پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۲۴ ب.ظ

۰

خبرگزاری شبستان: کارشناس مسائل استراتژیک معتقد است: اگر مذاکرات را ما محرمانه اعلام کنیم طرفهای مقابل متن را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می دهند و دست آنها برای سوء استفاده بازتر می شود.

محمد حسن قدیری ابیانه، سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا در خصوص چرایی محرمانه بودن مذاکرات ایران و گروه 1+5 در ژنو به خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان گفت: محرمانه بودن مذاکرات فواید و مضراتی دارد که در حال حاضر مضرات آن بیشتر است.

 وی از جمله مضرات محرمانه بودن مذاکرات این دور ایران و گروه 1+5 در ژنو را این گونه تشریح کرد: دشمنان ما یعنی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی از کل محتوی مذاکرات مطلع هستند و در خلا خبری می توانند که علیه ما از آن استفاده کرده و به جوسازی رسانه ای علیه ما بپردازند.

 قدیری ابیانه با بیان این که حتی به کار گرفتن اطلاعات غلط به عنوان متن مذاکرات در این صورت امکان پذیر است، افزود: دشمنان ما به دلیل محرمانه بودن مذاکرات می توانند از اطلاعات غلط به عنوان اطلاعات موثق استفاده کنند و به انتشار آنها بپردازند که چنین اقدامی آثار مخربی هم در عرصه بین المللی و هم در داخل کشور خواهد داشت و در هیچ صورتی به نفع ما نیست.

 کارشناس مسائل استراتژیک به تاثیری که نتیجه مذاکرات بر اقتصاد داخلی ایران به صورت گذرا گذاشته اشاره کرد و اظهارداشت: متاسفانه چون نرخ ارز و طلا و برخی قیمت ها از نظر روانی تحت تاثیر نتایج مذاکرات قرار گرفته یک نقطه ضعف بزرگ برای ایران رقم زده است. زیرا کشور ما می تواند دچار نوسان قیمت ها شود و قیمت ها نه به خاطر مسائل واقعی که به خاطر مسائل روانی دچار تغییر می شود و این عیب شفافیت اطلاعات است ولی با این وجود به نظرم بهتر است مسائل شفافتر مطرح شود.

 سفیر اسبق ایران در مکزیک ادامه داد: به این دلیل که طرفهای ما اطلاعات مذاکرات را دارند و در اختیار کشورهای غیر 1+5 یعنی رژیم صهیونیستی نیز قرار می دهند معتقدم تیم قوی رسانه ای باید هدایت امور این چنینی را به عهده بگیرد و در کنار مذاکرات حاضر باشد.

 وی معتقد بود: در مذاکراتی که ایران بر سرمسائل هسته ای با طرفهای غربی انجام می دهد یک جنگ رسانه ای نیز حاکم است و طرف مقابل از ابزار رسانه ای برای پیش برد سیاست های خود بهره می برد. ایران نیز باید از چنین ابزاری نهایت استفاده را بنماید و هر بخشی از مذاکرات را که درست می داند با استفاده از تیم رسانه ای قوی به انتشار بپردازد که امکان سوء استفاده از آن وجود نداشته باشد.

 قدیری ابیانه با یادآوری این که تا کنون هیچ کدام از هیات های مذاکره کننده ایران با غرب از وجود تیم رسانه ای قوی برای حضور در جنگ نرم و مقابله با طرف غربی بهره مند نشده اند، خاطرنشان کرد: ایران در دیپلماسی عمومی و تبلیغات جهانی ضعیف است و اگر پیام انقلاب ما به جهان منتقل شده است همیشه نقش رسانه ها نبوده و گاه دشمنی دشمنان ما باعث شده که پیام انقلاب ایران به سراسر جهان منتقل شود.

 سفیر اسبق ایران در استرالیا در پایان عنوان کرد: من معتقدم باید در ایران به دیپلماسی عمومی توجه بیشتری بکنیم و در جنگ نرم با استفاده از تبلیغات با قاطعیت حضور یابیم تا در چنین مواردی با استفاده از دیپلماسی قوی عمومی بتوانیم به پیش برد مذاکرات کمک کنیم.

۹۲/۰۷/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">