پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۳۰ ب.ظ

۰

موضع گیری های اوباما دو روی یک سکه است و تضادی در آن نیست.

سیاست آمریکا چماق یا هویج نیست.

هویج را نشان می دهد تا ما به آنها نزدیک شویم و با چماق ضربه وارد کنند.

خبرگزاری شبستان: کارشناس سیاست خارجی معتقد است: گفتگوی اوباما با روحانی و اظهارات وی در دیدار با نتانیاهو تضادی با یکدیگر ندارند دو روی یک سکه است.

محمد حسن قدیری ابیانیه، سفیر سابق ایران در ایتالیا در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، در واکنش به اظهارات اوباما در دیدار با نتانیاهو گفت: بین موضع گیری های رییس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با آقای روحانی و در دیدار با روحانی تضاد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه موضع گیری های اوباما در این دو موقعیت دو روی یک سکه است افزود: لحن نرم آقای اوباما مکمل سیاست های سخت اوست یعنی سیاست چماق و هویج یک هدف را دنبال می کند. بحث اصلی این نیست که یا چماق باشد یا هویج بلکه هویج را نشان می دهد تا ما به آنها نزدیک شویم و با چماق ضربه وارد کنند.

وی با تاکید بر این نکته که لحن نرم اوباما دامی است که برای موثرتر شدن چماق او به کار گرفته می شود تصریح کرد: هیچ موقع رییس جمهور ایالات متحده در صحبت هایش نگفته که ما گزینه نظامی بر علیه جمهوری اسلامی ایران را کنار گذاشته ایم اما گفت که به حقوق ایران احترام می گذاریم ولی اینگونه نیست چون اگر می خواست احترام بگذارد این همه توطئه علیه ایران نمی چید.

سفیر سابق ایران در مکزیک با اظهار اینکه رییس جمهور ایالات متحده آمریکا می داند که ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست خاطرنشان کرد: بر همین اساس اوباما و پیش از او بوش شفافیت در سخنانشان وجود ندارد زیرا 16 سازمان اطلاعاتی و امنیتی آمریکا به آنها گزارش داده که ایران به دنبال ساخت سلاح اتمی نیست اما آنها همواره بر این نکته تاکید کرده اند.

قدیری ابیانه به اقدامات دولت یازدهم در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و یادآور شد: مکالمه تلفنی اقای روحانی و اوباما و اقدامات دیگر دولت در نیویورک را ما یک تهاجم نرم می دانیم که کمک می کند به رو شدن ماهیت اصلی سیاست های آمریکا و بکارگیری این تهاجم نرم بسیار مفید انجام شد.

چرا که مردم با گوش های خودشان شنیده اند که بعد از مکالمه تلفنی اوباما در دیدار با نتانیاهو موضع خود را به گونه ای دیگر بیان کرد.

وی با بیان اینکه من معتقدم اگر آمریکا ادعا می کند که ایران اگر شفافیت داشته باشد و بتواند ثابت کند به دنبال سلاح هسته ای نیست تحریمها را برخواهند داشت دروغ می گویند افزود: این در حالی است که برای آمریکا شفاف است و اگر ایران از تمام حقوق هسته ای خود بگذرد و مثل قذافی تمام تجهیزات هسته ای خود را بار کشتی کرده و به آمریکا بفرستد باز هم آمریکا دست از سر ایران برنخواهد داشت.

این کارشناس مسایل استراتژیک با تصریح اینکه آمریکا در حال بهانه جویی از ایران است خاطرنشان کرد: در زمان جنگ، ایران به دنبال انرژی هسته ای هم نبود، اما آمریکا از صدام حسین حمایت کرد و حتی به او کمک کرد تا سلاح شیمیایی داشته باشد زیرا ایالات متحده با اصل پیشرفت ایران مخالف است و مذاکرات نرم تنها کمک می کند تا بخشی از جامعه این واقعیت را بداند.

وی اظهار داشت: بخشی از جامعه اسیر تبلیغات غربی شده و فکر می کنند دشمنی آمریکا با ایران به خاطر مواضع انقلابی ایران است اما مواضع دولت آقای روحانی و آقای ظریف نشان می دهد که مساله فراتر از این اظهارات است و مکالمات و دیدارها اثری در تغییر موضع آمریکا ندارد.

قدیری ابیانه علت اصلی موضع منفی آمریکا علیه ایران را منافع نامشروع این کشور در منطقه در جهان اسلام دانست و عنوان کرد: انجام مذاکرات با آمریکا افراد ناآگاه را آگاه می کند و عمق دشمنی آمریکا را به آنها نشان می دهد بنابراین لحن نرم در مقطع فعلی حرکت در مسیر نرمش قهرمانانه است و می تواند به انسجام ملی در برابر دشمنی آمریکا منجر شود.

۹۲/۰۷/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">