پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۰۴ ق.ظ

۱

پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا پیش‌بینی کردهد که در 10 الی 12 سال آینده رژیم غاصب صهیونیستی از نقشه محو شده و فلسطینی‌ها بر آن حکومت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،" محمدحسن قدیری ابیانه " طی یادداشتی به بررسی ریشه تحولات در منطقه و فتنه‌انگیزی‌های آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی برای پیشبرد اهداف شوم خود،  پرداخته است.  متن این یادداشت به شرح ذیل است:

 برای شناخت ریشه‌های تحولات منطقه و جهان اسلام باید نگاهی اجمالی به وضعیت کلان جهان انداخت، آمریکا پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی انتظار جهان تک قطبی به رهبری خود را داشت که از آن به عنوان نظم نوین جهانی نام می‌برد؛ در حالی که پس از آن، جهان به سمت چند قطبی شدن پیش می‌رفت وضعیت آمریکا به وخامت کشیده شد و میزان بدهکاری، بحران فراگیری را برای این کشور رقم زد و این بحران به ویژه برای کشورهای هم‌پیمان آمریکا که مراودات و وابستگی‌های اقتصادی زیادی بین آنها بود سرایت کرد که وضعیت بحران اقتصادی اروپا نمونه‌ای از آن است. 

 قطب‌هایی در جهان در حال شکل گیری است؛ چین، هند، ژاپن، روسیه، آفریقای جنوبی و برزیل چند قطب رو به صعود هستند و اتحادیه اروپا نیز یکی از این قطب‌ها‌یی است که با اتحاد خویش هدف محوریت در جهان را دنبال می‌کنند.

 کشورهای اروپایی هریک در گذشته مستعمرات زیادی داشته‌اند که پس از جنگ جهانی دوم قدرت خود را از دست داده و محوریت قدرت از اروپا به آمریکا منتقل شد.

اروپایی‌ها همواره حسرت دوران گذشته را می‌خوردند و هدف از اتحادشان، پرهیز از پیروی از آمریکا  و بازیابی جایگاه خویش برای رهبری جهان است و در حال حاضر یکی از قطب‌های قدرتمند جهان اروپا است.

 با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بیداری اسلامی نهادینه شد و با گسترش خود توانست حکومت‌هایی دیکتاتوری مثل تونس و مصر را سرنگون کند و می‌رود تا سایر حکومت‌های دست نشانده را نیز را در برگیرد.

 همچنین ایران به دلیل برخورداری از سه موقعیت ژئواستراتژیک، ژئوپولیتیک و ژئواکونومیک یعنی ویژگی‌های مهم جغرافیایی، سیاسی و اقتصادی که بر هم منطبق هستند رهبریت طبیعی این بیداری اسلامی را بر عهده دارد، بیداری که می‌رود تا تمدن بزرگ اسلامی را شکل دهد و به بزرگترین قطب و قدرت جهان تبدیل گردد. 

 گسترش بیداری اسلامی روندی رو به صعود دارد هرچند در این جریان افت و خیزهایی مانند سقوط مبارک، کودتا در مصر علیه مرسی و بحران سوریه را در پیش رو داشته باشد.

 منابع نفتی آمریکا و اروپا رو به اتمام  و بدهی‌های آمریکا به مرز 17 هزار میلیارد دلار رسیده است و سالانه حدود هزار میلیارد دلار (معادل با درآمد سی سال نفت ایران) بر بدهی‌های آنها افزوده می‌شود و اظهارات چاک هیگل وزیر دفاع جدید آمریکا در اولین سخنرانی وی مبنی بر اینکه دیگر آمریکا جایگاه قبلی برای تعیین تکلیف برای دیگر کشورها را از دستداده است نشانه چنین تحولی در جهان است.

  آمریکا دیگر در موقعیتی نیست که بتواند جهان را اداره کرده و برای سایر کشورها تعیین تکلیف کند و عقب نشینی اجباری این کشور در عراق و افغانستان و تلفاتی که  متحمل شد همچنین شکست‌هایی که رژیم غاصب صهیونیستی در لبنان و فلسطین متحمل گردید و  عدم جرات آمریکا در مداخله نظامی مستقیم در سوریه نشان از افول موقعیت ابرقدرتی آمریکا دارد. 

  آمریکا امید پیروزی در جنگ مستقیم با ایران را ندارد و وضعیت نظامی او موجب شده تا به ترفندهای سیاسی، جنگ روانی و فشارهای اقتصادی روی آورد که فتنه 88 نیز در همین راستا سازمان‌دهی شده بود که به شکست انجامید.

همچنین کودتا علیه مرسی پس از بازی دادن‌های وی و اخوان‌المسلمین هم از اقدامات کثیف پشت پرده این کشور است.

 از نگاه آمریکایی‌ها موضوع اصلی ممانعت از سقوط آمریکا و تک ابر قدرت ماندن و جلوگیری از چند قطبی شدن جهان است.

 اگر جهان اسلام متحد شود و از یوغ استعمارگران خارج گردد به بزرگترین قطب جهانی تبدیل خواهد شد و این چیزی است که غرب قرن‌ها به اهمیت آن پی برده و در صدد جلوگیری از آن بوده و هست.

 ایجاد کشور صهیونیستی در قلب جهان اسلام با این هدف صورت گرفت اما علی‌رغم همه این توطئه‌ها جهان در حال تحول عظیمی به سوی چند قطبی شدن است و قطب بزرگی اسلامی نیز در حال شکل گیری است.

همچنین پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا پیش‌بینی کرده‌اند که در 10 الی 12 سال آینده رژیم غاصب صهیونیستی از نقشه محو شده و فلسطینی‌ها بر آن حکومت خواهند کرد. 

 دهه‌ای که در آن رژیم غاصب صهیونیستی در آن نباشد همان مدت زمانی است که از آن به عنوان پیچ تاریخی یاد می‌شود و در این ایام حکومت‌های مردمی در کشورهای اسلامی به اریکه قدرت خواهند نشست بنابراین تمدن و قطب اسلامی رو به شکل گیری است و ایران به طور طبیعی رهبریت این تمدن بزرگ اسلامی را بر عهده خواهد داشت و باید تلاش کرد با تقویت ایران از هر لحاظ، عبور امن و سریع‌تر از این پیچ تاریخی را برای کشورمان مهیا نمود.

  این هدف با اتحاد و انسجام ملت و همکاری مردم و مسئولین حول محور ولایت‌فقیه و نیز کار و تلاش بیشتر آحاد مردم و عمل به شعارهایی که مقام معظم رهبری طی سال‌های اخیر مطرح کرده‌اند ممکن و میسر می‌شود و همگان باید نقش خود را در چنین تحول عظیم جهانی به خوبی ایفا کنند.

 شرکت گسترده مردم در حماسه سیاسی  با تحقق حماسه اقتصادی توسط مردم و مسئولین تکمیل می‌شود و مردم باید مطمئن باشند که در این صورت کشور گام‌های بلندی را در جهت حل مسائل و مشکلات و تحقق چشم اندازها شاهد خواهند بود. 

 قطعا ایران با عبور از این دهه پر تلاطم و پیچ تاریخی از یک قدرت منطقه‌ای به یک قدرت بزرگ جهانی در راس تمدن اسلامی تبدیل خواهد گشت.

۹۲/۰۴/۲۳

نظرات  (۱)

ان شاء الله این پیش بینی مثل سایر پیش بینی های شما درست از آب در بیاید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">