پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۲، ۰۸:۵۸ ب.ظ

۰

اختصاصی سیرنیوز/ کارشناس مسائل سیاسی:

"سیرنیوز": کارشناس مسائل سیاسی و سفیر سابق ایران در مکزیک گفت: آنهایی که تصور می کنند مذاکره، رابطه یا لحن ملایم با آمریکا می تواند دست از توطئه های این کشور بردارد، سخت دراشتباهند.

محمد حسن قدیری ابیانه در گفت وگو با سیرنیوز اظهار داشت: آمریکا در حال حاضر فقط در مذاکره و مواجهه با ایران چهره واقعی خود را پنهان می‌کند؛ آمریکا همواره در کنار اقدامات سختی که علیه جمهوری اسلامی انجام داده، همواره از لحن نرم استفاده کرده است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها همواره در سال ‌های گذشته بویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با حمایت از صدام، تقویت گروهک تروریستی منافقین، تشدید تحریم‌ ها، صدور قطعنامه علیه ایران، خصومت ‌هایشان را نسبت به نظام اسلامی و ملت ایران نشان داده ‌اند و این ها دلایل قاطعی برای بی‌ اعتمادی ملت و نظام ایران به آمریکاست.

وی با بیان اینکه انگلیس هم در ایران سالهای سال سفارتخانه داشت، گفت: این رابطه و وجود سفارتخانه نیز موجب نشد که انگلیس قدمی به نفع ایران بردارد بلکه همواره انگلیس علیه ملت ایران توطئه چینی می کرد؛ بنابراین آنهایی که فکر می کنند داشتن رابطه با یک کشور به معنای پایان خصومت است، سخت اشتباه می کنند و هیچ دلیلی برای این ذهنیت ندارند الا اینکه تحت تأثیر تبلیغات جنگ روانی قرار گرفته اند.

این تحلیل گرسیاسی خاطرنشان کرد: برخی تحلیل گران آمریکایی یکی از دلایل شکست توطئه های آمریکا علیه ایران را نبود سفارتخانه کشورشان در ایران می دانند و معتقدند وجود سفارت آمریکا در ایران سبب می شود تا آنها از نزدیک بتوانند نتایج فعالیتهای خود را رصد کنند و حتی توطئه هایشان علیه ایران را با برنامه ریزی هدایت کنند؛ بنابراین آمریکایی ها  اگر مذاکره ، رابطه وحتی گشایش سفارتخانه کشورشان در ایران را خواهانند نه برای دوستی بلکه برای موثر کردن دشمنی شان است.

قدیری ابیانه اظهار داشت: اینکه ما تصور کنیم آمریکا به دنبال سرنگونی نظام جمهوری اسلامی است تا یک نظام دیگری را جایگزین کند سخت در اشتباهیم بلکه آمریکا دنبال تجزیه ایران است و نه تنها ایران بلکه کل کشورهای خاورمیانه، چرا که به نفت این منطقه احتیاج دارد. اکنون آمریکا 17 هزار میلیارد دلار بدهی دارد و کل ارزش ذخایر نفت و گاز ایران حدود 3 هزار میلیارد دلار ارزیابی شده یعنی بیش از 5 برابر کل ارزش ذخایر نفت وگاز ایران بدهی های آمریکاست. از این رو قطعا آمریکا خواهان تجزیه کشورهای منطقه است.

وی تصریح کرد: دنیا درحال چند قطبی شدن است و آمریکا درحال از دست دادن موقعیت تک ابرقدرتی اش و به شدت آمریکا از این موضع در حال سقوط است و به نظرم فقط یک راه برای آمریکا باقی مانده که بتواند موقعیت خود را حفظ کند و آن این است که کل نفت خاورمیانه و  منطقه را تصاحب کند ؛ البته نفت ایران وعراق برای آمریکا کفایت نمی کند؛ اخیرا نیویورک تایمز نقشه ای را طرح کرده مبنی بر اینکه حتی باید عربستان به 5 قسمت تجزیه شود که ما باید هوشیار باشیم و فکر نکنیم که رابطه با آمریکا میتواند دستاز این خصومتها علیه ما بردارد ؛با این وجود من از مذاکرات صورت گرفته در سطح وزیرخارجه و نه در سطح ریاست جمهوری حمایت می کنم آن هم به یک دلیل؛ به این دلیل که آنهایی که خام هستند و متوجه عمق خصومتهای آمریکا نیستند و متوجه تحولاتی که در جهان در حال رخ دادن هست، نیستند و تصور می کنند با نشستن کنار آمریکا و مذاکره با آنها، می تواند دست از خصومتهای آمریکا علیه ایران بردارد که این یک تصور خامی بیش نیست.

سفیر سابق ایران در استرالیا تأکید کرد: آمریکا با ایران خصومت دارد و هم می خواهد بخشی از تقصیر خصومت آمریکا با ایران را برعهده مسئولان و جامعه ما قرار بدهد و بگوید موضع تند جمهوری اسلامی ایران است که باعث تشدید خصومت ها شده درحالی که حقیقت امر این است که آمریکا علیه متحدانش نیز دست به جاسوسی و خرابکاری می زند.

قدیری ابیانه خاطرنسان کرد: من معتقدم این نوع مذاکره ظریف در نشست 5 به اضافه یک باید تداوم داشته باشد تا زمانی که خوش بین ترین افراد نسبت به این مذاکرات هم واقع بین شوند و متوجه گردند که موضوع مشکل ما با آمریکا فراتر از لحن بین دو کشور است .

۹۲/۰۷/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">