پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۲، ۰۷:۲۴ ق.ظ

۰

بسمه تعالی

خدمت سربازی  و رفع تبعیض بین زن و مرد!!

نقدی بر مصوبه مجلس در رفع تبعیض بین زنان و مردان مطابق با فرهنگ غربی

مقاله سال 1382

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه – کارشناس مسائل استراتژیک


در مورد لایحه رد تبعیض علیه زنان ذکر این نکته لازم است که در خلقت انسان بین زن و مرد تفاوت هایی وجود  دارد که منشاء تفاوت حقوق و وظایف آنها در اسلام شده است.

به طور مثال چون این زن هست که حامل فرزند تا لحظه تولد است و از این نظر با مرد متفاوت می باشد و چون در اسلام مشخص بودن والدین هر فردی از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین رعایت عده برای ازدواج مجدد پس از طلاق شوهر یا فوت او برای زن واجب است. حال آنکه لازم نیست مرد عده نگاه دارد چون مرد حامله نمی شود. در مورد زنان یائسه که امکان حاملگی آنان کاملا منتفی است رعایت عده ضرورتی ندارد. با این وصف آیا تفاوت بین قانون عده  در زن و مرد به معنی تبعیض بین مرد و زن در اسلام است؟! قطعا هر تفاوتی را نمی توان تبعیض نامید.

ضمنا اسلام به دلایل متعددی وظیفه جهاد را بر عهده زنان نگذاشته است. به همین لحاظ نیز در قوانین ایران و سایر کشورهای اسلامی در حالی که انجام وظیفه سربازی برای مردان اجباری است – زنان از رفتن به سربازی و شرکت در جنگ معافند.

یکی از علل بالا رفتن درصد تعداد قبولی دانشجویان دختر نسبت به پسر در ورود به دانشگاه های کشور نیز همین موضوع است. یعنی در حالی که پسران در صورت رد در کنکور ناچارند به سربازی بروند و در دو سال دوره سربازی مقدار زیادی از آموخته های تئوریک را فراموش می کنند و باید در بیابانها و نقاط دورافتاده سنگربانی کنند – دختران فرصت دارند تا برای شرکت مجدد در کنکور خود را آماده سازند.

اگر قرار بر رفع تبعیض بین زن و مرد به سبک غربی باشد قاعدتا باید دوره سربازی برای زنان نیز برقرار گردد و از این نظر نیز رفع تبعیض صو رت پذیرد!!

اقدام جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تصویب لایحه رفع تبعیض بین زن و مرد مطابق با حقوق غربی را باید اقدامی فریب کارانه و تاکتیکی تبلیغاتی دانست تا با فریب زنان آراء آنان را در انتخابات دوره هفتم مجلس شورای اسلامی نصیب خود کنند. شعار رفع تبعیض بین زن و مرد شعار فریبنده ای است که برای تداوم حفظ قدرت خوبش به آن تمسک جسته اند!

تبعیض هایی در جامعه ایران بین زن و مرد وجود دارد که ناشی از  سنت هایی است که به اسلام ربطی ندارد. اما تفاوت هایی که در حقوق و وظایف زن و مرد بر اساس اسلام وجود دارد تفاوت های برحقی است که رعایت آن موجب تعالی وضعیت زن و مرد در جامعه می شود. آیا کسانی که در مجلس حضور دارند قران را کتابی الهی نمی دانند؟! آیا قران را دارای آیات انقلابی و ارتجاعی می دانند؟! آیا تدبیر خوبش را بر تدبیر الهی ترجیح می دهند؟! آیا قران را کتابی که تاریخ مصرف آن گذشته است می دانند؟! اگر چنین باشد که وارد وادی ارتداد شده اند و به هیچ وجه صلاحیت نمایندگی مجلس را ندارند.

آیا اقدام آنان برای جلب آرای زنان کشورمان است؟! اگر غیر از این است بیایند صریحا اعلام کنند که زنان نیز باید به خدمت سربازی بروند و چون مردان در مرزهای جنوبی به مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر بپردازند و در مرزهای غربی بر فراز کوهها در تاریکی و سرما به حفاظت از مرز ها بپردازند. اما نه! اینها شعارهایی نیست که آراء زنان را به خود جلب کند! پس باید فریبکاری را آغاز کرد و زنان را به بازی گرفت و به مقابله با اسلام پرداخت. باید خوشنودی قدرت های استعماری بیگانه را نیز نسبت به خود جلب کرد و تا در مواقع حساس مورد حمایت آنها قرار گرفت.

چه نیازی به تایید شورای نگهبان است. باید رضایت محافل صهیونبستی را جلب نمود! چه آنکه آنها محور قدرت اقتصادی و تبلیغی و ... در جهان هستند.

در غرب حتی انحصار ازدواج بین مرد و زن را ظلم و تبعیض می دانند لذا شاهدیم که در غرب به تدریج ازدواج دو مرد و یا دو زن را نیز به عنوان یک خانواده به رسمیت می شناسند. در هلند همچنین قانونی تصویب کرده اند که این خانواده های تشکیل شده از زوج های همجنس می توانند از پرورشگاه کودکان یتیم و بی سرپرست را برای تربیت تحویل بگیرند و حتی به عنوان خانواده هایی که بچه دار نمی شوند در الویت هستند.

آزدی همجنس بازی نیز بخشی از قوانین ضد تبعیض است که لابد این نمایندگان برای جلب رضایت محافل خارجی در آینده به آن تن خواهند داد البته بعد از اینکه باقیمانده اعتقاد مذهبی آنها  نیز دچار تزلزل گردد.

اقدام جمعی از نمایندگان مجلس در تصویب لایحه رفع تبعیض بین زن و مرد مطابق حقوق و باورهای غربی اقدامی تبلیغاتی برای جلب آراء زنان در جامعه است اما این روش بر این باور بی پایه استوار می باشد که زنان جامعه ما را احمق و بی دین فرض کرده اند و البته جواب این تلقی حقیرانه را در انتخابات مجلس هفتم خواهند گرفت گرچه در انتخابات شوراهای شهر و روستا به خوبی ان را تجربه کردند.                                والسلام 27/5/1382

۹۲/۰۵/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">