پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۷ مهر ۱۳۹۲، ۰۷:۰۸ ق.ظ

۰

"محمدحسن قدیری‌ابیانه" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سفر اخیر "حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی" به نیویورک گفت: نوع برخورد مقامات آمریکایی و غربی با هیئت ایرانی عزت کشورمان را در عرصه بین‌المللی به نمایش گذاشت.

وی با اشاره به دیدار ظریف و اشتون افزود: نشست وزرای خارجه 6 کشور مهم دنیا در یک سو و هیئت ایرانی در سوی دیگر بیانگر جایگاه مهم و رفیع جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی است.

قدیری‌ابیانه تصریح کرد: تقاضای "جان کری" پس از نشست 1+5 برای دیدار با رئیس‌جمهور ایران و استفاده اوباما از آخرین فرصت‌های حضور دکتر روحانی در نیویورک و پاسخ منفی وی به مقامات آمریکایی نشان‌دهنده موضع عزت و اقتدار کشور ماست.

سفیر سابق ایران در مکزیک موضع عزتمندانه جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌‌المللی را مرهون رهبری‌های داعیانه مقام معظم رهبری و همچنین مقاومت‌های ملت ایران در برابر تحریم‌های یک‌جانبه غرب علیه کشورمان دانست و تصریح کرد: مواضع رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر کوتاه نیامدن از حقوق هسته‌ای ملت ایران نیز در دستیابی جمهوری اسلامی ایران به این جایگاه موثر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه لبخند‌های دیپلماتیک و گفتگوهای حضوری و تلفنی، نافی دشمنی آمریکا با ما نیست، اظهار داشت: تاکید اوباما بر حقوق هسته‌ای ایران از سر ناچاری است، چرا که تمام تلاش‌های آن‌ها برای متوقف کردن فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان با شکست مواجه شده است.

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه فناوری هسته‌ای در کشورمان بومی شده است، افزود: پذیرش برقراری گفتگو میان دو کشور فرصتی از سوی ایران به آمیرکا به حساب می‌آید، فرصتی که بار اول آن از 22 بهمن 57 تا 13 آبان 58 بود.

سفیر سابق ایران در مکزیک تاکید کرد: باوجود باقی ماندن سفارت آمریکا در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان ما از این فرصت سوء استفاده کرده و دست به توطئه علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران زدند.

وی با اشاره به احتمال عقب‌نشینی آمریکا از مواضع گذشته خود در قبال کشور‌های منطقه بیان داشت: این کشور چاره‌ای جز عقب‌نشینی ندارد، چرا که امروزه موقعیت ابرقدرتی خود را از دست داده و در تجاوز‌های نظامی خود به عراق و افغانستان در باتلاق جنگ گرفتار شده است.

قدیری‌ابیانه در تشریح موقعیت امروز رژیم صهیونیستی در منطقه گفت: این رژیم در جنگ با حزب‌الله لبنان و حماس زمین‌گیر شده و ایران نیز از نظر نظامی توان منکوب کردن هرگونه تجاوزی در منطقه را دارد.

سفیر سابق ایران در مکزیک تصریح کرد: عدم عقب‌نشنی آمریکا از مواضع خصمانه‌اش علیه ایران موجب استحکام جبهه داخلی در کشورمان خواهد شد و کسانی که تصور می‌کردند دشمنی آمریکا با ما به علت لحن و عبارات مستحکم مسؤلان سابق ایرانی است متوجه خواهند شد که این دشمنی ریشه در تضاد منافع ملت ما با اهداف نامشروع این کشور در سطح منطقه دارد.

وی با تاکید بر اینکه مواضع اخیر دولت‌مردان آمریکا قابل اعتماد نیست، افزود: تاکید اوباما بر ادامه تحریم‌ها و همچنین درخواست جان کری برای پذیرش پروتکل الحاقی از سوی ایران نشانه‌ای از عدم تغییر موضع حقیقی آمریکا بوده، ایران نیز هیچ برنامه‌ای مبنی بر پیوستن به پروتکل الحاقی در دستور کار خود ندارد.

قدیری‌ابیانه در پایان خاطرنشان کرد: باید منتظر ماند و نتیجه تمام این مذاکرات و گفتگو‌ها را در آینده مشاهد کرد.

۹۲/۰۷/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">