلامی ببرد. آمریکا از مخالفان سرسخت انقلاب مصر است .

  احمدی جان دمت گرم . حرف دل ما ملت بیچاره را زدی. جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان نیز محصولی از محصولات آمریکا هستند. من میدونم که نظرم  در سایت نشان داده نمیشود. اما من فریاد میزنم شاید صدایم به جایی برسد : مردم ایران از خواب زمستانی بیدار شوید. 35سال است که به ریش ما ملت میخندن . تاکی میخواهید مرگ بر آمریکا بگویید . تا کی میخواهید پرچم آمریکا آتش بزنید. باور کنید جمهوری اسلامی دست نشانده آمریکاست. همه این ها برای گول زدن شماست. پشت صحنه همشون دستشون تو یک کاسه است. مردم ایران بیدار شید. تا کی خواب زمستانی !

 آقای احمدی خوب گوش کن. نظراتی که شما برای آقای قدیری ارسال میکنید کاملا اشتباه و غلط است و آقای قدیری بسیار به شما احترام گذاشت که نظرات شما را تایید کرد. این حرف های شما بیانگر این است که شما درباره انقلاب اسلامی ایران نیز این گونه فکر میکنید اما جرئت گفتن آن را ندارید .
  بله من قبول دارم که مردم انقلاب کردند اما نتیجه بیداری اسلامی نبود. این مردم بازیچه شدند و فریب خوردند و الآن متوجه شده اند. آمریکا و کشورهای غربی برای فریب افکار عمومی در ظاهر به طرفداری از مبارک و حکومت او میپرداختند و خودشان را حامی او جلوه میدادند. در حالی که در پشت صحنه تمام تلاششان این بود که حسنی مبارک ساقط شود. من اصلا نمی خواهم از حسنی  مبارک طرفداری کنم بلکه او را یک جنایتکار بزرگ می دانم که فرعون زمان خود بود و بسیار به مردم خود ظلم کرد و وقتی تاریخ مصرفش تمام شد او را دور انداختند. اما انقلاب مصر نتیجه اش این بود که مزدوری به نام محمد مرسی روی کار آمد که جنایتکارتر و دست نشانده تر از مبارک است و ناراحت کننده تر آن است که به اسم دین اسلام بر مردم حکومت می کند و این خود لطمه ای بزرگ به اعتقادات مردم مصر است . آقای قدیری بنده ارادت خاصی به حضرتعالی دارم  و شما را یک شخصیت انقلابی و قاطع میدانم اما فکر میکنم شما در این زمینه مثل بسیاری دیگری از تحلیلگران دچار اشتباه شده اید.  ضمنا عرض کنم بنده تحلیل خودم را دارم و نمیخواهم آن را به کسی تحمیل کنم. بنده را بخاطر جسارتم ببخشید . 
پاسخ:
سلام. غربی ها در باطن نیز در صدد حفظ مبارک و شکست انقلاب بودند. مرسی هرگز مثل مبارک نیست. خطا دارد ولی مثل او نیست. فراموش کردید که مبارک به کمک صدام و رژیم صهیونیستی پرداخت. یک اهل سنت است با تعصبات خاص خود. بنده به این نتیجه نرسیده ام که او مزدور است. انقلاب مصر به نتیجه نهایی نرسید ونتوانست تمام ارکان حکومت را به دست گیرد. مثل قوه قضائیه. مرسی ضعف های خود را دارد. اشکال ندارد که شما فکر کنید بنده و دیگران اشتباه می کنیم. نظر شما محترم است.
  محمد مرسی دست نشانده آمریکا و انگلیس است. آمریکایی ها و غربی ها در مصر انقلاب کردند و حکومت مبارک را ساقط کردند زیرا حسنی مبارک دیگر برای تامین منافع آن ها مناسب نبود. آن ها امروز مرسی را روی کار آوردند تا منافع آن هارا تامین کند . انقلاب تونس هم کار آمریکا و غرب بود. آقای دکتر ما بدجور از استعمار رودست خوردیم و واقعا جای تاسف دارد که اسمش را بیداری اسلامی می نامیم.
پاسخ:
انقلاب مصر و تونس کار مردم و نتیجه بیداری اسلامی بود. غرب هم مرسی را نمی خواست. ولی به هر حال تحجر و ناآگاهی هم در آنها هست. قدرتی را که شیعه دارد آنها ندارند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">