پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۰۳ ق.ظ

۰

سیاست > دیپلماسی - فارس نوشت:

محمدحسن قدیری‌ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها غیرقابل اعتماد و غیرمنطقی هستند و در برخوردهایشان نیز صادق نیستند، اظهارداشت: آمریکایی‌ها منافع نامشروع را برای خود به عنوان منافع حیاتی تعریف کرده‌اند و لازمه این سیاست دخالت در امور دیگران و برنامه‌ریزی برای سلطه بر منابع نفت و گاز سایر کشورها و بی‌توجهی به حقوق آنها است.

سفیر سابق ایران در مکزیک با تأکید بر اینکه وقتی کشوری برای خود منافع نامشروع را به عنوان منافع حیاتی تعریف می‌کند نمی‌تواند به هیچ اصول اخلاقی و بین‌المللی پایبند باشد، تصریح‌کرد: اگر هم وعده و وعید یا قول و تعهدی می‌پذیرد و امضاء می‌کند در راستای اهدافش است و هر موقع مایل باشد به آن معاهدات و تعهدها عمل نمی‌کند بلکه برعکس آنها را انجام می‌دهد.
دیگر اظهارات سفیر پیشین ایران در مکزیک به شرح زیر است:
* کسانی که تصور می‌کنند برقراری رابطه و مذاکره با‌ آمریکا و حتی گشایش سفارت می‌تواند تغییر رفتاری در آمریکا ایجاد کند درواقع ماهیت آمریکا و اهداف و نقشه راه آنها را به خوبی نمی‌شناسند.
* آمریکایی‌ها علیه هم‌پیمانان خود نیز جاسوسی می‌کنند و نه تنها علیه هم‌پیمانان خود حتی علیه مردم خود نیز دست به چنین کاری می‌زنند.
* در حالی‌که از 22 بهمن 57 تا 13 آبان 58 آمریکا در ایران سفارت و دیپلمات داشت اما اسناد سری منتشر شده از این سفارت در این ایام نشان می‌دهد که آنها به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی کشور، حمایت از گروه تروریستی و تجزیه‌طلب، تلاش برای کودتا، تضعیف اقتصاد ایران، شنود تلفن‌ها و جعل اسناد بوده‌اند.
* توطئه آمریکا علیه سوریه، لیبی، مصر و سایر کشورها مهر تأیید دیگری بر این موضوع است که داشتن سفارت و رابطه دیپلماتیک مانعی برای توطئه آنها نیست.
* مقام معظم رهبری به نقشه راه آنان واقف هستند و فریب توطئه‌های آنها را نمی‌خورند. اعتماد توأم با اعتقاد مردم به مقام معظم رهبری و هوشیاری ایشان و همراهی مردم توطئه سنگین دشمن را خنثی می‌کند.
* هدف‌ غایی آمریکا سرنگونی نظام جمهوری اسلامی نیست تا نظام دیگری جایگزین کند بلکه هدف غرب تجزیه ایران است. در واقع تجزیه ایران به قطعات کوچک، تصاحب منافع نفتی آن و به اسارت و بردگی گرفتن ملت ایران و سایر ملل منطقه هدف آمریکا و غرب است.
* آمریکا رو به افول و جهان به سوی چندقطبی شدن پیش می‌رود. قطب عظیم اسلامی با بیداری اسلامی به رهبری ایران در حال پیشروی به سمت شکل‌دهی تمدن بزرگ اسلامی است و نفوذ جمهوری اسلامی رو به گسترش بوده و ایران طی دهه آینده از یک قدرت منطقه‌ای به قدرت جهانی تبدیل می‌شود.
* رژیم اسرائیل رو به اضمحلال دانست . اگر کسانی فکر می کنند با مذاکره، رابطه و لبخند با آمریکا موجب می شوند آمریکا حاضر به پذیرش سقوط خویش شود سخت در اشتباه به سر می‌برند.

۹۲/۰۵/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">