پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۱۱ ق.ظ

۰

گروه سیاسی: کارشناس عالی مدیریت استراتژیک تغییر امیر قطر را معلول نگرانی آمریکا و غرب نسبت به سن بالای حکام عرب و نگرانی از بی‌ثباتی در این کشورها در صورت مرگ این حاکمان عنوان کرد و گفت: غرب به‌دنبال این است که افراد جوان‌تر بر مسند نشسته تا بی‌ثباتی در تغییرات منجر به پیروزی اسلام‌گرایان نشود.

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی مدیریت استراتژیک در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) تغییر امیر قطر را معلول نگرانی آمریکا و غرب نسبت به سن بالای حکام عرب و نگرانی از بی‌ثباتی در این کشورها در صورت مرگ این حاکمان عنوان کرد و گفت: در حقیقت، غرب به‌دنبال این است که افراد جوان‌تر بر مسند نشسته تا بی‌ثباتی در تغییرات منجر به پیروزی اسلام‌گرایان نشود.

قدیری ابیانه: تغییری در سیاست‌های غرب‌گرایانه قطر متصور نیست چرا که سیاست‌های امیر جدید نیز همچون امیر سابق، منبعث از سیاست‌های آمریکاست و با این تغییر و تحول، تغییری در سیاست خارجی و مواضع قطر نمی‌توان انتظار داشت، لذا رابطه این کشور با جمهوری اسلامی ایران در دوران شیخ تمیم همچون دوره شیخ حمد خواهد بود

وی از مقابله با بیداری اسلامی به‌عنوان روی دیگر سکه طرح آمریکایی تغییر امیر قطر نام برد و خاطرنشان کرد: تغییری در سیاست‌های غرب‌گرایانه این دولت‌ متصور نیست چرا که سیاست‌های امیر جدید نیز همچون امیر سابق، منبعث از سیاست‌های آمریکاست و با این تغییر و تحول، تغییری در سیاست خارجی و مواضع قطر نمی‌توان انتظار داشت، لذا رابطه این کشور با جمهوری اسلامی ایران در دوران شیخ تمیم همچون دوره شیخ حمد خواهد بود.

قدیری ابیانه با اشاره به بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج فارس و اظهارات سعود الفیصل در مورد دخالت جمهوری اسلامی ایران در امور سوریه گفت: این اعراب هستند که باید دست از دخالت در امور این کشور و حمایت از تروریست‌ها بردارند.

وی مردم سوریه را تنها صاحبان حق تعیین سرنوشت برای این کشور برشمرد و تصریح کرد: قطعاً مردم سوریه، بشار اسد را به مخالفان ترجیح می‌دهند.

این کارشناس عالی مدیریت استراتژیک افزود: اتحادیه عرب و شورای همکای خلیج فارس، دموکراسی را بهانه دخالت در سوریه قرار داده‌اند در حالی که در هیچ یک از کشورهای عضو این شورا دموکراسی حاکم نبوده و از نظام‌های سلطنتی برخوردارند.

وی در توضیح موضع منطقی کشورمان در مورد سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران در عین استقبال از گسترش روابط با اعضای شورای همکاری خلیج فارس، همواره از حق مردم سوریه در تعیین سرنوشت خویش و نیز از دولت قانونی سوریه حمایت کرده و خواهد کرد.

مرجع خبر: خبرگزاری قرآنی ایران

۹۲/۰۴/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">