پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۲۶ ب.ظ

۲

مرصادنیوز: یک کارشناس عالی امور استراتژیک گفت: انگلیس از تعطیلی سفارت ایران در لندن که موجب اقدام مشابه جمهوری اسلامی و تعطیلی سفارت انگلیس در تهران شد به شدت  پشیمان است چون فرصت فتنه انگیزی در انتخابات ۹۲ را پیدا نکرد.

 محمد حسن قدیری ابیانه در گفتگو با خبرنگار سرویس بین الملل پایگاه خبری مرصاد اظهار داشت: به دلیل نقش آفرینی پر رنگ انگلیس در فتنه و حوادث بعد از آن مجلس شورای اسلامی در اقدامی تنبیهی روابط ایران و انگلستان را به سطح کاردار تقلیل داد.

قدیری ابیانه گفت: اما اقدام خود جوش دانشجویان که با حمایت سایر اقشار مواجه شد در اعتراض به سفارت انگلیس موجب عکس العمل ناپخته ای از سوی انگیس شد که یکی از آنها تعطیلی سفارت ایران در انگلیس شد. که البته اقدام متقابل ایران را در پی داشت.

سفیر سابق ایران در استرالیا گفت: البته باید در نظر داشت که انگلیسی ها از این اقدام خود پشیمانند زیرا با تعطیل کردن سفارت انگلستان در ایران امکان فتنه انگیزی مستقیم در انتخابات ۹۲ را از خود گرفتند.

وی افزود: این امر ناشی از غرور کاذبی است که انگلستان دچار آن است و می خواهد همواره لحن ارباب رعیتی سابق را با کشورها حفظ کند حال آنکه سالهاست دوران ارابابی او و رعیتی کشورهای دیگر به پایان رسیده است.

قدیری ابیانه تصریح کرد: در ایران با پیروزی انقلاب اسلامی ده ها سال است که انگلستان دستش کوتاه شده و در منطقه نیز تضعیف شده است.

کارشناس عالی امور استراتژیک ادامه داد: گرچه اتفاقات سفارت انگلستان در ایران به شکل خود جوش و به دلیل تنفر از اقدامات بریتانیا انجام شد و البته اقدام خطایی بود و نیروی انتظامی هم برای ممانعت از آن وارد عمل شد اما انگلستان در یک حرکت ناشیانه اقدام به تعطیلی سفارت ایران کرد و اکنون با پشیمانی از این وضعیت سعی می کند اشتیاق خود از ارتباط مجدد با ایران را در پس لفاظی های اینچنینی پنهان نماید.

سفیر سابق ایران در مکزیک تصریح کرد: دسیسه های انگلیس علیه ایران از ده ها سال پیش تا کنون چیزی نیست که بخواهد با عذرخواهی برطرف شود اما به هر حال ارتباط مجدد با ایران برای انگلیس مقدماتی دارد که و  آن باز گشایی سفارت ایران در لندن است.

وی گفت: گرچه بازگشایی سفارت ایران ممکن است باعث از سر گیری روابط شود اما باید همچنان و تیز بینانه مراقب توطئه های استعمار پیر بود که توطئه و دسیسه چینی با خوی انگلیسی اجین شده است.

۹۲/۰۶/۰۲

نظرات  (۲)

با سلام دیدگاهتون راجب مطلب من چیست؟
من از عاقبت این دولت ترسانم
اقدام ناشیانه اول از طرف ما بود.
چرا باید چند دانشجوی ... به خودشون اجازه بدن که با سفارت یه کشور .... کنند.
همونطور که شما فرمودید که اقدام دانشجویان خطا بود و نشان از ضعف دیپلوماتیک ...
پاسخ:
خطا بود ولی فاجعه نبود. در انگلستان فاجعه ها و خطاهای خیلی بزرگتری انجام شد آنهم با حمایت پلیس.
مثل چندین بار اشغال سفارت ایران توسط ضدانقلاب که یکبار هم به شهادت دو نفر انجامید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">