پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۲، ۰۳:۱۰ ب.ظ

۱

در مراسم گرامیداشت مسلمان آمریکایی ملکوم شباز که به شهادت رسید، قدیری ابیانه در پاسخ به این سؤال که آیا امکان پیگیری قتل مالکوم شباز وجود دارد؟ گفت: هنگامی که «اداردو آنیلی»در ایتالیا به شهادت رسید، عده‌ای قصد تحقیق و ساخت مستندی از وی داشتند، اما وزارت امور خارجه وقت، تمام تلاش خود را برای جلوگیری از این کار انجام داد، تا اینکه این افراد به بهانه دیگری به ایتالیا رفته و در آنجا شروع به ساخت مستند کردند، اما سفارت‌های ایران در ایتالیا و واتیکان تمام تلاش خود را برای منصرف کردن آنها کردند. چندی بعد این گروه در ایتالیا بازداشت شدند و سفارت هیچ تلاشی برای آزادی آنها نکرد، سرانجام این افراد به سختی مستند خود را تهیه کردند، اما در همان زمان وزارت امور خارجه طی نامه‌ای به صدا و سیما درخواست کرد که این مستند به هیچ عنوان پخش نشود. از این رو، نظر من این است که از وزارت خارجه هیچ انتظاری نداشته باشیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجمن ادواردو آنیلی گفت: این انجمن، فعالیت‌هایی در خصوص پیگیری قتل مالکوم انجام می‌دهد و قرار است وکیلی هم استخدام کند، از این رو من پیشنهاد می‌کنم کسانی که می‌خواهند در این زمینه کمک کنند، منتظر تشکیل NGO نباشند و بهتر است با همین انجمن همکاری کنند.

3 سال زندان برای نجات دختری ازتجاوز

۹ مرداد ۱۳۹۲

«مالکوم لطیف شباز» مسلمان آمریکایی است که چندی پیش به شهادت رسید و در طول زندگی پر مشقت خود علاوه بر استقامت بر اسلام شیعی در مقابل دولت آمریکا دلارهای وهابیون را در پذیرش وهابیت نپذیرفت

به گزارش جهان به نقل از فارس، آیین بزرگداشت شهید «مالکوم لطیف شباز» سه‌شنبه ۸ مرداد‌ماه ۱۳۹۲ در بخش «ره‌یافتگان» نمایشگاه قرآن و با حضور «مرضیه هاشمی» گوینده شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی، «محمدحسین قدیری ابیانه» سفیر سابق ایران در مکزیک، «محمدرضا اسلام جمال گلزاری» و «رضا هاشمی» از دوستان مالکوم شباز برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در ابتدای مراسم «جمال طاهری» مدیر بخش ره‌یافتگان طی سخنانی به معرفی مالکوم شباز پرداخت.

«مالکوم لطیف شباز» نوه دختری «مالکوم ایکس» یکی از رهبران مسلمانان آمریکا است. «مالکوم ایکس» فرزند یک کشیش مسیحی بود که همواره با نژادپرستی می‌جنگید. وی همواره از سوی نژادپرستان تعقیب می‌شد که یکبار منزل او را آتش زدند و سرانجام به قتل رسید.

«مالکوم ایکس» در مدرسه در پاسخ به سؤال یکی از معلمان که می‌خواهید چه کاره شود؟ گفت: می‌خواهم وکیل شوم، اما معلم در پاسخ به او گفت تو به این آرزویت نمی‌رسی کاکا سیاه او نیز مدرسه را ترک کرد و به باندهای خلافکار پیوست، مدتی بعد به زندان افتاد و در آنجا با اسلام آشنا شد و به اسلام گروید، چندی بعد هم رهبر مسلمانان آمریکا شد.

آشنایی مالکوم ایکس با اسلام حقیقی پس از تشرف به حج

وی مدتی بعد به سفر حج رفت و در آنجا دید که مسلمانان فقط سیاهان آمریکایی نیستند و از همه نژادها و اقوام هستند. او در مکه با نماز آشنا شد و تازه فهمید که یک فرقه‌ای از مسلمانان آمریکا را رهبری می‌کرده، پس از بازگشت راه این فرقه را عوض کرد، از این رو وی برای آمریکا خطرناک شد و او را به شهادت رساندند.

