پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۲، ۰۴:۵۵ ب.ظ

۰

قدیری‌ابیانه در گفت‌و‌گو با «خبرگزاری دانشجو»:

لحن ملایم ایران فرصت عقب‌نشینی آبرومندانه برای آمریکاست.

کارشناس مسائل بین‌الملل معتقد است که لحن ملایم ایران در مقطع کنونی در کنار مانور قدرت، این فرصت را به غرب می‌دهد تا عقب‌نشینی آبرومندانه در مقابل مواضع برحق کشورمان انجام دهد.

محمدحسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، در پاسخ به این پرسش که آیا آمریکا در برابر ایران از خود نرمشی سیاسی نشان داده است، گفت: لحن ملایم و نرمش نشان داده شده در سخنان آقای روحانی در ایام اخیر یک فایده بزرگ دارد و آن این است که آنهایی که مواضع خصمانه آمریکا علیه ایران را به دلیل مواضع صریح ایران علیه سیاست های غربی می دانند، به بطالت این تصور خود پی خواهند برد؛ زیرا عرصه بین الملل عرصه مواجهه و یا همکاری ها در منافع کشورهاست.

 وی افزود: آمریکایی ها برای خودشان منافع نا مشروعی را به عنوان منافع حیاتی در حوزه منطقه ما تعریف کرده اند که با منافع مشروع ما در تضاد است.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک گفت: آمریکا که بحران اقتصادی بزرگی را پشت سر می گذارد و قدرتش روز به روز در حال افول است، شاهد چند قطبی شدن جهان و بیداری اسلامی و اوج گیری ایران در منطقه و جهان اسلام است و تنها یک راه برای توقف این روند متصور است و آن اشغال تمامی چاه های نفتی خاورمیانه به عنوان موتور محرک جهانی است که اگر این موتور محرک نفتی خاورمیانه از جمله حوزه خلیج فارس در اختیار آمریکا قرار گیرد آنگاه آمریکا می تواند روند امور جهانی را دگرگون کند در غیر این صورت روند سقوطی را که انگلستان تجربه کرد آمریکا نیز تجربه خواهد کرد لذا بحث بسیار جدی تر از آن است که آمریکایی ها با لبخند و دیدار و حتی مذاکره بر سر عقل بیایند.

این تحلیلگر عرصه بین الملل ادامه داد: آمریکا، عراق و افغانستان را اشتغال نکرد که آنرا ترک کند بلکه قدرت مردم عراق و افغانستان بود که آنها را وادار به عقب نشینی کرد. همانطور که قدرت انقلاب اسلامی ایران بود که شاه و آمریکا را از ایران بیرون کرد نه تمایل آمریکا به این کار، لذا ما باید بدانیم که با یک امپریالیسم وحشی روبرو هستیم که البته صدمات زیادی دیده و تضعیف شده است.

وی تاکید کرد: لحن ملایم در مقطع کنونی در کنار مانور قدرت توسط نیروهای مسلح و نمایش توان بازدارندگی نظامی کشور ضمن تفهیم ناکارآمدی تهدید علیه ایران این فرصت را به غرب می دهد تا عقب نشینی آبرومندانه در مقابل مواضع بر حق کشورمان انجام دهد. عقب نشینی که در مقابل ملت ایران اجتناب ناپذیر است و چاره ای جز آن ندارد .

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: اوباما بر حق هسته ای صلح آمیز ایران تاکید کرد زیرا نتوانستند مانع آن شوند و گرنه تمام تلاش خود را برای محرومیت ملت ایران از مواهب هسته ای کرد که نه تنها نتیجه ای نگرفت بلکه متحیرانه شاهد پیشرفت چشمگیر ملتمان در این عرصه بود، فایده دیگر نرمش قهرمانانه دادن فرصتی به کشورهای دیگر است که از تحریم ایران زیان کرده و به دنبال فرصتی برای فرار از این تعهد نسبت به آمریکا هستند. آمریکایی ها و از جمله اوباما به خوبی میدانند که ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست و این مطابق گزارشی است که شانزده دستگاه اطلاعاتی و امنیتی آمریکا به بوش و اوباما متذکر شده اند، آنها میدانند که فتوای رهبری در این رابطه برای ما فصل الخطاب است.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا افزود: سخنرانی اوباما در پذیرش حق هسته ای نه یک لطف آمریکایی بلکه ناشی از ناتوانی آن است که البته اعتراف به این حرف باز هم مثبت است علائمی وجود دارد که نشان میدهد کاخ سفید به این واقعیت پی برده که دیگر دوران جهان تک قطبی پایان یافته است و این موضوعی است که سران دیگر کشورها از جمله فرانسه و نیز مقامات آمریکایی از جمله وزیر دفاع آمریکا به آن اذعان کرده اند.

وی ادامه داد: نرمش قهرمانانه ایران به آمریکا فرصت میدهد تا آبرومندانه به موقعیت جدید چند قطبی بودن جهان تن دهد. هرگونه مواضع تند آمریکا و اسرائیل علیه ایران پس از این نرمش قهرمانانه به ضرر آنها تمام خواهد شد، کما اینکه اسرائیل به اعتراف خودشان در انزوا قرار گرفته است و این امر دارای اهمیت زیادی است که دستگاه دیپلماسی هدف از نرمش قهرمانانه را فراموش نکنند و بدانند در مصاف با دشمنانی هستند که قصد نابودی ملت ایران و تجزیه کشورمان را دارند و نرمش قهرمانانه با هدف به خاک مالیدن پشت دشمن و پیروزی بر آن است.

۹۲/۰۷/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">