پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۱۲ ق.ظ

۰

قدیری ابیانه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: احکام قضایی در اروپا نشان‌ می‌دهد که بهانه‌های غرب برای پیگیری تحریم‌ علیه ایران نه تنها مستند نبوده، بلکه برای خودشان نیز قانع کننده نیست.

"محمدحسن قدیری‌ابیانه" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه تحریم‌های اعمال شده توسط غرب در قبال ایران نه تنها با قوانین بین‌الملل بلکه با قوانین خود کشورشان نیز مغایرت دارد، اظهار داشت: پیگیری‌های حقوقی ایران و شکایت در دادگاه‌های اروپا در نهایت منجر به صدور حکم لغو تحریم‌ها شد.

 قدیری ابیانه در خصوص لغو تحریم‌ها توسط قضات اروپایی ادامه داد: صدور این حکم نه‌تنها هیچ ارتباطی به خواست دولت‌های اروپایی ندارد، بلکه منجر به نارضایتی آن‌ها شده است، اما خوشبختانه استقلال رای این قضات و تشخیص بی‌پایه بودن اتهامات دولت‌های اروپایی، منجر به لغو مواردی از تحریم‌ها علیه ایران شد.

 وی با اشاره به اینکه هنوز از سوی آمریکا نظری در این باره بیان نشده است، تصریح کرد: اگر از سوی آمریکا مخالفتی صورت پذیرد قطعاً با احکام قضایی اتحادیه اروپا منافات دارد و به هیچ عنوان از سوی قضات اتحادیه اجرایی نمی‌شود.

  سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا افزود: ایران با مراجعه به دستگاه‌های قضایی غرب می‌تواند نتایج مطلوبی برای کشورش فراهم آورد، حتی پیگیری این مسائل می‌توان ابعادی فراتر از تحریم‌ها را برای ایران داشته باشد، مسائلی مانند شکایت ایران از تروریست‌ها به دلیل اقدامات ضد ایرانی و شکایت از دولت‌های آمریکا و انگلیس به دلیل تدارک کودتای 28 مرداد علیه دولت مصدق که اخیراً خودشان نیز به آن اعتراف کرده‌اند.

 وی اظهار داشت: ایران به طور قطع می‌تواند به تحریم دارو و همچنین تحریم وسایل یدکی هواپیمایی مسافربری از سوی آمریکا معترض شود، حتی قربانیان حوادث هواپیمایی حق این را دارند که از اتحادیه اروپا مطالبه داشته باشند.

 این کارشناس خاطرنشان کرد: احکام قضایی در اروپا نشان‌ می‌دهد که بهانه‌های غرب برای پیگیری تحریم‌ علیه ایران نه تنها مستند نبوده، بلکه برای خودشان نیز قانع کننده نیست.

۹۲/۰۶/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">