پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۰۵ ق.ظ

۰

خبرگزاری شبستان: قدیری ابیانه با اشاره به اینکه قطب بزرگ اسلامی در حال شکل گیری است، گفت: اقطاب دیگر با شکل گیری این قطب دیگر حرفی در برابرش برای گفتن نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار قرآنیخبرگزاری شبستان، دکتر قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک در نشست «ترویج معارف قرآنی در تداوم بیداری اسلامی» با اشاره به سخنان امام خمینی(ه ) مبنی بر اینکه  صدای شکسته شدن استخوان های کمونیسم به گوش می رسد، تصریح کرد: امروز اما صدای شکسته شدن استخوان های لیبرالیسم گوش جهان را کر کرده است. آمریکا و اروپا امروز دچار بحران های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هستند و اکنون که نتوانستند تا بار حل مشکلات و بحران هایشان را به دوش ملت های دیگر بیندازند، از گرده ملت خود می کشند. امریکا در حال سقوط است و جهان دارد به سمت چند قطبی شدن می رود و جهان تک قطبی نخواهد بود.
وی تصریح کرد: ما شاهد بیداری اسلامی در جهان هستیم ضمن آنکه این حرکتی رو به جلو است و در نتیجه قطب بزرگ اسلامی در حال شکل گیری است که اقطاب دیگر با شکل گیری این قطب دیگر حرفی در برابرش برای گفتن نخواهند داشت.
قدیری ابیانه با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی حرکت به سمت بیداری اسلامی شکل گرفت، خاطر نشان کرد: جهان اسلام روز به روز در حال رشد است و دانستن این مهم از سوی مسلمین اهمیت بالایی دارد، ضمن آنکه بیداری اسلامی می تواند به کشورهای غربی نیز سرایت کند. اگر ما موفق شویم دیوارهای سانسور و تحریمی که در غرب علیه مسلمانان وجود دارد را بشکنیم در این صورت می توان حقیقت اسلام را به آنها شناساند.
وی ضمن ابراز تاسف از این که موضع مسلمانان از نظر تبلیغاتی در مقابل تعریض تبلیغاتی غرب حالت تدافعی دارد، تاکید کرد: ما باید در مقابل تبلیغات آنها حالتی تهاجمی را اتخاذ کنیم و حقانیت اسلام را به زبان ساده بیان کنیم؛ چراکه خلا امروز در جهان و در میان مردم کشورهای لیبرالیستی محور آن است که نمی دانند کدام مکتب نجات بخش است، لذا این مجال مناسبی است تا اسلام را معرفی کنیم که هنر در این مسیر از جمله ابزارهای کاربردی است. بیداری اسلامی رو به پیش است و ما باید آن را گسترش دهیم و در مقابل قدرت های خارجی بسیج شویم و تلاش کنیم تا اسلام در جهان فراگیر شود.

وی با اشاره به وسعت اطلاعات و حضور فضای مجازی و اینترنت در جهان امروز گفت: با توجه به این امکانات امروز هر ایرانی می تواند به پایگاه تبلیغاتی برای جهان اسلام تبدیل شود، ضمن آنکه هر مسلمان باید تبدیل به پایگاه تبلیغی شود. امروزه ما حوزه های علمیه گسترده و دانشگاه های بسیاری را در کشور داریم که پیوند این دو نهاد می تواند در حوزه تبلیغ دین اسلام اثر عمیقی بگذارد.
در ادامه این نشست ابوبکر عبدالله، از کشور یمن، در مورد وضعیت بیداری اسلامی در این کشور گفت: یمن نقطه عطفی را پشت سر گذاشت، در طول جریان بیداری اسلامی مراکز قدرت متعددی به دنبال آن بودند تا یمن را به سمت شورش داخلی سوق دهند اما همان طور که پیامبر اسلام فرمود ایمان و حکمت از یمن است.

در ادامه دهشیری، کارگردان فیلم مستند «طهارت حضرت محمد»، در رابطه با این فیلم که در نشست مذکور نیز رونمایی و برای حضار به نمایش در آمد گفت: این فیلم برای مخاطب غربی ساخته شده است و می تواند شروع خوبی برای تهاجم به غرب در قالب رسانه باشد.
وی در پایان گفت: پیام این فیلم برای مخاطب ایرانی آن است که می توان به هجمه های غرب در چنین قالب هایی حمله کرد، ضمن آنکه برای حمله به دشمن باید به مدل قرآ ن توجه داشت.

۹۲/۰۵/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">