پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۲، ۰۳:۰۲ ق.ظ

۰

آنیلیخبرگزاری تسنیم: مراسم یادبود دو شهید تازه مسلمان ایتالیایی یعنی ادواردو آنیلی و کنت لوکا در بخش راه‌یافتگان بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، شب گذشته 27 تیرماه، بخش راه‌یافتگان بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن مراسم یادبود شهید ادواردو آنیلی و کنت لوکا اختصاص داشت. در این نشست محمدحسن قدیری ابیانه از دوستان شهید آنیلی به بیان نکاتی از زندگانی شهید آنیلی پرداخت.

قدیری ابیانه درباره پیشینه خانوادگی شهید آنیلی گفت: وی از خانواده بسیار ثروتمند ایتالیایی است که چندین شرکت اتومبیل‌سازی، بانک، مراکز مد و لباس با درآمدی معادل حدود 3 تن طلا در روز به دنیا آمد و رشد کرد. پدرش یک سناتور مسیحی کاتولیک و مادرش یک یهودی صهیونیست بود.

وی ادامه داد: شاید یکی از دلایل تغییر مذهب آنیلی تفاوت دین پدر و مادرش شود. او در 20 سالگی (4 سال پیش از وقوع انقلاب اسلامی) برای اولین بار در دانشگاه پرینسون آمریکا قرآن را می‌بیند و مطالعه می‌کند.

قدیری عنوان کرد: آنیلی بعدها برایم گفت با خواندن قرآن به آن ایمان آوردم و با کسی در این باره مشورت نکردم و در اولین دیدار با والدینم آنها را نیز به اسلام دعوت کردم. اما آنها شدیدا مخالفت کردند و تلاش کردند مرا را از دین اسلام بازگردانند.

وی خاطرنشان کرد: برای بازگرداندن آنیلی راه‌های مختلفی را انتخاب کردند. اول به او گوشزد کردند که با مسلمان شدن از میراث و قدرت اقتصادی محروم می‌شود، بعد از این مدتی این حرف عملی شد و او در مضیقه اقتصادی قرار گرفت. اما این تمام مسائل آنیلی نبود و آنان تلاش کردند از طریق پزشکان یهودی به مغز وی آسیب برسانند و بعد بگویند توانایی ذهنی ندارد و این یکی از شگردهای غرب برای کشتن افراد حقیقت‌جو است. اما آنیلی از آن بیمارستان فرار کرده و به ایران می‌آید.

قدیری ابیانه به تعامل چند ایرانی با آنیلی اشاره کرد و گفت: برخی از دوستان وقتی وضعیت آنیلی را دیدند به او پیشنهاد کردند که به ترک اسلام تظاهر کند و پس از ارث رسین به ارث از خانواده آنیلی اسلام خود را دوباره اعلام کند؛ اما شهید آنیلی می‌گفت این رفتار در شان و شخصیت من نیست.

وی با اشاره به فعالیت‌ها و مبارزات آنیلی در راه اسلام گفت: وقتی کتاب سلمان‌رشدی قرار بود در ایتالیا چاپ شود، وی نزد ناشر رفت و به او گفت نباید کتابی را ترجمه و منتشر کند که به مقدسات اسلامی توهین کند و من به او گفتم با این کارها فقط تاریخ شهادتت را نزدیک می‌کنی.

وی در خصوص آشنایی با شهید آنیلی اینگونه می‌گوید: در فروردین 59 که به عنوان رایزن مطبوعاتی در ایتالیا حضور داشتم و در خصوص گروگانگیری آمریکایی‌ها مناظره‌ای انجام شد، جمله خود را با این کلام آغاز کردم: به نام خداوند قوی‌تر از نام‌های آمریکایی. هفته بعد زمانی که در اقامتگاه بودم ادواردو به اقامتگاه آمد. دربان گفت یک جوان ایتالیایی با شما کار دارد، من هم به او گفتم بگویید فردا به سفارت ایران مراجعه کند. اما شنیدم که آن جوان به دربان گفت، به قدیری بگویید خدا هر در بسته‌ای را می‌گشاید. در این هنگام گفتم به سرعت در را باز کنند. دیدم جوانی با یک موتور گازی پشت در منتظر است و خود را معرفی کرد و بعد از آنکه من شناختم که او کیست و مسلمان شده، چند بار با او صحبت کردم تا این که شهید آنیلی شیعه شد و چند بار به ایران آمد و از نزدیک به دیدار امام خمینی (ره) رفت.

