پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۲، ۰۴:۲۴ ب.ظ

۲

دومین سخنرانی رئیس MI۶ در صدسال اخیر هم به تهدید ایران اختصاص یافت/
اخم«جان ساورز» یا لبخند «جک استراو»؛ انگلیس واقعی کدام است؟/دومین‎فرمان مقام ارشدامنیتی انگلیس پس از دستورترور دانشمندان هسته‏ای:در دوسال آینده به ایران حمله نظامی شود

رجانیوز – گروه سیاسی: «آمریکا و اسرائیل باید تصمیم بگیرند که چه زمانی حمله نظامی به ایران را اجرایی کنند.» قطعا شنیدن این جمله از زبان بلندپایه‏ترین مقام امنیتی دولت انگلیس برای کسانی که این روز‌ها در تب و تاب «فرش قرمز پهن کردن» برای مقامات بریتانیا می‌سوزند، خوشایند نباشد اما این عین عبارتی است که جان ساورز، رئیس دستگاه امنیتی اطلاعاتی انگلیس موسوم به MI۶ آنهم در دومین سخنرانی علنی رئیس این دستگاه امنیتی در صدسال گذشته، علیه کشورمان بیان کرده است. 

به گزارش رجانیوز، جان ساورز در ادامه سخنانش، در جمع تعدادی از فعالان سرشناس اجتماعی در انگلیس، اقدامات مجموعه تحت مدیریت خود را سبب ناکامی ایران در دستیابی به سلاح هسته‌ای! دانسته و مدعی شده است که ایران با وجود همه خرابکاری‌هایی که در مسیر تکمیل فناوری هسته‌ای صورت گرفته، تا دو سال آینده به بمب اتمی دست پیدا می‌کند و به یک منطقه هسته‌ای در خاورمیانه تبدیل خواهد شد. 
 
ساورز تاکید کرده است: «ایران به تمام تکنولوژی لازم برای تهیه و تولید سلاح اتمی دست پیدا کرده و همگان می‌دانند که در صورت وقوع این مساله، چه خطر بزرگی، ایالات متحده و اسرائیل را تهدید خواهد کرد. به همین دلیل، واضح است که آمریکا و اسرائیل باید تصمیم بگیرند که چه زمانی حمله نظامی به ایران را در این دو سال اجرایی کنند. در واقع جهان باید بین پذیرش یک ایران اتمی و حمله نظامی به ایران، یکی را انتخاب کند.» 
 
دو سخنرانی رئیس MI۶؛ هر دو علیه ایران
 
پاییز 89 زمانی که جان ساورز در مقام رئیس دستگاه جاسوسی انگلیس (MI6) مقابل دوربین رفت، برای افکار عمومی این سؤال پیش آمد که کدام موضوع مهمی رئیس (MI6) را برای اولین بار در صد سال اخیر در انگلیس مقابل دوربین کشانده است.
 
برنامه هسته ای ایران مهمترین موضوعی بود که صحبت های او را تشکیل می داد؛ جان ساورز اعلام کرد سازمان تحت ریاستش در حال «انجام عملیات جاسوسی» با هدف «توقف برنامه هسته ای ایران» است؛ اما صحبت های او شاه کلیدی داشت که از اتفاقات آتی رمزگشایی می کرد؛ شاه کلیدی که به نظر می رسید فرمان آغاز یک عملیات جدید و غیر انسانی علیه مردم ایران باشد: «دیپلماسی برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران کافی نیست و باید به فعالیت های جاسوسی و اطلاعاتی برای مقابله با ایران ادامه داد.»
 
8 آذرماه 89 و تنها چند روز پس از این اظهارات، مجید شهریاری و فریدون عباسی از برجسته ترین و کلیدی ترین دانشمندان هسته ای ایران در 2 عملیات جداگانه ترور شدند تا به زودی ترجمه عملی سخنان ساورز و مراد او از فعالیت های جاسوسی و اطلاعاتی علیه برنامه هسته ای ایران نمایان شود.
 
با این حال جان ساورز در دومین سخنرانی علنی خود، باز هم ترجیح داده است تا موضوع این سخنان را «اقدام سخت» علیه ایران قرار دهد تا بر خلاف ادعای گسترده رسانه های وطنی مبنی بر تمایل  انگلیس به تجدید مناسبات با ایران آنهم با استناد به سخنان جک استراو که اینک تنها یک نماینده مجلس انگلیس است، رویکرد واقعی این دولت خبیث در قبال ایران را روشن و مشخص کند.
 
