پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۲، ۰۲:۵۰ ق.ظ

۰

ادواردو با مطالعه قرآن مسلمان شد

شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۲، ۰۲:۵۰ ق.ظ

بزرگداشت شهیدان 'ادواردو آنیلی' و 'کنت لوکا لاواتلی' در نمایشگاه قرآن/ قدیری ابیانه: ادواردو با تفکر قرآنی مسلمان شد/ وی تنها کتابی که راجع به اسلام خواند و مسلمان شد، قرآن بود/ اگر کسی به دنبال حق باشد این حقیقت را پیدا می کند و ادواردو جویای حقیقت بود .(منبع : نسیم آنلاین)

به گزارش خبرنگار « نسیم»، محور سخنان این سفیر سابق ایران در مکزیک و دوست شهیدان ادواردو آنیلی و کنت لوکا لاواتلی در این نشست به شرح زیر است:

-ادواردو آنیلی از یک خانواده فوق العاده ثروتمند بود که درآمد روزانه آنها حدود سه تن طلا بود. پدر او کاتولیک و مسیحی بود و مادرش یهودی.

- یکی از چیزهایی که باعث می شد ادواردو به دنبال حقیقت باشد همین تفاوت در دین پدر و مادرش بود.

-وی همین طور که به مطالعه دو دین پدر و مادرش می پرداخت، در دانشگاه به صورت اتفاقی قرآن خواند و بعدها خودش به من می گفت که من با خواندن قرآن بود که به اسلام ایمان آوردم.

- او نیاز به کس یا چیز دیگری برای ایمان آوردن نداشت او در عقیده اش کاملا محکم بود و حاضر نبود دست از اسلام بکشد.

-خانواده او که از خانواده های ثروتمند ایتالیا بودند بخاطر مسلمان شدنش او را از ارث محروم کرده بودند.

-او حتی مایل نبود تظاهر به اسلام نداشتن برای رسیدن به ارث بکند و می گفت این کار دور از شخصیت من است.

-حتی یک بار به سراغ ناشر ترجمه ایتالیایی کتاب سلمان رشدی رفت و به او اعتراض کرد که چرا این کتاب را چاپ کرده ای و وقتی که من به او گفتم که چرا این کار را کرده ای گفت من نمی  توانم تحمل کنم به مقدساتم توهین شود.

-آنیلی بعد از فوت امام(ره)، رهبر معظم انقلاب را به عنوان مرجع تقلید خود قرار داد و آرزو داشت که ایشان را ملاقات کند، اما به خاطر شهادتش نتوانست.
-ادواردو بسیار تلاش می‌کرد که ارث خود را به دست آورد تا برای اسلام هزینه کند اما وقتی که دید این کار عملی نیست تصمیم گرفت که به ایران بیاید و در حوزه علمیه مشغول به تحصیل شود اما متاسفانه او را به شهادت رساندند و ادعا کردند که خودکشی کرده است.
-رمز قرآن در این است که اگر کسی صادقانه قرآن را بخواند هدایت می‌شود اما اگر کسی که سوء نیت دارد آنرا بخواند گمراه خواهد شد.
-کنت لوکا پسر مشهورترین مشروب‌ساز ایتالیایی بود.
- یک بار که ادواردو به ایران آمده بود لوکا را به ایران آورد و به من گفت که من لوکا را تا مرز اسلام آورده‌ام اما او مسلمان نشده و شما بیایید و با او صحبت کنید تا بلکه اسلام بیاورد.
-لوکا به همه چیز اسلام اعتقاد داشت اما مساله زن در اسلام برایش حل نشده بود و زمانی که حجاب را برایش توضیح دادم این موضوع را قبول کرد.
- کنت لوکا پس از آن همراه با ادواردو به دیدار آیت‌الله مرحوم گلپایگانی رفت و از آنجا بود که اسلام آورد.

(منبع : نسیم آنلاین)

۹۲/۰۴/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">