پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۲، ۰۹:۳۳ ب.ظ

۳

16 تیر باشگاه خبرنگاران مصاحبه ای را منتشر کرده که به اینجانب نسبتداده است.
بنده در مورد مصر مصاحبه کرده ام ولی متن مصاحبه به اینجانب مربوط نیست و با نگاه اینجانب در تضاد است.
احتمالا خبرنگار با دیگری نیز مصاحبه کرده و در درج مصاحبه دچار اشتباه شده است. تماس با باشگاه برای حذف خبر ممکن نشد.
قدیری‌ابیانه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران: اصلاح قانون تنها راه بازگشت ثبات و آرامش به مصر است
یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ارتش مصر با ادعای دفاع از دموکراسی و پاسخ به خواست مردم اقدام به عزل محمد مرسی از ریاست‌جمهوری کرده‌ است، گفت: باید با تغییر مفاد و اصلاح صحیح قوانین، خواسته‌ها و انتظارات تمامی مردم در نظر گرفته شود چرا که به نظر می‌رسد که این تنها راه ایجاد ارامش و ثبات در مصر است.

"محمد‌حسن قدیری‌ابیانه" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به حوادث اخیر مصر اظهار داشت: محمد مرسی نتوانست توازن را در اقشار جامعه و تفکرات گوناگون کشور برقرار کند، لذا زمینه‌های بروز نارضایتی را به وجود آورد.
 
وی با اشاره به اینکه مرسی نتوانست تناقض‌ها میان اسلام‌گرایان و سکولارها را رفع کند، تصریح کرد: با به قدرت رسیدن اخوان المسلمین به رهبری محمد مرسی و تصویب قانون اساسی، اسلام‌گرایان‌ خواستار پررنگ شدن ابعاد مذهبی با رویه‌هایی همچون آزادی حجاب و برابری شیعه و سنی شدند و این در حالی بود که سکولارها مخالف این روند بودند، لذا با وجود تناقض میان سکولارها و اسلام‌گرایان و عدم توانایی مرسی در تقسیم عادلانه قانون ، با کودتای ارتش برکنار شد.
 
این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ارتش مصر با ادعای دفاع از دموکراسی و پاسخ به خواست مردم اقدام به عزل محمد مرسی از ریاست‌جمهوری کرده‌ است، خاطرنشان کرد: باید با تغییر مفاد و اصلاح صحیح قوانین، خواسته‌ها و انتظارات تمامی مردم در نظر گرفته شود چرا که به نظر می‌رسد که این تنها راه ایجاد ارامش و ثبات در مصر است.

۹۲/۰۴/۱۶

نظرات  (۳)

 سلام . صبح نظری را برای شما در همین قسمت ارسال کردم که شما آن را در سایت خود درج نکردید. آیا دلیل خاصی داشت ؟ من در نظرم به هیچ کس توهین نکرده بودم که شما بخواهید آن را نمایش ندهید. بنده نظرم را درباره مسئله مصر بیان کردم و قصد تحمیل نظرم را به هیچ کس ندارم . بنده گفتم آنچه که در مصر رخ داده یک کودتا نبود بلکه ارتش خواسته مردم مصر را که خواهان کناره گیری محمدمرسی از قدرت بودند را جامه عمل پوشاند. من اصل بیداری اسلامی را قبول دارم  اما معتقدم که محمد مرسی را باید یک جریان انحرافی در بیداری اسلامی مصر دانست که مردم این جریان انحرافی را با کمک ارتش مردمی مصر خنثی ساخت . محمد مرسی یک اسلامگرای منحرف بود و اینک برکناری او از قدرت باعث خواهد شد که بیداری اسلامی در مصر به مسیر اصلی خود باز خواهد گشت که این یک پیروزی بزرگ برای مسلمانان مصری و اسلام خواهان جهان است .
پاسخ:
مردم با کمک ارتش وی را ساقط نکردند. ارتش مخالفت مردم را بهانه قرار داد تا وی را ساقط کند. لابد عربستان و قطر و امارات و آمریکا و اسرائیل هم برای حمایت از مردم با مرسی مخالفت کردند!!
وی اسلام گرای منحرف بود ولیاین یکی ها ضد اسلامند به خصوص علیه اسلام حقیقی.
 آقای قدیری این حرف شما درست نیست . کودتایی در کار نبوده که بخواهد آمریکایی و اسراییلی باشد. ارتش مصر به نمایندگی از ملت مصر چنین اقدامی را انجام داد و به مردم خود احترام گذاشت و خواسته آنان را تحقق بخشید. درود بر ارتش مردمی مصر
نظر خود شما راجع به این متن چیه؟ با این صحبت ها موافقید یا نظر دیگری دارید؟
پاسخ:
اینکه اسلام‌گرایان‌ خواستار پررنگ شدن ابعاد مذهبی باشند مثبت است ولی اینکه آنها خواستار آزادی حجاب و برابری شیعه و سنی شدند کذب محض است. آنها به شیعیان ظلم کردند.
سکولارها بودن که با مذهبی شدن مخالف و البته ظاهرا با تبعیض علیه شیعیان مخالف بودند.
متن طوری است که کودتا را توجیه می کند حال آ«که کئدتا توجیه ندارد.
ضمن اینکه کودتا به خاطر نقص قوانین نبوده و کودتا غیر قانونی بود. البته قوانین مصر نواقص زیادی دارد ولی کودتا به خاطر نواقص قوانین نبوده بلکه کودتا آمریکایی و اسرائیلی بوده.
اینکه گفته شود که تغییر قوانین تنها راه ایجاد ارامش و ثبات در مصر اس غلط است. باید کودتا لغو شود. و نظامیان به خاطر کودتا محاکمه شوند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">