پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۴۸ ب.ظ

۲

محمدحسن قدیری ابیانه در گفتگو با «نسیم»: پرهیز از باند بازی در دستگاه دیپلماسی کشور و اصلاح ساختار وزارت امورخارجه از اولویت‌های 'ظریف' باشد/ مقاومت در برابر فشارهای خارجی و دفاع از حقوق ملت از جمله موضوع هسته‌ای راهکار پیروزی در سیاست خارجی است

مهمترین محور سخنان محمد حسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با «نسیم»، آ«چه باید در دولت روحانی به عنوان اولویت در نظر گرفته شود به شرح زیر است:

- از اولویت‌های سیاست خارجی می توان به پرهیز از باند بازی در دستگاه دیپلماسی کشور و اصلاح ساختار وزارت امورخارجه و اشاره کرد اما باید، حمایت از بیداری اسلامی و گسترش روابط با کشورهای همسایه، حمایت از فلسطین، لبنان، سوریه و در کل خط مقدم جبهه، تلاش برای پایان دادن به نفوذ کشورهای مستکبر در سازمان بین المللی از جمله سازمان انرژی اتمی، انتخاب موضع فعال برای به چالش کشیدن غرب با توجه به نقض حقوق بشر در آن کشورها، مقابله با تلاش غربی‌ها برای گسترش سلاح هسته‌ای، تلاش برای نقض تحریم‌ها و مصوبات گذشته شورای امنیت علیه ایران، جلوگیری از صدور قطعنامه‌های جدید با پایان دادن به پرونده هسته‌ای ایران از طریق مقابله با دشمنان کشورمان، توجه به تاکیدات رهبری، استفاده از نیروهای ولایت مدار، پرهیز از افراط و ترجیح کالای ایرانی به خارجی، تحریم کالاهای کشورهای تحریم کننده نفت و در نتیجه تحقق حماسه اقتصادی، یکپارچگی ملت و دولت در حول ولایت، از عواملی هستند که دشمن را در تاثیر گذاری تحریم‌ها ناامید می‌سازد.

-  برخی در داخل تصور می‌کنند که اگر بر مشکلات اقتصادی حاکم و تاثیر تحریم بر وضعیت اقتصادی مردم تاکید کنند، دل استکبار به رحم آمده و دست از تحریم‌ها برخواهد داشت.

-  اگر آمریکا و غرب به نتیجه برسند که فشارها موثر بوده ومردم از تحریم‌ها‌ی وارد شده آسیب دیده‌اند و مقاومتشان کاسته شده قطعا طرف غربی بر تحریم‌ها خواهد افزود.

- بنابراین مقاومت در برابر فشارها، انسجام و اتحاد و دفاع از حقوق ملت از جمله موضوع هسته‌ای راهکار پیروزی سرنوشت ساز است.

- غربی‌ها می دانند که آمریکا رو به افول بوده در حالیکه ایران رو به صعود است و امت اسلامی علی رغم فرازو نشیب‌ها را خود را می‌پیماید.

۹۲/۰۵/۲۵

نظرات  (۲)

چرا برای وزارتخانه های باقی مانده سرپرستمعرفی نمیشه؟ ورئیس جمهور تا کی وقت داره سرپرست انتخاب کنه؟ الان وزارتخانه ها با وزرای قبلی ادارهمیشوند؟

 مقاومت = اعتدال

آیا به نظر شما این دو کلمه با هم برابرند؟

 بنده خودم از حامیان گفتمان مقاومت هستم و خواهم بود و

 به آن اعتقاد دارم و در انتخابات هم به آقای جلیلی رای داده

 بودم . اما واقعا اعتدالی که آقای روحانی از آن صحبت

 میکند ، همان سازش و تسلیم شدن در برابر دشمنان نیست ؟

 واقعا منظور ایشان از اعتدال چیست ؟

 آقای ظریف در اولین سخنانشان بعد از کسب رای اعتماد ،

 اعلام کرده اند که عده ای شایستگی و لیاقت حضور در

 وزارت امور خارجه را ندارند . منظور شان از این عده چه کسانی است ؟

 خیلی راحت بگویم ، فاتحه ی مقاومت خوانده شده است .

 باید منتظر شدید ترین تحریم ها از سوی غرب باشیم .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">