پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۲، ۰۴:۴۵ ق.ظ

۰

گروه بین‌الملل: جریان بیداری اسلامی شکل‌گرفته در جهان رو به پیش است البته فراز و فرودهایی هم دارد اما مسیر کلی به سمت قله پیروزی است؛ درست مانند انقلاب اسلامی خودمان که شاهد وقایع 15 خرداد و کشتار مردم و بازداشت حضرت امام و اتفاقات فراوانی از این قبیل بود اما نهایتاً به پیروزی انجامید و 15 خرداد مقدمه‌ای برای 22 بهمن شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و استرالیا و کارشناس امور استراتژیک وزارت امور خارجه در نشستی با عنوان «ترویج معارف قرآنی در تداوم بیداری اسلامی» که امشب، 4 مرداد، در بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، به تبیین این موضوع پرداخت.

وی گفت: برای بررسی مسئله گسترش بیداری اسلامی در جهان باید یک ارزیابی از وضعیت موجود و یک نگاه واقع‌بینانه به جهان داشته باشیم و بدانیم که در کجا هستیم، چه می‌خواهیم و به کجا می‌رویم.

قدیری ابیانه ادامه داد: زمانی حضرت امام خمینی(ره) فرمودند که صدای خرد شدن استخوان‌های کمونیسم به گوش می‌رسد، پیش از آنکه نظام کمونیسم در روسیه سقوط کند. امروز من نمی‌گویم که صدای شکسته شدن استخوان‌های لیبرالیسم غرب به گوش می‌رسد بلکه می‌گویم صدای شکسته شدن آن گوش جهان را کر کرده است و بدهی‌های سرسام‌آور دولت فدرال آمریکا و بحران اقتصادی اروپا از جمله نشانه‌های آن است.

وی تصریح کرد: مدیریت لیبرال حاکم بر کشورهای غربی به ویژه آمریکا، صاحبان ثروت و عمدتاً صهیونیست‌ها هستند. آن‌ها برای حل این بحران، به جای گرفتن بار بحران مالی بر دوش خود، آن را بر دوش مردم این کشورها وارد آورده‌اند و نارضایتی مردم در این کشورها به ویژه در آمریکا، نظام‌های لیبرال این کشورها را در سراشیبی سقوط قرار داده است.

قدیری ابیانه گفت: اکنون جهان به سمت چندقطبی شدن پیش می‌رود و جهان یک قطبی دیگر معنا ندارد. ژاپن، چین، هند و دیگر کشورهای متحد آمریکا نیز تلاش می‌کنند تا از یک متحد به یک رقیب اصلی برای آمریکا تبدیل شوند.

وی تأکید کرد: از این طرف هم ما شاهد گسترش بیداری اسلامی هستیم. از مجموع 16 نقطه استراتژیک جهان 7 نقطه مهم و اساسی متعلق به مسلمانان است. مسلمانانی که بیش از یک میلیارد جمعیت دارند و در بخش وسیع و غالباً استراتژیکی از جهان اسلام ساکن هستند و به قرآن واحدی معتقدند. این جمعیت بزرگ مسلمانان امروز رو به جلو حرکت می‌کند. ما به این حرکت رو به جلوی مسلمانان اصطلاح بیداری اسلامی را اطلاق می‌کنیم و این حرکت به سمتی است که یک قطب اسلامی شکل خواهد گرفت و اگر این قطب بزرگ اسلامی شکل بگیرد، بزرگترین قطب جهان خواهد شد.

تفرقه در جهان اسلام؛ نقشه‌ای برای جلوگیری از تشکیل قطب بزرگ اسلامی

این کارشناس امور استراتژیک وزارت خارجه توضیح داد: البته غربی‌ها از دیرباز به این مسئله اشراف داشته‌اند و اختلافات به وجود آمده میان کشورهای اسلامی به این دلیل است که از اتحاد کشورهای اسلامی و قدرت گرفتن آن‌ها جلوگیری به عمل آید. به وجود آمدن غده سرطانی اسرائیل بر خاک مسلمانان فلسطینی از دیگر نقشه‌های طراحی شده برای جلوگیری از تشکیل قطب بزرگ اسلامی بوده است.

