پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۲، ۰۶:۳۷ ب.ظ

۰

پشتیبانی از ولی‌فقیه مظهر اعتدال در کشور است

سه شنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۲، ۰۶:۳۷ ب.ظ

گروه سیاسی: سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا، ولایت فقیه را مسئله‌ای محوری در مفهوم اعتدال دانست و گفت: برای حفظ نظام باید از فرامین ولی فقیه به صورت کامل اطاعت شود؛ اگر بار مثبت کلمه اعتدال را در نظر بگیریم به این نکته خواهیم رسید که پشتیبانی از ولی فقیه مظهر اعتدال است.

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی مدیریت استراتژیک و سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه باید دانست که اعتدال از زبان چه کسی و با چه هدفی بیان می‌شود، گفت: تعریف‌های متفاوتی از اعتدال وجود دارد، برخی میانه بین اسلام و ضد اسلام را اعتدال می‌دانند و برخی نرمش در مقابل دشمن را اعتدال می‌دانند، از دید عده‌ای دیگر عمل کردن به نفع مردم یک کار اعتدالی است.

وی با ذکر این نکته که رحمان‌ترین و رحیم‌ترین برای بشریت خداوند است، اظهار کرد: اعتدال عمل به دستورات قرآن کریم است که از سوی خداوند بر پیامبر(ص) نازل شده است؛ کامل‌ترین قانون و دلسوزانه‌ترین قوانین برای بشریت قرآن کریم است، هر حرکتی خارج از اصول اسلامی عمل غیراعتدالی است.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا افزود: اما برخی اسلام‌گرایی را افراط تصور می‌کنند و دشمنی با اسلام را تفریط می‌دانند و می‌خواهند میانه اسلام و ضد اسلام را خط اعتدالی بدانند، این معنای انحرافی از اعتدال با معنای واقعی آن که نگاه اسلامی است تفاوت بنیادین دارد.

قدیری ابیانه اظهار کرد: در جمهوری اسلامی که مسئولیت‌ها تعریف شده و در قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفته است، رعایت سلسله مراتب مسئولیت‌ها در نظام را باید اعتدال تعریف کرد؛ چنین تعریفی از اعتدال و عمل آن به نفع مردم و موجب پیشرفت کشور شده و در برابر توطئه‌ها کشور را مصون می‌کند.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا، ولایت فقیه را یک مسئله محوری در مسئله اعتدال دانست و گفت: امام(ره) فرمودند: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد»، برای حفظ جمهوری اسلامی باید از فرامین ولی فقیه به صورت کامل اطاعت شود؛ اگر بار مثبت کلمه اعتدال را در نظر بگیریم به این نکته خواهیم رسید که پشتیبانی از ولی فقیه مظهر اعتدال در کشور است.

 قدیری ابیانه:
برخی اسلام‌گرایی را افراط تصور می‌کنند و دشمنی با اسلام را تفریط می‌دانند و می‌خواهند میانه اسلام و ضد اسلام را خط اعتدالی بدانند، این معنای انحرافی از اعتدال با معنای واقعی آن که نگاه اسلامی است تفاوت بنیادین دارد

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به مسئله اعتدال در سیاست خارجی افزود: در بعد خارجی اعتدال به معنای عمل مطابق مصالح اسلامی و منافع ملی و اعتقاد به توانایی‌های ملت، ظرفیت کشور و صحت وعده‌های الهی است؛ اگر ملت و مسئولان در مسیر وعده‌های خداوند حرکت کنند، این حمایت الهی ادامه خواهد داشت، در طول این 34 سال مصادیق متعددی از یاری خداوند را دیده‌ایم.

قدیری ابیانه با ذکر اینکه اعتدال به معنای کوتاه آمدن در برابر خواسته‌های ناحق دشمنان نیست، عنوان کرد: عقب‌نشینی از خواسته‌های به‌حق انقلاب و حقوق ملت موجب جری‌تر شدن دشمن خواهد شد، دفاع عقلانی از منافع ملت مصداق اعتدال است، در سیاست‌هایی که اتخاذ می‌شود باید مفهوم اعتدال از سوی مسئولان مربوطه رعایت شود.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا عنوان کرد: در سیاست خارجی تاکتیک‌ها و استرتژی‌های مختلفی که ما را به پیروزی بر دشمن نزدیک کند باید بکار گرفت، اما باید مراقب بود که استفاده از این استتراتژی‌ها و تاکتیک‌ها ناشی از احساس ضعف و تلقی اشتباه از قدرت دشمن نباشد.

۹۲/۰۶/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">