پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۲، ۰۴:۰۵ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه در گفتگو با «نسیم»: آمریکا و غرب باید دارایی‌های بلوکه شده ایران را با سود آن به ملت تحویل دهند/ اگر آمریکا رفتارش را نسبت به اسلام و ایران اصلاح کند در آن صورت می‌توانیم بگوییم، ماهیتش تغییر کرده است/ هیچ ضمانتی برای برداشتن تحریم‌ها از سوی غرب وجود ندارد.

مهمترین محور سخنان محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل بین الملل، در گفتگو با «نسیم» به شرح زیر است:

-لحن و رفتار آقای حسن روحانی و ظریف در مذاکرات و روابط را می‌تواند یک تهاجم نرم و همان نرمش قهرمانانه تلقی کرد.

-واقعیت این است که اگر تاکنون آژانس انرژی اتمی پرونده هسته‌ای ایران را مختومه اعلام نکرده بخاطر وجود لابی صهیونیستی و آمریکا است. از نظر جامعه جهانی موضع ایران شفاف است.

- آمریکا و غرب باید دارایی‌های بلوکه شده ایران را با سود آن تحویل دهند و اگر آمریکا ماهیت خود را تغییر و رفتارش را نسبت به اسلام و ایران اصلاح کند، در آن صورت است که می‌توانیم بگوییم ماهیتش تغییر کرده است.

- هیچ ضمانتی در برداشتن تحریم‌ها از سوی غرب در صورت ادامه ارتباط با آمریکا وجود ندارد؛ آنها به دنبال برداشتن گام مثبت نیستند.

- آمریکا و غرب می‌خواهند پرونده هسته‌ای ایران را همیشه باز نگه دارد چون بهانه‌ای بیش نیست و اگر ایران دست از فعالیت‌های هسته‌ای خود بردارد باز هم آمریکا دست از خصومت علیه نظام برنخواهد داشت.

-علیرغم تحریم‌ها ایران بازهم به پیشرفت‌هایی حول محور اتحاد ملی و ولایت دست یافته است.

- رابطه با آمریکا یک تابو نیست بلکه نتیجه سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه ایران است.

-ملاقات و مذاکرات انجام شده در نیویورک اگر حسن نیتی هم نداشته باشد حداقل مشخص می‌کند که دشمنی آمریکا بخاطر نداشتن رابطه و مذاکره با ایران نیست بلکه ناشی از ماهیت سلطه‌طلبانه، زیاده خواهی و قدرت طلبی دیکتاتوری آمریکاست.

- این رفتار ملایم از جانب ایران می‌تواند عده‌ای را از خواب بیدار کند که متصورند رفتار خصومت آمیز آمریکا نتیجه عملکرد ماست.

- برخی متصورند که اگر لبخندی به آمریکا زده شود، آمریکا دست از خصومت خود برخواهد داشت. 60سال سابقه دشمنی آمریکا را با کشورمان نمی‌توانیم برطرف کنیم و هیچ ضمانتی هم وجود ندارد که این سیاست‌ها ادامه پیدا نکند.

- ایران یک فرصت دوباره به آمریکا داد تا بتواند سیاست‌های خصمانه خود را جبران کند، اما هربار به جای جبران کردن تشدید کرده است.

-منفعتی که ما از این مذاکرات می‌بریم این است که در بعد داخلی ماهیت دشمنی آمریکا روشن تر خواهد شد.

-در بعد بین المللی آمریکا تحریم ایران را به بسیاری از کشورها تحمیل کرده است.
۹۲/۰۷/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">