پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۱۲ مهر ۱۳۹۲، ۰۳:۴۹ ب.ظ

۰

رئیس جمهور محترم پس از بازگشت از آمریکا و پیرو مخالفت عده ای با رابطه با آمریکا و یا مکالمه تلفنی رئیس جمهور با اوباما اعلام کرد که در این رابطه از طریق نظر سنجی نظر مردم را جویا خواهد شد!

دوفرض وجود دارد. یکی اینکه اکثریت مردم بگویند مخالفند. در این صورت راه برای مذاکره دشوار خواهد شد و دست دولت تا حدودی بسته.

دیگر اینکه اکثریت بگویند با مذاکره و یا حتی برقراری رابطه با آمریکا موافقند که راه بر امتیاز گیری دولت از طرف آمریکایی ها بسته خواهد شد و این به  نفع آمریکا است.

دولت باید در مذاکرات با آمریکا تاکید کند که مخالفان قدرتمندی در ایران برای مذاکره و رابطه با آمریکا وجود دارد و این امری است که به دولت کمک می کند تا از آمریکایی ها امتیازات بیشتری را بخواهد.

اوباما هم در همین راستا در مکالمه تلفنی با آقای روحانی به مخالفتها در آمریکا برای رسیدن به توافق با ایران تاکید کرد. اتخاذ چنین موضعی از سوی او به این دلیل است که این امر در مذاکرات به نفع آمریکا است زیرا همواره خواهد گفت که ایران باید علاوه بر او اعضای کنگره را نیز قانع کند.

ضمنا سیاست های کلان نظام با مقام معظم رهبری است. و رابطه با آمریکا و نوع آن از سیاست های کلان است که رئیس جمهور در این ارتباط باید کاملا با رهبری هماهنگ باشد.

آیا اقای روحانی می خواهد مطابق نظر افکار عمومی عمل نماید؟ پس نظر کارشناسان در این رابطه چه می شود؟

اقدام دولت برای نظر سنجی در مورد رابطه با آمریکا مثل این است که بگوئیم تقدیم سه جزیره ایرانی تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی به امارات را به نظر سنجی از مردم بگذاریم.

هر چند رای و نظر مردم در این رابطه مخالف گذشت از سرزمین ایران است لیکن نفس نظر سنجی یعنی سست کردن حاکمیت ایران بر این جزایر و لذا نفس به رای گذاشتن این امور اشکال اساسی دارد.

البته اگر دولت همواره در موضوعات مختلف نظر افکار عمومی را رصد نماید چیز مطلوبی است ولی نظرسنجی برای اطلاع از اشکالات و اصلاح آن زیرا وظیفه نخبگان این است افکار و فرهنگ عمومی را اصلاح کنند و نه اینکه مطابق آن عمل نمایند.

مثل پزشکی که از وضعیت افراد مراجعه کننده مطلع می شود تا راه درمان را بیابد. کار آقای روحانی مثل پزشکی است که از مراجعه کننده بپرسد که چه دارویی را مایل است که مصرف کند. پزشک باید عنداللزوم داروهای تلخ را نیز تجویز کند.

۹۲/۰۷/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">