پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۲، ۰۲:۵۳ ب.ظ

۱

قدیری ابیانه در گفتگو با بی باک: توهم در درآمدهای نفتی

مردم و اکثریت مسئولین در مورد میزان درآمد نفتی کشور دچار توهم هستند و توقعاتشان را از دولت بر اساس توهمات تنظیم می کنند و نه واقعیات بودجه، یعنی توقعات مردم از دولت بسیار فراتر از امکانات است و در معیشت و مسکن و درمان و بسیاری از نیازهای دیگر از دولت توقع داشته و دارند در حالی که همه اینها عمدتا به کار و تلاش خود مردم است.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک 12مرداد حکم تنفیذ ریاست جمهوری توسط مقام معظم رهبری صادر و به صورت رسمی دکتر روحانی ریاست دولت را از دکتر احمدی نژاد تحویل گرفت در این مدت 8ساله ریاست دکتر احمدی نژاد اتفاقات مثبتی رقم خورده که می تواند در دولت یازدهم ادامه یابد.

در این خصوص دکتر محمد حسن قدیری ابیانه دکترای علوم استراتژیک و کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با بی باک اظهار داشت:آمریکایی ها تلاش می کنند صادرات نفت ایران را به صفر برسانند در حالی که در سال91به اندازه در آمد پیش بینی شده برای نفت کشور، دولت دچار کسری بودجه شد.

قدیری بیان داشت:کارهایی که دولت یازدهم می تواند از دولت قبلی تحویل گرفته و یا آنها را اصلاح کند به چند دسته تقسیم می شود:

ضرورت هدفمندسازی یارانه ها

طبیعتا وقتی بودجه دولت کاهش پیدا می کند دولت مجبور خواهد بود از هزینه ها و خدمات خود بکاهد، این در حالی است که روزانه معادل سه تن طلا عملا به یارانه سه قلم سوخت  یعنی بنزین ،نفت سفید و گازوئیل اختصاص یافته و این اقلام  با قیمت خیلی پایین عرضه می شود که نتیجه آن اسراف در مصرف سوخت و بهره مندی30 برابری اقشار ثروتمند جامعه نسبت به اقشار فقیرتر است و این در حالی است که کل معادن شناخته شده طلای کشور حدود340 تن طلا دارد که باتوجه به استخراج سالانه حدود 2 تن طلا از این معادن بیش از یک و نیم قرن استخراج آن به طول می کشد. یعنی در کمتر از4 ماه معادل بیش از یک و نیم قرن تولید طلای کشور یارانه برای ارزان بودن این سه قلم سوخت اختصاص می یابد و از سرمایه گذاری این رقم کلان در تولید و عمران و آبادانی و درمان و ... در کشور و نیز از سرمایه گذاری در بهره مندی ایران از سهم خود از منابع مشترک ونفت و گاز با سایر کشورها محروم می گردد.

مهم ترین کاری که دولت باید انجام دهد تکمیل طرح هدفمندسازی تا رسیدن قیمت های سوخت به قیمت های واقعی است. اگر دولت در این دوره هدفمندی را کامل نکند و برای آن اقدام ننماید از هم اکنون باید عملکرد آن را منفی ارزیابی کرد.

البته برای چنین امر مهمی مجلس و مردم و همه اقشار باید با دولت نهایت همکاری و مشارکت را بنمایند و سختی های طبیعی ناشی از این تحول را تا رسیدن به آثار بازدهی مثبت آن تحمل کنند که لازمه این امر اگاهی افکار عمومی از این واقعیت و ضرورت است.

مخالفت با طرح هدفمند سازی نشانه عدم آگاهی از آثار زیان بار ادامه روند موجود است و مخالفین  عمدتا نسبت به موضوع ناآگاه بوده و معدودی نیز برای جلب افکار عمومی به خود با استفاده از نا آگاهی مردم با آن مخالفت می کنند.

توهم نفتی

مسئله مهم دیگری که در کشور وجود دارد وابستگی ذهنی مردم به درآمدهای نفتی است که بسیار بیشتر از وابستگی عملی اقتصاد به نفت  است در بودجه سال91کل در آمد حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی در بودجه عمومی کشور بیش از610 هزارمیلیارد ریال بیش بینی شده بود که بیش از گذشته بوده و این رقم یعنی به ازای هر ایرانی ماهانه فقط 67 هزار تومان بود، در حالی که تصور مردم از در آمد نفت دها و صدها برابر این رقم است.

مردم و اکثریت مسئولین در مورد میزان درآمد نفتی کشور دچار توهم هستند و توقعاتشان را از دولت بر اساس توهمات تنظیم می کنند و نه واقعیات بودجه، یعنی توقعات مردم از دولت بسیار فراتر از امکانات است و در معیشت و مسکن و درمان و بسیاری از نیازهای دیگر از دولت توقع داشته و دارند در حالی که همه اینها عمدتا به  کار و تلاش خود مردم است.

 نتیجه چنین توقعاتی بروز تنبلی اجتماعی و نارضایتی است، امری که موجب شده در هر دوره ریاست جمهوری مردم  از مدیران فعلی نا امید شده آنها را نا کارمد و ناسالم تصور نموده و به امید تغییر و بهبود اوضاع به رقیب روی آورند یعنی دولت ها با جشن و شادی می آیند و با لعن و نفرین می روند.

اگر این توهم در بین مردم برطرف نشود چنین سرنوشتی دولت آقای روحانی را هم تهدید می کند. این کار با کمک رسانه های گروهی و مجموعه دستگاه‌ها ممکن می باشد.

رهایی از وابستگی اقتصاد به نفت

همه دلسوزان کشور سالهاست از وابستگی اقتصاد به نفت ابراز ناراحتی می کنند. تحریم نفتی ایران توسط آمریکا فرصتی است تا با بسیج افکار عممی و مشارکت آنها این آرزو را محقق ساخت و این کار از طریق تلاش بیشتر آحاد مردم و مسئولان و اصلاح الگوی و فرهنگ کار و مصرف و ترجیح خرید کالای داخلی نسبت به خارجی امکان پذیر است.

حماسه اقتصادی

مجموعه این حرکت ها و شفاف سازی اقتصاد از طریق واقعی شدن قیمت های سوخت و اختصاص آن در امور عمرانی و تولیدی و نیز حرکت در جهت رهایی اقتصاد از وابستگی به نفت و ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی حماسه اقتصادی را رقم خواهد زد.

در این صورت است که دولت می تواند در پایان دوره خویش ادعا کند که اصلاحات اساسی در وضعیت اقتصادی کشور ایجاد کرده است. البته تحقق این امر به همت و برنامه ریزی دولت و نیز مشارکت همه جانبه مردم بستگی دارد.

۹۲/۰۵/۱۳

نظرات  (۱)

دوباره رفتی تو عام فاس!!!!!! شوخی کردم.خوبه که همیشه بر نظر خودتان مسر هستید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">