پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۲۴ ب.ظ

۰

نفت را رها کنید، پیش از آنکه نفت شما را رها کند

سه شنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۲۴ ب.ظ

ایندیپندنت خطاب به کشورهای نفتی: هیچ اندیشیده‌اید اگر نفت تمام شد، چه سرنوشتی دارید؟ هیچ می‌دانید هشتصد حوزه نفتی در سراسر جهان در حال تمام شدن هستند و پس از آن برای سیر کردن شکم ملت‌هایتان باید چگونه به قدرت ادامه دهید؟

نفت به جز اینکه برای کشورهایتان دردسر ایجاد کند، خاصیت دیگری ندارد!
روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت»، در گزارشی خطاب به سران کشورهای تولید کننده نفت نوشت: نفت به جز اینکه برای کشورهایتان دردسر ایجاد کند، خاصیت دیگری ندارد!

این روزنامه افزود: بهتر است نفت و درآمدهای آن را رها کنید، پیش از آنکه نفت شما را رها کند و فقر را برای کشورهایتان به ارمغان آورد.

ایندیپندنت در ادامه با شیوه‌ای نصیحت گونه می‌نویسد: هیچ اندیشیده‌اید اگر نفت تمام شد، چه سرنوشتی دارید؟ هیچ می‌دانید هشتصد حوزه نفتی در سراسر جهان در حال تمام شدن هستند و پس از آن برای سیر کردن شکم ملت‌هایتان باید چگونه به قدرت ادامه دهید؟

این گزارش در ادامه به نقل از «تونی هاورد»، رییس شرکت بزرگ نفتی انگلیسی «بی.پی» یادآور می‌شود: ذخایر نفتی بزودی به پایان خواهد رسید، اما آن روز فردا نیست، ولی فردای 42 سال دیگر خواهد رسید و کشورهای نفتی باید از امروز در اندیشه فردای خود باشند.

هرچند عملکرد استعماری انگلیسی‌ها در تاریخ به گونه‌ای بوده که سبب شده است کشورهای دارای منابع و ذخایر انرژی نسبت به مواضع و تحلیل‌های آنان بدبین باشند، در این موضوع ویژه، فارغ از نیت و هدف طرح آن از سوی این کشور دارای سوابق استعماری، به نظر می‌رسد هشدار داده شده، موضوعی جدی و قابل تأمل باشد.

۹۲/۰۶/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">