کنترل مالکوم شباز از کودکی توسط آمریکایی‌ها

دختر وی فرزند خود را «مالکوم لطیف شباز» نام گذاشت، او از همان کودکی کنترل می‌شد و در سن ۱۳ سالگی به جرم آتش‌سوزی منزل خودشان به زندان افتاد و یا یک‌بار او را به خاطر عبور نکردن از خط عابر پیاده ماه‌ها به زندان انداختند، اما وی اسلام پذیرفت و راه تشیع را پیش گرفت.

مالکوم چندی پیش به سوریه سفر کرد، در آنجا هیچ کس و هیچ چیزی نداشت. از فردی نشانه حوزه علمیه شیعیان را پرسید و آن فرد رئیس حوزه علمیه شیعیان بود.

وی سال گذشته به نمایشگاه قرآن دعوت شد، اما در آخرین لحظات همه مدارک وی را دزدیدند. او البته قصد سفر به ایران و تحصیل در حوزه علمیه را هم داشت.

پیشنهاد وهابیون به مالکوم شباز برای پیوستن به این فرقه

دو سال پیش وهابیون در سفر حج به او پیشنهاد پیوستن به این فرقه را دادند اما مالکوم با وجود فقر، پیشنهاد مالی وهابیون را نپذیرفت و به آنان گفت: من محبت «اهل‌بیت(ع)» را با دنیا عوض نمی‌کنم.

بنا بر این گزارش، در این برنامه «مرضیه هاشمی»، ابتدا به معرفی «مالکوم ایکس» پدربزرگ مالکوم شباز پرداخت و گفت: «مالکوم ایکس» معروف‌ترین مسلمان آمریکا بود. وی در ابتدا به عضویت در گروهی از مسلمانان درآمد که از اسلام انحراف داشتند. او به خوبی با همه گروه‌ها ارتباط برقرار می‌کرد، با نژادپرستی می‌جنگید و در دهه ۶۰ به همراه بسیاری از رهبران سیاه‌پوست آمریکا کشته شد.

در آمریکا آزادی‌خواهان را می‌کشند و می‌گویند خود کشی کرده است

در ادامه این مراسم، قدیری ابیانه با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد احساس آزادی هستند و نه خود آزادی گفت: در آمریکا به افراد اجازه آزادی داشتن نمی‌دهند، البته آزادی داشتن به جز احساس آزادی داشتن است، مانند کبوتر جلدی که حتی در هنگام آزادی باز هم به قفس برمی‌گردد. آنها این روش‌ها را درباره افراد آزادیخواه نظیر مالکوم شباز در پیش می‌گیرند. مثلاً در منزل یا ماشین افراد مواد می‌گذارند، سپس آنها را دستگیر می‌کنند و یا به آنها اتهام واهی می‌زنند، آنها را می‌کشند و می‌گویند خودکشی کرد. این چیزی بود که «ادواردو آنیلی» هم پیش از مرگش پیش‌بینی کرد.

وی با اشاره به اینکه قتل مالکوم در آمریکا برای آنان مشکل ساز می‌شد، گفت: مالکوم شباز اگر در آمریکا کشته می‌شد، برای آنها مشکل‌ساز می‌شد، از این رو او را به مکزیک کشاندند و در آنجا به قتل رساندند، زیرا کشتن انسان‌ها در مکزیک بسیار راحت است، در آنجا باندهای تبهکار زیادی وجود دارد که به راحتی آدم می‌کشند. البته آمریکا برای ترور نیازی به کسب اجازه از دولت می کزیک نمی بیند و دستش باز باز است، در نهایت هم رسانه‌های غربی اعلام کردند که وی بر اثر درگیری و زد و خورد در کاباره به قتل رسیده، در حالی که آیا کسی که قصد ادامه تحصیل در حوزه علمیه قم را دارد، به کاباره می‌رود؟

«محمدرضا اسلام جمال گلزاری» از دوستان «مالکوم شباز» در خصوص نحوه آشنایی‌اش با مالکوم گفت: من سه سال پیش در میامی به منظور شرکت در یک کنفرانس شیعه‌ها با مالکوم آشنا شدم، او در آن زمان تازه از سوریه بازگشته بود و حدود یک سال بود که به تشیع گرویده بود. در آن زمان من ساکن کشور امارات بودم، یک بار هم مالکوم به منزل من آمد و حدود سه هفته میهمان من بود.

