پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۲، ۰۱:۱۱ ب.ظ

۰

حدود ۱۵۰ میلیون نفر در اروپا فقیر می شوند

يكشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۲، ۰۱:۱۱ ب.ظ

مادرید - موسسه مطالعات آکسفام گزارش داد: ریاضت‌های اقتصادی دولتهای اروپایی در حال فقیر کردن ۲۵ میلیون نفر افراد جدید است و با این وضعیت، شمار فقرای آن به ۱۴۶ میلیون نفر معادل حدود یکسوم جمعیت اروپا خواهد رسید.
به گزارش ایرنا، موسسه مذکور با استناد به آمار اتحادیه اروپا (یورو استات) خاطرنشان کرد: تا سال ۲۰۱۱ میلادی در اتحادیه اروپا ۱۲۰ میلیون نفر شهروند در فقر زندگی‌ می‌ کردند اما اینکه ۲۵ میلیون نفر دیگر در چاه فقر بیفتند یا خیر، بستگی به این دارد که سیاستهای ریاضتی اعمال شده از سوی کشورهایی از جمله اسپانیا ، پرتغال ، یونان یا انگلیس به کجا خواهد انجامید.
این وضعیت نشان می دهد طبقه متوسط اروپا در حال جان کندن است، در حالی‌ که ثروتمندان هر بار ثروت بیشتری جمع می کنند، ۲۵ میلیون اروپایی در ورطه فقر بسر می‌ برند.
سازمان بشردوستانه اینترمون آکسفام در گزارش خود به نام تله ریاضت همچنین هشدار داد در صورتی‌ که ریاضتها با همین وضعیت ادامه یابد، ۲۵ سال خواهد کشید تا اروپا به سطح زندگی‌ خود در آغاز بحران اقتصادی در سال ۲۰۰۸ میلادی برسد.
روزنامه ال پاییس چاپ مادرید در این باره نوشت: بحران در اقتصاد خانوار شهروندان اتحادیه اروپا اثر گذاشته است. هر چند آخرین آماری که در این زمینه در دست است، متعلق به سال ۲۰۱۱ میلادی است که نشان می دهد شمار فقرا در اروپا به ۱۲۰ میلیون نفر رسیده است. این آمار به این معنی‌ است که افراد مذکور با کمتر از ۶۰ درصد درآمد متوسط کشور خود زندگی‌ می‌ کنند.
در این زمینه مرکز ملی‌ آمار اسپانیا برآورد کرده، درآمد متوسط هر خانوار متشکل از دو بالغ و دو فرزند زیر ۱۸ سال در این کشور مبلغ ۱۵ هزار و ۴۴۵ یورو در سال است.
ال پاییس نوشت: البته فقط مساله درآمد متوسط مطرح نیست زیرا خانواده هایی‌ وجود دارند که با کمبودهایی‌ از جمله ناتوانی‌ در گرم نگهداشتن منزل، پرداخت اجاره یا قسط مسکن و خوردن دو وعده گوشت در هفته مواجه هستند.
ترسا کاورو مسئول تحقیقات اینترمون آکسفام اسپانیا و یکی‌ از تهیه کنندگان این گزارش گفت: این سازمان محاسبه می‌ کند در صورتی‌ که سیاست های ریاضتی ادامه یابد، بین ۱۵ تا ۲۵ میلیون نفر که هنوز در این وضعیت نیستند تا سال ۲۰۲۵ به جمع فقرا خواهند پیوست.
وی افزود: اگر در قرن ۲۱ میلادی، شمار فقیران به ۱۴۵ میلیون نفر در اروپا برسد، یک فاجعه است و معتقدیم می‌ شود از آن جلوگیری کرد.
اما به رغم پیش بینی‌ های بد، وضعیت اقتصادی برای همه افراد بد نیست چون در سال ۲۰۱۱ میلادی، ۱۰ درصد ثروتمندترین افراد ۲۴ درصد درآمد های اتحادیه اروپا را از آن خود کردند در حالی‌ که ۱۰ درصد فقیرترین افراد جامعه تنها سه درصد آن را بدست آورند.
بر اساس این گزارش، شمار افراد با دارایی فراوان در اسپانیا با افزایش ۴/۵ درصد به ۱۴۴ هزار و ۶۰۰ نفر در سال ۲۰۱۲ رسید، اما این کشور با ۱۰درصد، در صدر افراد با تحصیلات لیسانس که در معرض فقر هستند، قرار دارد .نرخ متوسط اتحادیه اروپا در این زمینه ۳/۷ درصد است.
به گفته کاورو، اگر مسیر سیاست های اقتصادی تغییر نکند، شکاف بین ثروتمندان و فقرا در انگلیس و اسپانیا می‌ تواند همانند سودان جنوبی یا پاراگوئه شود.
سازمان آکسفام تصریح کرد: نابرابری فزاینده در جامعه می‌ تواند موجب افزایش جرم، وخامت بهداشت و درمان و نتایج تحصیلی‌ شود. به این دلیل، این سازمان از مسئولین اروپایی می‌ خواهد ریاضت ها را کنار بگذارند زیرا موجب کاهش سطح بدهی این کشورها نشده است.
بر اساس این گزارش، آثار تمام این اقدامات باعث افزایش بیکاری به ویژه در میان جوانان شده است که نسبت به سال ۲۰۰۰ میلادی در بالاترین سطح خود قرار دارد. در این راستا ، بیکاری جوانان در یونان ۵۹ درصد و در اسپانیا ۵۶ درصد است.
ریاضت ها همچنین باعث فقر خانواده های کارگر شده است به گونه ای که یک دهم آنان در فقر زندگی‌ می‌ کنند .

۹۲/۰۶/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">