پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۰۹ ق.ظ

۰

خبرگزاری شبستان: سفیر سابق ایران در مکزیک با اشاره به این که مواضع اصلی نظام در سیاست خارجی باید در مذاکرات با غرب حفظ شود، گفت: اختلاف نظرها باعث نشود که دولت یازدهم از این مواضع دور شود.

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه، کارشناس سیاست خارجی در خصوص سیاست خارجی دولت یازدهم به خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، گفت: در حال حاضر کشورهای غربی و به خصوص دشمنان ما آمریکا و اسرائیل در تلاشند ایران را در وجهه جهانی به جایگاه پایینی برسانند که دولت یازدهم باید با درایت و تکیه بر آرمان های نظام جمهوری اسلامی براین اقدامات آنها فایق آید.

وی ادامه داد: اسرائیل دشمن اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران قطعا تا 10 سال دیگر از روی زمین محو خواهد شد و این محو شدن آن تحت تاثیر بیداری اسلامی به رهبری ایران است.

قدیری ابیانه همچنین به بیداری اسلامی در کشورهای منطقه خاورمیانه اشاره کرد و جایگاه ایران در وقوع این بیداری را بسیار با اهمیت دانست و اظهار داشت: بیداری های اسلامی که اخیرا در کشورهای منطقه رخ داده همگی تحت تاثیر انقلاب اسلامی در ایران بوده و چنین جایگاه رفیع در باید در سیاست خارجی دولت یازدهم هم حفظ شود.

سفیر اسبق ایران در کشور استرالیا با اشاره به نقش مردم در تحکیم بخشیدن به یک سیاست خارجی مقاوم در ایران افزود: مردم هم باید به این باور برسند که جمهوری اسلامی ایران سرآمد کشورهای منطقه است و با حمایت از دولت ها و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در رسیدن کشور به اهداف والای نظام در سیاست خارجی کمک کنند.

قدیری ابیانه در بخش دیگری از مصاحبه به نقش پررنگ اقتصاد در برقراری یک سیاست خارجی قوی تاکید کرد و گفت: زمانی که با کاهش ارزش ریال روبرو می شویم و مردم برای خرید دلار و طلا به بازار روی می آورند نشان از آن دارد که هنوز مردم باور درستی از تاثیر عملکرد خود در سیاست خارجی کشور و تاثیر آن بر اقتصاد ایران ندارند.

وی در مورد مذاکرات ایران با غرب در خصوص مسائل هسته ای کشورمان در دولت آقای روحانی خاطر نشان کرد: نباید از مواضعمان کوتاه بیاییم و در دولت یازدهم هم باید بر مواضع اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران حتی در صورت کنار نیامدن غرب با این مواضع تاکید شود.

۹۲/۰۴/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">