پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۰، ۰۹:۳۱ ق.ظ

۰


 تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1390/03/10 سفیر سابق ایران در مکزیک گفت: استعمار برای دسترس به امیال نامشروع خود دست به هر جنایتی می زند.

 به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، قدیری ابیانه در مراسم اختتامیه همایش بین المللی بیداری اسلامی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای اسلامی امور روزمره و زندگی جاری انها به فروش نفت خام بستگی دارد گفت: این سیاست استکبار است که در کشورهای دیگر بخصوص در کشورهای اسلامی و همچنین سایر کشورهای مثل کشورهای امریکای لاتین نیز شاهدش هستیم.

وی گفت: استراتژی استعمار مبنی بر تضعیف فرهنگ کار و تلاش برای تولید نشدن ثروت و دامن زدن به فرهنگ مصرف بوده است.

قدیری ابیانه افزود : کاری کردند که باوجود تولیدات داخلی در کشورها مصرف کالای خارجی به فرهنگ تبدیل شود.

وی افزود:‌ هر حکومتی به امریکا و انگلیس وابسته تر باشد وضع مالی بدتری خواهد داشت و درصد بیشتری از مردم فقیر خواهند بود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه هدف از تحمیل برخی سلاطین و رژیم های دیکتاتوری مثل بن علی و مبارک به مردمشان جلوگیری از پیشرفت ان ملت بوده است گفت: امروز که شاهد بیداری اسلامی هستیم حکومت های دست نشانده تمام تلاش خود را می کنند تا جلوی حاکمیت مردم و پیروزی ملت ها را بگیرند.

قدیری ابیانه ادامه داد: الان که در مصر مبارک ساقط شده است غرب سعی می کند نظام وابسته را حفظ کند تا حاکمیت مردم محقق نشود.

وی با بیان اینکه استعمار برای دسترسی به امیال نامشروع خود دست به هر جنایتی می زند گفت : به طور مثال در عراق در طول اشغال این کشور بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر کشته شدند که این تعداد بیش از 5 برابر تلفات بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی است.

قدیری ابیانه افزود: امروز وقتی غیرنظامیان افغان بدست آمریکایی ها کشته می شوند حداکثر خسارت برای هر افغانی 1000 دلار تعیین می شود و آن را هم باید دولت افغانستان بدهد. این در حالی است که اگر یک اروپایی یا امریکایی در فلسطین کشته شود دادگاههای امریکا 300 میلیون دلار غرامت ان فرد را تعیین می کنند.

وی گفت : امروز جهان اسلام چنین وضعیتی را نمی پسندد و نمی پذیرد و انها نیز نمی توانند جلوی این تحولات را بگیرند.

قدیری ابیانه افزود: این دهه، دهه تغییرات اساسی در جهان اسلام است و حکومت های مردم سالار و متکی بر باورهای اسلامی و ارای عمومی انشاء الله در تمام منطقه مستقر می شوند. وی گفت: این موج به جهان اسلامی محدود نمی شود و کشورهای دیگر را در بر می گیرد و در حالی این تحولات اتفاق می افتد که شاهد سقوط امپراطوری امریکا نیز هستیم. سفیر سابق ایران در مکزیک افزود: ساموئل هانتینگتون نظریه پرداز مشهور امریکایی، شکل گیری تمدن اسلامی را قبلا پیش بینی کرده بود.

این کارشناس مسائل استراتژیک گفت: کشورهایی که امروز سرمایه هایشان را برای جلوگیری از تحولات مثبت، صرف می کنند از جمله عربستان نمی توانند مانع این حرکت اسلامی شوند.

وی با تاکید بر اینکه تغییر در پیش است و این تغییر فراگیر خواهد بود گفت: حکومت عربستان نباید به خود اجازه بدهد مانع حرکت اسلامی ملت ها شود و درامد حاصل از نفت خدادادی را صرف جلوگیری از این مهم کند.

وی افزود: خود عربستان نیز حداقل در اسم باید دچار تغییر شود چرا که کشوری که محل تولد ، بعثت و وفات پیامبر گرامی اسلام است چرا باید به نام خاندانی نامگذاری شود که هیچ سنخیتی با پیامبر ندارد . وی گفت: عربستان اگر نامی به خود بگیرد باید عربستان محمدی باشد نه عربستان سعودی.

خبرگزاری دانشجویی در این ارتباط می نویسد:

 

در مراسم اختتامیه همایش بین‌المللی بیداری اسلامی که از صبح امروز (سه‌شنبه) در محل سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، قدیری ابیانه، سفیر پیشین ایران دراسترالیا و مکزیک در ابتدای مراسم اختتامیه و در حالی که قرار بود در این مراسم دکتر حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل شرکت و سخنرانی کنند، حاضر شد و سخنانی کوتاه را ایراد کرد.

 

۹۰/۱۲/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">