وی در خصوص زندگی مالکوم شباز گفت: مالکوم زندگی سختی داشت و به دلیل شخصیت پدربزرگش، همواره او را اذیت می‌کردند، او در حالی که تنها ۸ سال داشت به جرم آتش‌زدن منزل به زندان افتاد و حتی یک بار مادر او را هم زندانی کردند.

تلاش مالکوم برای سفر به ایران

«رضا هاشمی» از دوستان مالکوم شباز در خصوص آشنایی‌اش با مالکوم گفت: من دو سال پیش با مالکوم شباز آشنا شدم، در آن زمان در حوزه علمیه قم درس می‌خواندم و قرار بود مالکوم برای شرکت در کنفرانس هالیودیسم به ایران بیاید، اما درست در همان زمان بازداشت شد و پس از برگزاری کنفرانس او را آزاد کردند.

وی با اشاره به زندگی سخت مالکوم شباز گفت: به دلیل فعالیت‌های آزادیخواهانه پدربزرگ مالکوم، حساسیت‌ها بر او زیاد بود تا جایی که او را هم مانند پدربزرگش به قتل رساندند.

در ادامه برنامه، «مرضیه هاشمی» با اشاره به مشکلات و سختی‌های پیش روی مالکوم گفت: در آمریکا زندگی برای افرادی که روحیه آزادیخواهی دارند خصوصاً مسلمانان و شیعیان بسیار سخت و دشوار است، سال گذشته من در آمریکا مستندی ساختم او با من همراه بود و همواره از مشکلات و سختی‌های زندگی‌اش برایم تعریف می‌کرد. مالکوم آرزوی سفر به ایران را داشت و چندی پیش کار سفر و ادامه تحصیل وی در قم فراهم شد، اما در آخرین لحظات او را دستگیر کردند.

علاقه و ارادت مالکوم به «اهل‌بیت(ع)

وی با اشاره به اعتقاد مالکوم به «اهل‌بیت(ع)» گفت: با وجود مشکلات مالی فراوان، کشورهای عربستان و قطر پیشنهادات مالی خوبی به او داده بودند، اما مالکوم هیچ‌گاه به دلیل علاقه به «اهل‌بیت(ع)» این پیشنهادات را نپذیرفت.

سه سال زندان برای نجات دختری از تجاوز

گلزاری با اشاره به اذیت و آزار فراوان مالکوم در آمریکا گفت: در یکی از دیدارهایی که با وی داشتم از او پرسیدم دلیل این همه بازداشت و دستگیری تو چیست؟ او گفت: در آمریکا حساسیت‌ها بر روی من زیاد است و همواره بی‌دلیل به زندان می‌افتم. جرم‌های بیهوده‌ای به من می‌بندند، به عنوان مثال روزی در خیابان راه می‌رفتم که صدای فریاد دختری را شنیدم، نزدیک که شدم دیدم پسری قصد تجاوز به او را دارد، من آن دختر را نجات دادم، اما سه سال به زندان افتادم، این در حالی بود که خانواده آن دختر هم جرأت حضور در دادگاه و شهادت دادن را پیدا نکردند.

«مرضیه هاشمی» در خصوص نحوه شهادت مالکوم شباز گفت: گویا فردی او را برای سخنرانی در یک اجتماع کارگری به مکزیک دعوت کرده بود، اما وی در این سفر مظلومانه به شهادت رسید و نکته اینجاست که این فرد هم برای همیشه ناپدید شد.

هاشمی با اشاره به اینکه قتل مالکوم شباز در کشور آمریکا عواقب فراوانی به دنبال داشت، گفت: آمریکایی‌ها با عواقب قتل مالکوم در این کشور آشنا بودند، از این رو با طراحی سناریویی او را به مکزیک کشانده و به قتل رساندند.

تخریب رسانه‌های غربی پس از قتل مالکوم شباز

وی با اشاره به عدم اطلاع‌رسانی رسانه‌های غربی از این فاجعه گفت: در ابتدا این جنایت از سوی رسانه‌های غربی بایکوت شد، اما پرس‌تی‌وی این موضوع را مطرح کرد و پس از آن رسانه‌های غربی شروع به تخریب مالکوم و شستشوی مغزها کردند، زیرا آنها مسلمانان و آزادیخواهان را ابتدا به قتل رسانده و سپس به تخریب آنها می‌پردازند.

