پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۲، ۰۲:۴۲ ب.ظ

۱

یک حقوقدان گفت: بدحجابی جزو جرائم مشهود محسوب می‌شود، لذا نیروی انتظامی به عنوان مدعی‌العموم می‌تواند مستقلا اقدام کند و نیازی به شکایت خصوصی و ورود دادستان ندارد.

"محمدعلی قاسمی" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، درباره بندهای قانونی مبارزه با بدحجابی اظهار داشت: ماده 638 قانون اساسی برمبنای یک عنوان کلی در فقه تصویب شده است که براساس آن هر کس در انظار عمومی به انجام عمل حرامی تظاهر کند درصورتی که آن عمل مجازات مخصوص برای آن مشخص نشده باشد حاکم می‌تواند آن فرد را تعزیر کند.  
 
وی افزود: در این ماده قانونی صراحتا همین بحث مطرح شده است و فرد در صورت ارتکاب آن به حبس از 10 روز تا 2 ماه و یا تا 74 ضربه شلاق محکوم می‌شود.
 
این حقوقدان ادامه داد: در تبصره ماده 638 بحث حجاب مطرح شده که در این مورد دیگر مجازات شلاق وجود ندارد، ولی مجازات حبس از 10 روز تا 2 ماه و یا جریمه از 5 هزار تا 500 هزار ریال جزای نقدی مطرح است.  
 
قاسمی تصریح کرد: تنها ماده قانونی که برمبنای آن می‌توان با بدحجابی برخورد کرد همین ماده است و غیر از آن ماده‌ای در قانون وجود ندارد.  
 
وی با اشاره به ناچیز بودن مبلغ جریمه نقدی گفت: رئیس قوه قضاییه با توجه به تغییر نرخ تورم و کاهش ارزش پول می‌تواند مبلغ جریمه را اصلاح کند.  
 
این حقوقدان صرف برخورد بدحجابی را مهم دانست و تصریح کرد: نوع مجازات اهمیت چندانی ندارد، چرا که جواز قانونی برخورد وجود دارد و همین که با آنها برخورد شده و پس از اخطار نام آنها در لیست قرار گرفته و برای آن‌ها پرونده تشکیل شود به تنهایی می‌تواند حالت بازدارندگی داشته و در تلطیف فضای جامعه موثر باشد.  
 
وی افزود: از آن جا که بدحجابی جزو جرائم مشهود محسوب می‌شود، نیروی انتظامی به عنوان مدعی‌العموم می‌تواند مستقلا اقدام کند و نیازی به شکایت خصوصی و ورود دادستان ندارد.  
 
بدحجابی عملی است که جرم بودن آن قطعی و روشن است و به صورت علنی انجام می‌شود، بنابراین کاملا قابل اثبات بوده و هیچ‌گونه نیازی به تقاضا برای رسیدگی ندارد.

۹۲/۰۵/۳۰

نظرات  (۱)

۰۱ شهریور ۹۲ ، ۱۷:۰۶ محمدرضا خسروی

سلام علیکم

این نظر من بیشتر درددل است تا کامنت

دیگه خوندن این خبرها و مصاحبه ها و حرف ها راجع به حجاب و لزوم سالم سازی جامعه و خیابونها، امید و روشنی و گرمایی در حد آتش آخرین کبریتهای داستان دخترک کبریت فروش در ناامیدستان تاریک روحم موقتا روشن میکنه.

خدا رو شاهد میگیرم دیگه مستاصل شدم  تو خیابون کاری دارم چجوری طی طریق کنم با ترس میرم تو خیابون کجا رو ببینم که چشمم رو از تیر زهرآلود زنان و دختران نیمه پوشیده نیمه عریان با نهایت سعی در خودنمایی و بدن نمایی و دلفریبی نگه دارم.

از خونمون تا مسجد صد و پنجاه متر بیشتر فاصله نیست . همین دیشب شب جمعه به قصد کسب اندکی آرامش و انرژی روحانی در مسیر کوتاه خونه تا مسجد محلمون دلی و توجهی برام نموند تو نماز مگه میشه یه جوون مجرد (فرقی هم نمیکنه یا متاهل) با دل تیکه پاره و شهوت تحریک شده تمرکزی براش بمونه، آرامشی براش بمونه،تفکری براش بمونه،حوصله ای براش بمونه،تحملی براش بمونه،سلامت نفسی براش بمونه،اراده ای براش بمونه،ایمانی براش بمونه

تفصیر منه که جوونم یا نابینا نیستم یا شهوت دارم؟

شاید کسی باور نکنه ولی نرجیح میدم نیروی شهوانی ام رو کاملا از دست بدم که اندکی زندگی برایم راحتتر شود برای اینکه بیشتر نیرو و اراده ام در حال حاضر صرف مبارزه با کنترل نیروی قدرتمند غریزه ام میشه.نه جرات اقدام برای ازدواج دارم نه حتی چاره ساز میدانمش.

این روایت حال یک جوان لاابالی و چشم چران و ضعیف النفس نیست زجر واقعی یه مرد سی و یکساله مجرد به سختی پاک مونده به عنایت خداست.تازه من مقداری شهوت جنسی ام بدلیل عبور از نوجوانی و نزدیک شدن به سن عاقلی کنترل پذیرتر شده وای به حال نوجوونای تازه بلوغ یافته در اوج غریزه مردانه با عقل ناقص زیر بیست و بیست و پنج سالگی.

اگه نیروی انتظامی ما دغدغش کسب رضایت خدا و مومنین و خانوده های مسلمین بود نه رضایت و بستن دهان گشاد سازمان دروغی حقوق بشر و اقلیتی بی دین و غربزده و رسانه های مستکبران عالم ‌، عوض کردن اوضاع شدنی بود... یا لااقل بهتر شدنی است...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">