پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۲، ۰۴:۴۰ ب.ظ

۳

دهک‌های پردرآمد ,یارانه نقدی

خبرگزاری تسنیم: یازدهمین مناظره تلویزیونی جمعه هفته جاری به حذف یارانه دهک‌های پردرآمد اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در یازدهمین برنامه مناظره  احمد میری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به عنوان نماینده دولت در برنامه حضور دارد و موضوع حذف یارانه ثروتمندان  بین مخالفان و موافقات بررسی می‌شود.

پژویان، رئیس شورای رقابت، به عنوان مخالف حذف دهک‌های پردرآمد از یارانه نقدی  در این برنامه حضور دارد و حسین راغفر اقتصاددان و استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا، جعفر قادری سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و محمدحسن قدیری ابیانه دکترای مدیریت استراتژیک از جمله موافقان این طرح هستند که در برنامه روج جمعه حضور دارند.

برنامه مناظره هر هفته روز جمعه ساعت 16 و 30 دقیقه  از شبکه یک به صورت زنده پخش می‌شود.

۹۲/۰۷/۲۷

نظرات  (۳)

 اگر دولت اصلا به فرض یارانه ای ندهد آیا می تواند ادعا کند که یک دولت اسلامی است که وظیفه اش تقسیم بالسویه بیت المال میان همه آحاد مردم است؟ چرا جامعه رسانه ای  گمان می کند دادن حق مردم از بیت مال مساوی صدقه دادن است؟ صدقه زمانی معنا دارد که مالی از حساب شخصی به فقیری داده شود. اما بیت المال امانت همه مردم است و آنچه اسمش یارانه نهاده شده است عملا چیزی جز بازگرداندن امانت مردم به خود آنها.

اما به گونه ای سخن می گوید که گویا دولت یک بنگاه اقتصادی خصوصی است که باید به سوددهی برسد! متاسفانه حقیقت این است که در چیزی که غرب آن را علم اقتصاد نامیده  هیچ جایگاهی برای مدل دولت اسلامی وجود ندارد. حالا می شود دلیل اصرار و ابرام رهبری را برای تغییر بنیادین علوم انسانی درک کرد.


 حال بیایید فرض کنیم یارانه صدقه است!! و باید به اقشار محروم اختصاص یابد. در اینجا باید  پرسید آیا هرگز با یک خانواده صدقه بگیر تحت پوشش کمیته امداد ملاقات کرده است؟ آیا می داند این خانواده ها چقدر شرمگین می شوند اگر کسی متوجه بشود تحت پوشش کمیته امداد هستند؟ آیا می داند آبروی انسان چقدر ارزش دارد که میلیونها نفر با سیلی صرت خود را سرخ نگه می دارند؟ این اصرار بر تقسیم کردن جامعه به یارانه بگیر و یارانه نگیر چه معنای دارد؟ جز رسمیت بخشی علنی به ایجاد جامعه طبقاتی؟

هنگامی که همه یارانه می گیرند آن فرد مستضعف از گرفتن یارانه احساس شرم نمی کند چون می داند حقش را دارد می گیرد. همان حقی که یک فرد اشرافی هم دارد و آن را دریافت می کند. اما از روزی که دو قشر یارانه بگیر و یارانه نگیر ایجاد کردید، این یارانه بگیر ها چگونه باید با خجالت در روز پرداخت یارانه پول خود را از خود پرداز ها تحویل بگیرند؟ آیا کسی تحمل می کند که بگوید پدر زن یا پدر شوهرش یارانه بگیر است؟ سخن بسیار است اما واضح است که تنها افرادی شکم سیر که هرگز مزه سرخ کردن روی خود را با سیلی نچشیده اند چنین طرحهای مشعشعی ارائه می کنند.

پاسخ:
در شرایط فعلی که عملا ثروتمندتر ها چندین برابر فقیرتر ها یارانه می گیرند.
سلام
آقای قدیری ثروتمندان اره حذف بشن بهتره
مشکل در تعریف ثروتمندان است
فک می کنید چند میلیون ثروتمند داریم تو ایران  ؟؟
حالا وقتی نوبت حذف یارانه ها شد ببینید چند نفر رو حذف می کنن !!

مشکل اینه
می دونم دولت بودجه نداره ولی چشممون رو رو حقایق نبندیم

ظاهرا کارمندان هم ثروتمندن شدن  ....


نظر شما ؟؟
پاسخ:
سلام
چواب شما را در سیما یک فرداد در مناظره می دهم ان شاء الله
منظور از ثروتمندان این است که ثروتمندتر ها
یعنی کسانی که ثروتشان بیشتر از دیگران هست.
مثلا کارمند دولت وضعش بهتر از فرد بیکار است هر چند خودش درآمد کمی داشته باشد.
ضمنا مسئله این نیست که به همه پول بدهیم یا نه مسئله این است که دولت پول ندارد که بدهد.
قبلا هم نداشته منتهی از سایر منابع تهیه می کرده غیر از از محل افزایش قیمت سوخت.
حالا از آن منابه دیگر هم خبری نیست.

۳۰ مهر ۹۲ ، ۱۷:۲۲ یوسف بانی ابیانه
با عرض سلام و خسته نباشید. واقعا اطلاعات خوبی به دست می آورم هر وقت به سایت شما می آم. خدا خیرتون بده.
یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">