پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۲، ۰۸:۴۴ ب.ظ

۰

وضعیت کشور جهادی نیست، استراحتی است

چهارشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۲، ۰۸:۴۴ ب.ظ

IMG_0002مهر: قدیری ابیانه با بیان اینکه مردم در مسائل اقتصادی مطالبه گر هستند و این نوعی اشتباه بزرگ است، اظهار داشت: وضعیت اقتصادی کشور ما حماسی و جهادی نیست بلکه استراحتی است.

محمدحسن قدیری ابیانه شامگاه سه شنبه در همایش اقتصاد مقاومتی استراتژی همه جانبه در فرهنگ سرای شهروند که به همت سپاه ناحیه شاهین شهر برگزار شد، اظهار داشت: بعضی از مسئولین و مردم ما در مورد درآمدهای نفتی دچار توهم اند و بمیزان درآمدهای نفتی را دهها، صدها و هزاران برابر واقعیت تصور می کنند.

وی با بیان اینکه این توهم مسائل مختلفی در جامعه پدیده آورده است، افزود: همه به جای تلاش و کوشش و حرکت به سوی عوامل موفقیت، همیشه دستشان به سمت دولت دراز است و اظهار می کنند دولت باید معیشت، مسکن و نیازهای ما را تامین کند درحالیکه در کشورهای دنیا مردم هستند که هزینه های دولت ها را تامین می نمایند.

وی با بیان اینکه به همین دلیل مردم و مسئولین دچار نوعی توهم شده اند، ادامه داد: با اتکاء به توهم در درآمدها نفتی وچه غیرنفتی توقعات چندین برابر امکانات و ظرفیت کشور هست و لذا هیچ دولتی نمی تواند این توقعات را برآورده کند و بسیاری از مشکلات کشور مثل تورم و بیکاری ناشی از این نگاه و باور غلط است.

وی با بیان اینکه تعطیلات در ایران علاوه بر تعطیلات مناسبتی و تعطیلات غیر مناسبتی فراوان است، گفت: در کار غیرمفید جزو بالاترین کشورهای جهان هستیم  اما در انجام دادن کار مفید جزو پایین‌ترین‌ها هستیم، در اسراف مثال زدنی هستیم و از نظر تنبلی اجتماعی بعد از کشورهای عربی، ایرانیان قرار دارند که این موضوع نگران کننده است.

قدیری ابیانه با بیان اینکه سال گذشته بیشترین پیش‌بینی از بودجه راجع به درآمدهای نفتی را داشتیم، گفت: نسبت به سال‌های گذشته این میزان بالاترین بوده که به ازای هر نفر حدود 67 هزار تومان در ماه می باشد که البته این مبلغ محقق نشد.

 وی با بیان تصور میلیونی مردم از درآمد ماهانه نفتی وگفت خیلی ها فکر می‌کنند دولت به ازای هر نفر در هر ماه میلیون‌ها تومان درآمد دارد، اظهار داشت: این توهمات را باید رفع کرد. و مطالباتمان باید بر طبق واقعیت‌ها باشد نه بر طبق توهمات زیرا توهمات را هیچ دولتی نمی‌تواند محقق کند.

وی با اشاره به سیاست‌های غلط موجود در ظرفیت‌های کلان کشور، اذعان داشت: من معتقدم 15 الی 20 درصد مشکلات مربوط به تحریم‌ها است، 10 تا 20 درصد به تصمیمات بستگی دارد اما بقیه این مشکلات مربوط به  فرهنگ عمومی مردم است و تا این فرهنگ درست نشود هیچی چیزی درست نخواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه متاسفانه مسئولین ما هم دچار توهم‌اند، یادآور شد: اگر از بعضی از مسئولین سئوال شود درآمد نفت ماهانه به ازای هر نفر چقدر است آنها نیز ارقام توهمی بیان میکنند.

وی با بیان اینکه هم مردم نگاهشان برای حل مسائل بهدولت ها است و هم دولت‌ها چنین وظیفه ای برای خود قائل هستند گفت: بدون مشارکت مردم هیچ مسئله‌ای حل نمی‌شود.


وضعیت کشور جهادی نیست، استراحتی است

قدیری ابیانه با بیان اینکه مردم در مسائل اقتصادی مطالبه گر هستند و این نوعی اشتباه بزرگ است، اظهار داشت: وضعیت اقتصادی کشور ما حماسی و جهادی نیست بلکه استراحتی است.

وی با بیان اینکه اگر به الگوهای صحیح عمومی مثل فرهنگ و وجدان کاری و فرهنگ صحیح مصرف عمل نکنیم وضعیت از اینکه هست بدترخواهد شد و دچار بحران اقتصاد ریاضتی در کشور خواهیم شد، اظهار داشت: اگر ما به شعارهای سالانه مقام معظم رهبری عمل میکردیم و همت مضاعف را عملی می ساختیم، همچنین اگر به اقتصاد مقاومتی عمل می‌کردیم دشمن به تاثیر تحریم امید نمی بست.

منبع : اصفهان فردا

۹۲/۰۷/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">