 قدیری ابیانه در مورد شهادت ادواردو آنیلی می‌گوید: آنیلی وقتی به جایی رسید که فهمید ارث به او تعلق نمی‌گیرد، تصمیم گرفت به عنوان طلبه به قم بیاید که در این هنگام او را کشتند و عنوان کردند که خودکشی کرده است؛ در حالی که هیچ مدرک کالبدشکافی، فیلم و یا مدرکی دال بر خودکشی موجود نبود.

وی در ادامه افزود: آنیلی خود این وضعیت را پیش‌بینی کرده بود و گفته بود در نهایت بریا قتل من اقدام خواهند کرد ولی مرگ مرا به مریضی، صانحه و یا خودکشی نسبت می دهند.

قدریری ابیانه در ادامه به بازخوردهای شهادت شهید آنیلی در ایران اشاره کرد و گفت: در دوران اصلاحات هیچ یک از روزنامه‌های اصلاح‌طلب درباره شهید آنیلی مطلبی ننوشتند و حتی وقتی فیلم مستند ساخته شد، وزارت خارجه به صدا و سیما اعلام کرد این فیلم نباید پخش شود؛ چون باعث کدورت و ایجاد تنش در روابط ایران و ایتالیا می‌شود، در صورتی که ایتالیا هیچ وقت به این فیلم اعتراضی نکرد.

وی در ادامه به سختی‌های ساخت فیلم مستند در خصوص شهید آنیلی در ایتالیا اشاره کرد و گفت: زمانی که گروه فیلم‌برداری به ایتالیا رفته بود آنان را به جرم تروریستی که قصد کشتن پادشاه افغانستان را دارند دستگیر و دو روز بعد از ایتالیا اخراج کرد. اما آنها فیلم‌ها را به سختی به ایران ارسال کرده بودند، لذا لیس نتوانست فیلم‌ها را از آنها بگیرد.

قدیری ابیانه درباره کنت لوکا گفت: پدر وی همانند پدر شهید آنیلی از ثروتمندان بزرگ ایتالیا و سلطان شراب در ایتالیا لقب گرفته بود. روزی ادواردو به من گفت با لوکا درباره اسلام صحبت کردم و او تا مرز مسلمان شده پیش آمده است.

وی در ادامه افزود: زمانی که آنیلی به همراه کنت لوکا به تهران آمده بود و در هتل اوین اقامت داشتند به دیدن آنها رفتم. حدس زدم مسئله ایشان بحث زن و حجاب است. بعد از مدتی که صحبت کردم کنت لوکا تصمیم گرفت مسلمان و شیعه شود و به همراه شهید آنیلی و کنت لوکا به نزد آیت‌الله گلپایگانی رفتیم و شهادتین را گفت و مسلمان شد. کنت لوکا نیز سرانجام در سال 86 به توسط یک گروه تروریستی به شهادت رسید و مرگ وی را نیز خودکشی جلوه دادند.

او در پایان تصریح کرد: ادواردو دنبال حقیقت بود و طبق گفته قرآن اگر کسی صادقانه قرآن بخواند هدایت می‌شود و با معرفی یک دی وی دی حاوی 6 فیلم در مورد ادواردو به نام «هدیه مسیح» که درباره زندگانی و فعالیت‌های شهید آنیلی بود، جلسه را به پایان رساند.

۹۲/۰۴/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">