پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۲۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۴۴ ق.ظ

۱

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: نتیجه 80 سال تلاش اخوان المسلمین‌ها را برای رسیدن به حاکمیت مصر با بی‌تدبیری یکساله مرسی از دست رفت.

محمد حسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: انقلاب مصر با اشتباهات اخوان المسلمین و مرسی ناتمام ماند.

وی بیان کرد: با وجود رفتن مبارک از صحنه سیاست تمام ارکان و عوامل دست نشانده مبارک در صحنه سیاسی مصر بر جای ماندند و امروز زمینه کودتا را فراهم کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: مرسی با اتخاذ مواضع نامناسب اخیر خود پایگاه مردمی خویش را تا حدودی از دست داد و بسیاری از موافقان خود را به صفوف معترضان و منتقدان خود سوق داد.

وی افزود: با پیش گرفتن این روند توسط مرسی در ماه‌های اخیر دولت عملا فرصت را برای بازماندگان رژیم مستبد مبارک و سران اسرائیلی و آمریکا و هم پیمانان عربی‌اش فراهم کرد و فضا را برای کودتای این فرصت طلبان فراهم کرد.

*شکست اخوان المسلمین به منزله شکست بیداری اسلامی نیست

قدیری ابیانه تصریح کرد: البته شکست اخوان المسلمین به منزله شکست بیداری اسلامی در مصر نیست، همان‌گونه که کودتای سال 32 مرداد و رویداد 15 خرداد نتوانست مانع پیروزی انقلاب اسلامی شود.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی کشور مصر هم که همه دستورات مرسی را ملغی اعلام می‌کرد، در مقابل عمل قبیحانه کودتاچیان سکوت اختیار کرد و سیاست همراهی با آنان را پیش گرفت.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا شدت گرفتن اعتراض در مصر علیه دولت مرسی را تصمیمات و رفتارهای دوگانه او عنوان کرد و گفت: از جمله این دلایل ادامه ارتباط با رژیم غاصب صهیونیستی، متحد ماندن بر پیمان کپ دیوید، و پایدار ماندن بر حمایت از تروریست‌های سوریه‌ای و قطع ارتباط با دولت بشار اسد و داشتن چشم کمک بر دلارهای عربی است.

وی در ادامه افزود: میدان دادن به سلفی‌ها و تکفیری‌ها توسط دولت مرسی در انجام تندروی‌ها و افراطی گری‌‌های آنان نسبت به جسارت و کشتار شیعیان مصری از دیگر مواردی بود که زمینه سقوط دولت مرسی ر ا فراهم کرد.

۹۲/۰۴/۲۱

نظرات  (۱)

۲۳ تیر ۹۲ ، ۲۲:۳۲ سینا حسن زاده

 امروز مصر در شرایط دهه 30 و 40 و 50 ایران قرار دارد . مشکلات و موانع بسیار زیادی در مسیر ملت مصر وجود دارد اما هیچ کدام از این موانع و مشکلات ، نباید باعث شود که مردم مصر از مبارزه قاطعانه و جدی خود دست بردارند . مردم مصر باید ملت ایران را الگو و اسوه خود قرار دهند  و در مسیری قدم بگذارند که ملت ایران ، 35 سال پیش در آن قدم گذاشت. نباید ناامید شوند ، باید با امید و ایمان به خدا و وحدت و برادری، به مبارزه ی انقلابی خود ادامه دهند. به فضل الهی ، در آینده نزدیک ، شاهد یک انقلاب بزرگ اسلامی در مصر و بحرین و یمن و سوریه و .... خواهیم بود. تا آن روز فاصله ای نیست . به امید پیروزی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">