پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۱۰ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه در مصاحبه اختصاصی با صبح قزوین در مورد جرم سیاسی:

        صبح قزوین : محمد حسن قدیری ابیانه: نمایندگان مجلس باید با هر طرحی که بخواهد زمینه ای برای پیاده شدن امیال دشمنان در ایران باشد و مصونیتی را برای عاملین بیگانه یا دامن زنندگان به تجزیه و یا تحریک کنندگان درگیری های قومی و مذهبی ایجاد کند، مخالفت کنند.

    به گزارش صبح قزوین، محمد حسن قدیری ابیانه در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین در رابطه با مطرح شدن طرح جرائم سیاسی در مجلس، اظهار داشت: برخی ها می خواهند جرم های امنیتی را به جرم های سیاسی تبدیل کنند، تا حدی که حتی اگر ترور، بمب گذاری و قتل افراد با اهداف سیاسی انجام شده باشد، جرم سیاسی تلقی شود یا برای نمونه تلاش برای تجزیه کشور و همکاری با بیگانگان برای آن ها جرمی سیاسی تلقی شود.

    وی در ادامه افزود: به خصوص غربی ها برای مشروعیت بخشیدن به عوامل خویش در کشورهایی که سرنگونی دولت ها و نظام های آن ها را در سر دارند؛ به دنبال تصویب چنین قوانینی هستند. حال آن که خود عکس آن را عمل می کنند و حقی برای این که مخالفین شان از حداقل حقوق قانونی خود برخوردار باشند ندارند.

    آمریکا افراد را به جرم مضر بودن برای کشور بی محاکمه ترور می کند

    سفیر سابق ایران در مکزیک با بیان این که آمریکا زندان هایی مثل زندان گوآنتانامو، را در نقاط مختلف جهان برقرار کرده، تصریح کرد:  این کشورها می خواهند تا اصولا برای سربه نیست کردن آنان محدود به قوانین داخلی نباشند و حتی برخی ترور ها را خارج از کشور خود سازمان دهی می کنند، مثل ترور نوه مالکوم ایکس که شیعه شده بود؛ او را به مکزیک می کشانند و آنجا ترورش می کنند و آن را به عنوان یک حادثه خارج از اختیارات دولت و حکومت جلوه می دهند.

    این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: حتی رئیس جمهور آمریکا حق صدور ترور افراد کشورش  یا خارجی ها که برای امنیت شان مضر می داند، بدون محاکمه  قائل است و تا کنون چندین دستور تا به امروز به اجرا درآورده اند و البته از افشای آن جلوگیری می کنند.

    قدیری ابیانه در ادامه افزود: طبیعتا تلاش برای تجزیه کشور یا فراهم کردن زمینه برای اغتشاش، دامن زدن به اختلافات قومی می تواند منجر به فجایای بزرگی شود. همکاری با دشمن متجاوز در زمان جنگ، شرکت در گروهک های تروریستی با هر هدفی، اقدام جهت تضعیف نظام یا دعوت به آشوب، نافرمانی و آتش زدن اتوبوس ها و امثالهم را نمی توان جرم سیاسی تلقی کرد.

     به نظر من موسوی و کروبی مفسد فی الارض هستند

    وی با بیان این که هر اقدام غیر قانونی با هر انگیزه ای که انجام شود جرم محسوب شده و باید با آن ها برخورد قانونی صورت گیرد، خاطر نشان کرد: تهمت و افترا نسبت به هر فرد و دستگاه قانونی که انجام می شود، مانع اقدام حقوقی افراد و سازمان هایی نمی شود که مورد تهمت قرار گرفته اند. نمی توان تحت عنوان آزادی، اتهامات بی اساس را نسبت به افراد وارد کرد و به آبروی آن ها خدشه وارد ساخت. تمام این مسائل سلامت جامعه را به خطر می اندازد.

    سفیر سابق ایران در استرالیا گفت: یعنی در قبال هر حقی وظیفه ای وجود دارد، این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند. مثلا نمی توان با نام آزادی متعرض به آمرین به معروف و ناهیان منکر شد. لذا باید هر اقدام غیر قانونی با هر انگیزه ای که انجام شده باشد، جرم تلقی شود.

    این کارشناس سیاسی با اشاره به این که آقای موسوی و کروبی به کشور خیانت کردند، تاکید کرد:  به نظر من این افراد مفسد فی الارض هستند، هر چند تصمیم گیری در این مورد بر عهده ی دستگاه های قضایی و امنیتی است و آن ها به هیچ وجه نمی توانند به صحنه ی سیاسی کشور برگردند و اگر قرار است در حصر خانگی نباشند؛ جایگاه شان زندان و محاکمه به جرم اقدامات ضد امنیتی است. عمل آن ها در حد تلاش برای کودتا علیه آراء و افکار عمومی بود.

    کشورهای غربی درصدد سرنگونی نظام، تجزیه کشور و تصاحب منابع  ما هستند/ در این راه از هیچ جنایت و تحریمی ابا ندارند

    وی در ادامه اعلام کرد: ابر قدرتی مثل آمریکا وقتی از سوی گروهی مثل طالبان و القاعده مورد تعرض قرار می گیرد، مسائل امنیتی را در کشورشان تشدید می کنند و حتی بسیاری از آزادی ها را محدودد می نمایند؛ این در حالی است که ما باید توجه داشته باشیم که برخی قدرت های جهانی مثل آمریکا، انگلیس، دست نشانده هایشان و گروه های تروریستی مزدور آن ها درصدد سرنگونی نظام و تجزیه کشور و تصاحب منابع این سرزمین هستند و در این راه از هیچ جنایت و تحریمی ابا ندارند.

    قدیری ابیانه اضافه کرد: در چنین شرایطی ما نمی توانیم به عوامل بیگانه و افراد خام و نپخته اجازه دهیم مصالح کشور را به خطر اندازند و در راستای منافع دیگران قدم بردارند.

    سفیر سابق ایران در مکزیک در پایان افزود: نمایندگان مجلس باید با هر طرحی که بخواهد زمینه ای برای پیاده شدن امیال دشمنان در ایران باشد و مصونیتی را برای عاملین بیگانه یا دامن زنندگان به تجزیه و یا تحریک کنندگان درگیری های قومی و مذهبی ایجاد کند مخالفت کنند.

۹۲/۰۵/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">