قدیری ابیانه:
با شکست کمونیسم و شکست لیبرالیسم مردم کشورهای غیراسلامی سرگردان هستند و نمی‌دانند به چه سویی باید بروند . در چنین شرایطی، فرصت بسیار مناسبی فراهم آمده است تا این حرکت بیداری اسلامی به غرب نیز منتقل شود و این مهم محقق نمی‌شود مگر با شکستن دیوارهای سانسور و شناساندن اسلام حقیقی به مردم این کشورها.

قدیری ابیانه گفت: اما با پیروزی انقلاب اسلامی این روند معکوس شد، حرکت به سمت بیداری اسلامی شکل گرفت و حرکت‌هایی که در کشورهای مصر، یمن، بحرین، عربستان و دیگر کشورها آغاز شد، مظاهر بیداری اسلامی بودند. این حرکت بیداری اسلامی شکست و پیروزی و افت و خیز دارد اما مسیر کلی به سوی قله پیروزی است و جمهوری اسلامی ایران به دلیل برخورداری از ویژگی‌های جغرافیایی، اقتصادی و سیاسی ویژه، از نگاه استراتژیست‌های دوست و دشمن رهبر این تمدن اسلامی رو به شکل‌گیری است.

وی تأکید کرد: آنچه امروز با آن مواجه هستیم این است که آمریکا و غرب رو به سقوط و جهان اسلام و ایران رو به رشد و پیشرفت است. دانستن و تشریح این مسئله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مدیر تاسیس انجمن نخبگان جهان اسلام ادامه داد: با شکست کمونیسم و شکست لیبرالیسم مردم کشورهای غیراسلامی سرگردان هستند و نمی‌دانند به چه سویی باید بروند البته آن‌ها اسلام را نیز جایگزین نمی‌دانند چون اسلام مورد شناخت آن‌ها تحریف شده است و مصادف با خشونت و منطق گریزی است. در چنین شرایطی، فرصت بسیار مناسبی فراهم آمده است تا این حرکت بیداری اسلامی به غرب نیز منتقل شود و این مهم محقق نمی‌شود مگر با شکستن دیوارهای سانسور و شناساندن اسلام حقیقی به مردم این کشورها. در آن صورت است که مردم فوج فوج به جریان بیداری اسلامی خواهند پیوست.

وی عنوان کرد: خلائی که امروز برای بسیاری از مردم جهان وجود دارد و اینکه آن‌ها نمی‌دانند که چه مکتبی نجات‌بخش است، می‌تواند با دین مبین اسلام پر شود. امروز بهترین فرصت برای معرفی دین اسلام است و بهترین ابزارهای برای تحقق این مهم هنر است. در غالب فعالیت‌های هنری در عرصه نقاشی، فیلم‌سازی، مستندسازی و مانند آن ما می‌توانیم آموزه‌های انسان‌ساز اسلام را به جهان معرفی کنیم.

قدیری ابیانه گفت: یکی دیگر از راه‌ها استفاده از امکان اینترنت است. امروز هر شخص مسئولی می‌تواند خانه خود را به پایگاهی برای تبلیغ جهانی اسلام تبدیل کند البته مسلم است که این فعالیت‌های تبلیغی در قالب گروه‌ها و تشکل‌ها تأثیرات بیشتر و گسترده‌تری خواهند داشت. از سوی دیگر ما حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های زیادی داریم که همکاری آن‌ها با یکدیگر در جهت توسعه بیداری اسلامی بسیار کارگشا خواهد بود.

محمدحسن قدیری ابیانه در پایان گفت: آنچه مهم است این است که جریان بیداری اسلامی رو به پیش است و با همه فراز و فرودها نهایتاً روی به سوی پیروزی دارد.

۹۲/۰۵/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">