پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۲، ۰۱:۳۹ ق.ظ

۰

معترضین به دیپلماسی دولت فورا آزاد شوند.

دوشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۲، ۰۱:۳۹ ق.ظ

در خبرها آمده بود که عده ای از افرادی که به فرودگاه رفته بودند و اعتراض خود را به اقدامات آقای روحانی در آمریکا به نمایش گذاشتند دستگیر شده اند و ممکن است به خاطر توهین به رئیس محترم جمهور محاکمه شوند.

بنده هرگونه توهین و یا خشونت افراد در اعتراض به اقدامات دولت را ناپسند می دانم هر چند ناشی از دغدغه ای پاک در حفظ اقتدار نظام کشورمان باشد.

سفر و رفتار رئیس جمهور در نیویورک را هم یک تهاجم نرم علیه آمریکا در راستای نرمش قهرمانانه ارزیابی می کنم.

اما در عین حال این نوع اعتراضات به نرمش می تواند به نفع دیپلماسی کشور ارزیابی شود زیرا آمریکایی ها بهتر خواهند فهمید که افکار عمومی در ایران نسبت به دشمنی های آمریکا بی تفاوت نیست.

رفتاری که به ضرر دیپلماسی ای است که دولت در پیش گرفته نامه 31 گروهک و تشکل به اصطلاح اصلاح طلب است که به اوباما نامه نوشتند و خود را مشتاق رابطه با آمریکا نشان دادند.

آنها در حقیقت در زمین آمریکا علیه ایران بازی کردند و عمل آنها را می توان در راستای منافع و دیپلماسی آمریکا و بازی در زمین دشمن ارزیابی کرد، هرچند در قالب طرفداری از آقای روحانی بیان شده باشد.

به هر حال نمی توان با آمریکا با آنهمه دشمنی با ملت ایران دم از نرمش زد ولی با جوانان معترض هر چند که در شرایط احساسی دچار هیجان و تند روی شوند برخورد قضایی کرد.

اگر در ایران عده ای به این رفتار دولت اعتراض دارند را می توان نتیجه کم کاری تبلیغاتی در درون دانست.

لذا پیشنهاد بنده به دستگاه های امنیتی و قضایی این است که به دنبال برخورد با این جوانان پرشور نباشند و با رأفت با آنها برخورد کرده و فورا آزادشان کنند.

دشمنی با آمریکایی که آنهمه مصیبت در زمان رژیم پهلوی برای ملتمان به بار آورد و بعد از انقلاب هم هرگز دست از توطئه بر نداشت، حق ملت و جوانان ایران است.

و اما توصیه بنده به جوانان دلسوز انقلاب این است که اگر اعتراضی دارند آن را بدون اهانت و یا خشونت و عبور از مرزهای قانونی ابراز دارند. این اعتراض حق آنان است.

آقای روحانی اینک رئیس جمهور ایران است و احترام او بر همگان لازم است.

ضمنا اگر اعتراضی نیز می شود باید این اعتراض به افزایش اقتدار ایران منجر شود.

مثلا اگر اعتراض به ملاقات و یا مکالمه داریم نگوئیم که «چرا عاجزانه با اوباما مکالمه شده؟» زیرا در چنین عباراتی آمریکا را در موضع برتر نشان می دهد بلکه بگوئیم «چرا به کرنش های امریکا جواب مثبت داده و مکالمه با او را پذیرفتید؟»، چرا که در این صورت ایران را در موضع بالا نسبت به آمریکا نشان می دهد که البته اینگونه نیز بوده است، یعنی ایران از موضع برتر و بالاتر با آمریکایی ها مکالمه یا مذاکره کرده است و هیات ایرانی از هیچیک از حقوق ایران نیز گذشت نکرده است.

۹۲/۰۷/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">