پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۲، ۰۴:۴۶ ب.ظ

۰

//bayanbox.ir/id/2565528921078142626?viewگروه بین‌الملل: دلیل مخالفت غربی‌ها با تشیع به این مسئله برمی‌گردد که مذهب تشیع ماهیتی استعمارستیزانه دارد و کشور ایران مخالف سلطه غرب است و بنابراین آن‌ها نمی‌خواهند این مذهب که بسیار هم تأثیرگزار است، جای بروز و ظهور در کشورهای غربی داشته باشد.

 

محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و استرالیا و کارشناس امور استراتژیک وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با بیان این مطلب گفت: از این رو است که کشورهای غربی با اسلام ناب به شدت مخالفت می‌کنند، زیرا اسلام ناب است که با سلطه غرب مخالفت می‌کند، و الا وهابیت و سلفی‌ها که یا کشورهایشان را در اختیار غرب استعمارگران غرب گذاشته‌اند یا همسو با اهداف آن‌ها فعالیت می‌کنند، از حمایت غرب برخوردارند.

وی با اشاره به گسترش فعالیت‌های گروه‌های وهابی و سلفی برای جذب افراد به اسلام مورد نظر آن‌ها و گسترش شیعه‌ستیزی گفت: این گروه‌ها با سرمایه‌گذاری استعمارگران غربی و عربستان و کشورهای مرتجع منطقه شکل گرفته و حمایت می‌‌شوند.

قدیری ابیانه گفت: سالانه عده زیادی به دین اسلام مشرف می‌شوند، اما فعالیت‌های تبلیغی گسترده گروه‌های وهابی و سلفی نباید سبب شود که ما نسبت به تشرف افراد به اسلام دید مثبتی نداشته باشیم، زیرا کسانی‌که به دین مبین اسلام مشرف می‌شوند، قطعاً تحت تأثیر اقدامات افراط‌گرایانه و جنایت‌های این گروه‌ها که با فطرت انسانی مخالف است، مسلمان نمی‌شوند، بلکه آن‌‌ها با مطالعه قرآن و احکام دین اسلام را می‌پذیرند.

وی افزود: اتفاقاً تازه‌مسلمانان بر اساس تفکر و تعقل مسلمان شده‌اند و چون بر این اساس مسلمان می‌شوند اگر به آن‌ها اسلام حقیقی و مذهب شیعه معرفی شود برای آنان بسیار جذاب خواهد بود.

محمدحسن قدیری ابیانه عنوان کرد: در برخی کشورهای اسلامی مانند مصر، اردن و غیره تبلیغات ضدشیعی بسیار سنگین است، و نمونه آن را نیز در شهادت چهار نفر از شیعیان در نیمه شعبان امسال شاهد بودیم. علت افزایش شیعه‌ستیزی در برخی از کشورهای اسلامی، به خاطر جذابیت تشیع برای مردم این کشورها است و مسلماً حکومت‌های این کشورها احساس می‌کنند که اگر تشیع آن‌طوری که هست به مردم عرضه شود، مردم به آن گرایش پیدا می‌کنند. از این رو است که تبلیغات منفی علیه تشیع در این کشورها تشدید شده است.

وی افزود: در کشورهای غربی با کلیت اسلام مخالفت می‌شود و این مسئله مختص تشیع نیست. البته پشت سر تبلیغات وهابی‌ها و سلفیان میلیاردها دلار سعودی‌ها و دولت‌های مرتجع منطقه و برخی از کشورهای استعمارگر غرب هستند. این دولت‌ها گروه‌هایی مانند گروه‌های وهابی و سلفی و یا طالبان و القاعده را برای فعالیت‌ در سرزمین‌های اسلامی علیه کشورهای مستقل و یا تشیع راه‌اندازی می‌کنند تا با افزایش آتش اختلافات و درگیری‌ها به مقاصد خود در کشورهای غنی اسلامی دست یابند.

 قدیری ابیانه:
علت افزایش شیعه‌ستیزی در برخی از کشورهای اسلامی، به خاطر جذابیت تشیع برای مردم این کشورها است و مسلماً حکومت‌های این کشورها احساس می‌کنند که اگر تشیع آنطوری که هست به مردم عرضه شود، مردم به آن گرایش پیدا می‌کنند. از این رو است که تبلیغات منفی علیه تشیع در این کشورها تشدید شده است.

دلیل مخالفت غربی‌ها با تشیع نیز به این مسئله برمی‌گردد که مذهب تشیع ماهیتی استعمارستیزانه دارد و کشور ایران مخالف سلطه غرب است، بنابراین آن‌ها نمی‌خواهند که این مذهب که بسیار هم تأثیرگزار است، جای بروز و ظهور در کشورهای غربی داشته باشد. از این رو است که کشورهای غربی با اسلام ناب به شدت مخالفت می‌کنند، زیرا اسلام ناب است که با سلطه غرب مخالفت می‌کند، و الا وهابیت و سلفی‌ها که یا کشورهایشان را در اختیار غرب استعمارگران غرب گذاشته‌اند و یا همسو با اهداف آن‌ها فعالیت می‌کنند، از حمایت غرب برخوردارند.

لزوم تلاش برای از بین بردن تفکرات منفی در مورد شیعیان

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: یکی از تبلیغاتی که از سوی وهابیت و سلفیان علیه تشیع انجام می‌شود، این است که شیعیان قرآن را تغییر داده‌اند و در آن دست برده‌اند و چیزی به آن اضافه کرده‌اند تحت عنوان سوره «ولایت» و آن‌ها قرآن‌هایی را به این صورت به چاپ رسانده‌اند که بگویند این قرآن چاپ ایران است.

وی افزود: ما ابتدا باید با شیوه تبلیغاتی آن‌ها آشنا شویم و پس از آن خیلی راحت با ترتیب دادن برنامه‌هایی حقیقت را به گوش افراد برسانیم مثلاً از طریق همین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و یا برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کذب بودن این ادعاها را می‌توان نشان داد.

محمدحسن قدیری ابیانه با اشاره به نقش مهم دستگاه‌های حکومتی اعم از سازمان تبلیغات، سازمان‌های فرهنگ و ارتباطات اسلامی، صدا و سیما، برون مرزی، وزارت خارجه و نهادهای دیگر برای مقابله با این اقدامات گفت: من معتقدم که دیپلماسی عمومی و تبلیغات مردمی در این عرصه بسیار کارساز است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر که دسترسی به اینترنت برای همگان امکان دارد، هر ایرانی می‌تواند با تبدیل کردن خانه خود به یک پایگاه تبلیغ اسلامی، گام مهمی را در معرفی ماهیت دین اسلام و مذهب تشیع و از بین بردن تصورات نادرست در مورد آن بردارد.

۹۲/۰۵/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">