اظهارات تهدید آمیز این مقام ارشد انگلیسی از آنجایی قابل اهمیت است که در روزهای گذشته، رسانه‌های طیف اصلاحات و بی بی سی فارسی، با انتشار برخی اظهارات جک استراو، وزیر امور خارجه سابق انگلیس که این روز‌ها تنها یک نماینده در پارلمان این کشور است و اعلام حمایت او از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور ایران، از تمایل انگلیس نسبت به تجدید مناسبات با ایران سخن گفته اند. 
 
این مساله تا جایی بالا گرفت که مرتضی بانک، مشاور روحانی در گفتگویی، از حضور مهمانانی ویژه در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب ملت خبر داد و یکی از آن‌ها را «جک استراو» وزیر خارجه سابق انگلیس معرفی کرد که در روزهای گذشته از آمادگی برای سفر به تهران و دیدار با روحانی سخن گفته بود. 
 
بانک گفته بود: «امکان دارد آقای استراو که گفته می‌خواهد به ایران سفر کند در بخشی از مراسم‌های آینده، مربوط به آغاز کار دولت یازدهم، حضور یابد و خبر داریم دولت انگلیس و کشورهای دیگر برای بخش دیگری از مسائل نیز اعلام آمادگی کردند که در رایزنی‌های مستقیم‌تر انجام دهند.» 
 
فارغ از سابقه تاریخی استعمار بریتانیا و خاطرات تلخ پدر و مادر‌ها از سلطه انگلیسی‌ها بر کشورمان که همیشه نقل محافل و خاطرات است و ذهن ایرانیان را به طور کاملا شفاف نسبت به رویکرد خصمانه انگلیس علیه ایران، خدشه‌دار کرده است، سخنان اخیر ساورز نشان می‌دهد که تغییری در سیاست سلطنت بریتانیا صورت نگرفته و انگلیس‌‌ همان انگلیس است؛ نه نقابی که یک نماینده مجلس این کشور، تلاش می‌کند تا بر چهره لندن بکشد و انگلیس را خواهان برقراری رابطه گسترده با ایران بعد در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی نشان دهد. 
 
در واقع باید گفت که انگلیس واقعی را باید در سخنان رئیس ارشد دستگاه اطلاعاتی این کشور جستجو کرد؛ نه اظهارات یک نماینده ساده پارلمان که به دلیل سابقه مراوده با رئیس‌جمهور منتخب، سخنانی را بیان کرده است. تهدید رسمی دولت ایران در دو سال آینده توسط این مقام ارشد انگلیسی، کلید آغاز هجمه رسانه‌ای و همچنین ادامه اعمال فشار از طریق تحریم‌های اقتصادی است که حسن روحانی مخاطب اصلی آن است. 
 
 
بد نیست جناب رئیس‌جمهور ضمن اقدام فوری در اعلام مواضع صریح علیه این اظهارات توهین آمیز و مداخله جویانه جان ساورز، مشاوران خود را نیز توجیه کند که دعوت از یک سیاستمدار انگلیسی برای حضور در مراسم تحلیف رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران در زمانی که مقامات ارشد آن کشور در حال تهدید رسمی به حمله نظامی به کشورمان هستند، در مبتذل‌ترین سطح از دیپلماسی جهانی نیز محلی از اعراب ندارد. 
 
به نظر می‌رسد انگلستان که خباثت‌هایش در مقابل جمهوری اسلامی برای همه آشکار است، با جلو انداختن جک استراو می‌خواهد مجددا زمینه را برای اعمال نفوذ در ایران فراهم کند؛ رویکردی که حجت‌الاسلام ذوالنور، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران پاسخ مناسبی به آن داده است: «اگر انگلیس می‌‌خواهد صداقت و خوشحالی خود را از روی کار آمدن روحانی به عنوان منتخب مردم نشان دهد راهش عدم کارشکنی در پرونده هسته‌ای کشورمان، کاهش و رفع تحریم‌های ظالمانه، عدم تقویت مخالفان جمهوری اسلامی و عدم مداخله‌گری در امور کشورمان است.»
۹۲/۰۴/۲۹

نظرات  (۲)

بهتره بجای اینکه با لحن سرزنشگرانه به هم متلک بگیم، یه کاری بکنیم.
همه ی کسانیکه متوجه خطر انگلیس هستن و فکر میکنن ممکنه دولت آینده نسبت به این خطر دچار غفلت بشه، باید احساس مسئولیت کنن و به رئیس جمهور منتخب آگاهی و هشدار بدن و از ارائه راهکار و پیشنهاد سازنده مضایقه نکنن.
چیزی که مملکت بهش احتیاج داره، اتحاد در برابر بیگانه ست، نه شماتت نیروهای خودی!!!
۳۰ تیر ۹۲ ، ۱۴:۵۵ محمدرضا خسروی
امیدوارم آن که باید بشنود بشنود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">