پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۲، ۰۲:۲۵ ب.ظ

۰

آمریکا دیگر قدرت مواجه با ایران را ندارد

چهارشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۲، ۰۲:۲۵ ب.ظ
کشورهای عربی دیگر با درک ضعف آمریکا در منطقه، رغبتی به اتحاد با اسرئیل ندارند.

به گزارش سرویس سیاسی جام، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مقاله ای تحت عنوان "درک عرب ها از ضعف آمریکا در منطقه باعث بی میلی آنها در اتحاد با اسرائیل شده است" نوشت:

 مقامات و فرماندهان اسرائیلی اکنون به شدت نگران گسترش ضعف و از بین رفتن نفوذ آمریکا در بین کشورهای عربی هستند. آنها می گویند هرچند کاهش نفوذ آمریکا باعث ایجاد فرصتی برای اسرائیل در منطقه می شود تا فرصت های جدیدی را برای خود ایجاد کند اما به هر حال ناپدید شدند قدرت آمریکا خبر بسیار بدی برای اسرائیل می باشد.

 

از طرفی این ناآرامی ها در منطقه به خصوص کشور مصر، فرصتی مناسب برای ایران ایجاد کرده تا نفوذ خود را در منطقه گسترش دهد. در روزهای اخیر اسرائیل و عربستان نگرانی های خود را از این موضوع به آمریکایی که همچنان سیاست های خود را در قبال تهران ادامه می دهد، ابراز داشته اند و خواستار ادامه یافتن رژیم نظامی در مصر شدند.

 

بسیاری از کشورهای عربی از سیاست های آمریکا در منطقه ناراضی هستند، بحرین یکی از متحدان اصلی آمریکا نیز، از محکوم شدن سرکوب ناآرامی ها توسط آمریکا، از این کشور عصبانی است.

 

کشورهای عربی همچنین به شدت نگران از بین رفتن قدرت آمریکا در منطقه به خاطر مواجه با ایران می باشند و بر این باورند که آمریکا دیگر قدرت بازدارندگی برای ایران را ندارد. آنها  نگران این موضوع هستند که با روی کار آمدن رئیس جمهور جدید ایران، آمریکا با ایجاد رابطه، اعلام پیروزی کند و به نوعی مدعی شود که موضوع تهدید ایران را حل کرده است.

 

به هر حال اوضاع ناآرام خاورمیانه  به ضرر اسرائیل است زیرا کشورهای عربی به خاطر کاهش قدرت آمریکا، دیگر رغبتی به اتحاد با اسرائیل ندارند.

۹۲/۰۵/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">