پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۷ مهر ۱۳۹۲، ۰۳:۲۱ ب.ظ

۰

خبرگزاری تسنیم: کارشناس عالی مسائل استراتژیک با بیان اینکه نرمش قهرمانانه در نیویورک اسرائیل را به انزاو کشاند، گفت: مذاکره تلفنی و لبخندهای دیپلماتیک با مقامات آمریکایی نمی تواند به معنای پایان خصومت آمریکا با ایران باشد.

محمد حسن قدیری ابیانه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس با موفق خواندن سفر روحانی به نیویورک، اظهار کرد: سفر نیویورک روحانی سفر موفقی بود و نحوه رفتار مجموعه غربی‌ها، اوباما و وزیر خارجه آمریکا و رفتار رئیس جمهور و وزیر خارجه کشورمان مصداق عزت جمهوری اسلامی ایران در جهان است.

وی افزود: اینکه مقامات کشورهای جهان مشتاق دیدار و مذاکره رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران بودند و همچنین اینکه شش کشور قدرتمند جهان در یک سوی میز و ایران در سوی دیگر میز قرار گرفت نشان از عزتمداری ایران در عرصه جهانی دارد.

کارشناس عالی وزارت خارجه تصریح کرد: همین مسئله که جان کری از ظریف وزیر امور خارجه کشورمان تقاضای ملاقات خصوصی کرده و ظریف می‌پذیرد و از یک سو اوباما به روحانی در کشور آمریکا تقاضای ملاقات و دیدار داده و روحانی به صراحت اعلام می‌کند وقت ملاقات ندارد نیز از دیگر نشانه‌های اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران است.

قدیری ابیانه گفت: همین که اوباما در زمان ترک روحانی از نیویورک با وی تماس می‌گیرد و به دنبال مذاکره‌ای تلفنی با رئیس جمهور شده و در این مکالمه نسبت به ملت ایران ادای احترام می‌کند نیز نمونه بی‌نظیر و بی بدیلی از عزت ایران بوده که در صحنه جهانی به نمایش گذاشته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در صحنه بین المللی مرهون رهبری داهیانه و فرزانه امام راحل و مقام معظم رهبری و همچنین مقاومت ملت ایران است.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک گفت: در مجموع در سفر روحانی و ظریف به نیویورک شاهد صحنه زیبای عزتمندانه جمهوری اسلامی ایران بودیم و نکته مهم این است که دیپلماسی بر مبنای نرمش قهرمانانه در نیویورک که همزمان با نمایش اقتدار نظامی ایران در هفته دفاع مقدس بود اسرائیل را به انزوا کشاند.

قدیری ابیانه با تاکید بر اینکه امروز اسرائیل از این حیث که به انزوا کشیده شده، عصبانی است، گفت: یکی از مسائل قابل افتخار در سفر روحانی به نیویرک است که رئیس جمهور و وزیر امور خارجه قدمی از حقوق هسته ای ایران کوتاه نیامدند.

وی افزود: البته مذاکره، سفر نیویورک، مذاکره تلفنی و لبخندهای دیپلماتیک با مقامات آمریکایی نمی تواند به معنای پایان خصومت آمریکا با ایران باشد.

کارشناس عالی مسائل استراتژیک تاکید کرد: جان کری بعد از ملاقات با ظریف شرایطی را مطرح کرد که  برای ما غیرقابل قبول بوده که یکی از آنها پذیرش پروتکل الحاقی در ایران است.

قدیری ابیانه افزود: طرح چنین مسائلی نمی‌تواند واقعیت سقوط ابرقدرتی آمریکا و نفوذ رو به گسترش ایران در جهان اسلام را به فراموشی بسپارد.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک اظهار کرد: آمریکا به دنبال رابطه با ایران بوده و مذاکره آنان نه از سر دووستی بلکه از سر ناچاری است چرا که تمام توطئه های آنان خنثی شده و می دانند بسیاری مسائل بدون نظر ایران قابل حل نیست.

وی خاطرنشان کرد: اعتراف اوباما به حقوق هسته ای صلح امیز ایران از آن حیث مطرح شده که تمام تلاش‌های آنها برای محروم کردن ایران از این حق بی نتیجه ماند و امروز این علم و توانایی در کشور ما بومی شده و آنان توان مقابله با ما را ندارند.

به گفته کارشناس عالی مسائل استراتژیک ایران در حال حاضر فرصت دیگری را به آمریکا داده تا آمریکا رفتار خود را تغییر دهد و ادعای حسن نیت خود را به اثبات برساند.

قدیری ابیانه گفت: لحن ملایم آمریکا کفایت نمی‌کند، تمام تحریم‌ها باید برچیده شود و آمریکا باید جبران مافات کند.

۹۲/۰۷/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">