پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۲۸ ب.ظ

۰

اداره مالیات کشور باید به سراق متمولین برود و میزان پرداخت مالیات از آنها را بررسی و عنداللزوم مالیات اخذ نماید.

این  امکان برای ماموران مالیاتی وجود ندارد که همه را کاملا زیر زره بین قرار دهد. اما می توانند گزینشی عمل نماید. یعنی افراد خاصی را تحت بررسی قرار دهد و مالیاتشان را اخذ نماید.

اصولا بررسی وضعیت مالیاتی یک فرد یا شرکت بزرگترین تهدید از سوی دولتها محسوب می گردد زیرا فرار مالیاتی در جهان جریان دارد و افراد به هیچ وجه مایل نیستند زیر زره بین مالیاتی قرار گیرند.

اما چگونه می توان افرادی را برای بررسی وضعیت مالیاتی انتخاب کرد؟

یکی از راه ها این است که افرادی را که ماشین های گرانقیمت می خرند انتخاب کنند. مثلا کسی که ماشین چند صد میلیونی یا ماشین میلیاردی دارد باید وضعیت مالی خوبی داشته باشد. پس باید جزو کسانی باشد که مالیات بالایی هم داده باشد. بنابراین بررسی وضعیت مالیاتی صاحبان خودروهای گرانقیمت می تواند در دستور کار اداره مالیات قرار گیرد.

یا کسانی که کاخ های آنچنانی دارند می توانند مورد بررسی مالیاتی قرار گیرند.

فوتبالیستهایی که قراردادهای سنگین می بندند نیز باید جزو این دسته از افراد باشند.

گران فروشان، قاچاقچیان، محتکران، صرافان، بانک داران، کسانی که جرائم سنگین تخلفات رانندگی دارند، کسانی که مراسم صدها میلیونی برای عروسی فرزندانشان برگزار می کنند، صاحبان خانه ها و مراکزی که مراسم خلاف قانون و عرف در آن انجام می شود.

خلاصه آنکه چوب و چماق برسی مالیاتی برای این افراد سهمگین تر از چوب دستگاه قضایی کشور می باشد.

به امید اینکه چنین وضعیتی بر قرار گردد.

ضمناً برای اینکه افراد فاسد و رشوه گیر در ادارات مالیات شناسایی شوند و یا مانع این فساد شویم مناسب است اموال آنها و نحوه رشد وضعیت مالی آنها نیز همچون مسئولان درجه یک کشور مورد بررسی قرار گیرد و اگر رشد نامناسبی مشاهده شد زیر زره بین قرار گیرند و پرونده های مالیاتی که از زیر دست آنها عبور کرده مجددا مورد بررسی قرار گیرد.

گاهی ماشین های گران‌قیمتی زیر پای آنها مشاهده می شود که از توان یک کارشناس و یا حتی مدیر مالیاتی که درآمد قانونی داشته باشد بر نمی آید.

۹۲/۰۷/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">