امیدی به وزارت امور خارجه برای پی‌گیری قتل مالکوم نیست

در ادامه مراسم، قدیری ابیانه در پاسخ به این سؤال که آیا امکان پیگیری قتل مالکوم شباز وجود دارد؟ گفت: هنگامی که «اداردو آنیلی»در ایتالیا به شهادت رسید، عده‌ای قصد تحقیق و ساخت مستندی از وی داشتند، اما وزارت امور خارجه وقت، تمام تلاش خود را برای جلوگیری از این کار انجام داد، تا اینکه این افراد به بهانه دیگری به ایتالیا رفته و در آنجا شروع به ساخت مستند کردند، اما سفارت‌های ایران در ایتالیا و واتیکان تمام تلاش خود را برای منصرف کردن آنها کردند. چندی بعد این گروه در ایتالیا بازداشت شدند و سفارت هیچ تلاشی برای آزادی آنها نکرد، سرانجام این افراد به سختی مستند خود را تهیه کردند، اما در همان زمان وزارت امور خارجه طی نامه‌ای به صدا و سیما درخواست کرد که این مستند به هیچ عنوان پخش نشود. از این رو، نظر من این است که از وزارت خارجه هیچ انتظاری نداشته باشیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجمن ادواردو آنیلی گفت: این انجمن، فعالیت‌هایی در خصوص پیگیری قتل مالکوم انجام می‌دهد و قرار است وکیلی هم استخدام کند، از این رو من پیشنهاد می‌کنم کسانی که می‌خواهند در این زمینه کمک کنند، منتظر تشکیل NGO نباشند و بهتر است با همین انجمن همکاری کنند.

حال که مالکوم رفته سایر مسلمانان را دریابید

«مرضیه هاشمی» در سخن پایانی خود با اشاره به ضرورت حمایت از سایر مسلمانان آمریکا گفت: مالکوم شباز از بین ما رفته است، اما مبارزان و مسلمانان زیادی در امریکا هستند که نیاز به حمایت دارند، حتی برخی از این افراد به دلیل مبارزاتشان همواره به مرگ تهدید می‌شوند، از این رو نیاز است آنها را کمک کنیم تا به ایران بیایند.

«رضا هاشمی» در سخن پایانی خود با اشاره به ضرورت وحدت بین مسلمانان گفت: آنچه امروز مهم است وحدت بین مسلمانان است و نباید این وحدت فقط در بین مسلمانان این منطقه باشد. نیاز است با همه مسلمانان خصوصاً مسلمانان ساکن در اروپا و امریکا متحد شویم و به آنها کمک کنیم تا بتوانند فعالیت و مبارزه کنند.

گلزاری هم در سخن پایانی خود با اشاره به شخصیت مالکوم شباز گفت: در مراسم خاکسپاری مالکوم، همه اقوام و گروه‌های آمریکا مانند اهل سنت، مسیحیان و سیاه‌پوستان آماده بودند و ما تازه در آنجا فهمیدیم که مالکوم با همه آنها در ارتباط بوده و آنها را به صلح دعوت می‌کرد.

وی از تماس با همسر مالکوم خبر داد و گفت: امروز پیش از برگزاری مراسم، من با همسر مالکوم تماسی گرفتم و باید بگویم که او باردار است و شاید چند روز دیگر فرزند مالکوم متولد شود.

پیام همسر مالکوم: پشت سر او باشید

گلزاری از پیام همسر مالکوم به این مراسم خبر داد و گفت: همسر مالکوم به شما پیغام داد که ما به این شهید افتخار می‌کنیم، راه او را ادامه می‌دهیم و شما هم پشت سر مالکوم باشید.

۹۲/۰۵/۰۹

نظرات  (۱)

سلام. من از مخاطبان خاموشتونم و این دومین باره که نظر میدم.
میخواستم بدونید که با اینکه بعضی از نقداتونو قبول ندارم، یا شاید درک نمیکنم، ولی همیشه بعنوان یه دیپلمات متفاوت و یه تحلیلگر به روز، ستایشتون میکنم.
ضمناً الان از مسجد برگشتم. باور کنین به یادتون بودم و دعاتون کردم.
پاسخ:
تشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">