پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۲، ۰۴:۵۹ ب.ظ

۰

خبرگزاری بسیج: کارشناس مسایل بین الملل باتوجه به افزایش بدهی های آمریکا اظهار کرد: هیچ دولتی در آمریکا؛ نه جمهوریخواه و نه دموکرات نمی تواند بر مشکلات اقتصادی این کشور فائق آید و وضعیت آن روز به روز بحرانی تر می شود.

محمدحسن قدیری ابیانه در گفتگو با خبرنگار بین الملل بسیج درخصوص افزایش مجدد بدهی های آمریکا اظهار کرد: بدهی دولت فدرال آمریکا از مرز 17 میلیارد دلار گذشته است. برای اینکه این رقم را بهتر درک کنیم مثالی را برای شما عرض می کنم. ارزش کل ذخایر نفت و گاز ایران حدود سه هزار میلیارد دلار می باشد. یعنی بدهی آمریکا بیش از 5 برابر کل ارزش ذخایر نفت و گاز ایران شده که رقم بسیار بزرگی است.

وی درخصوص افزایش سقف بدهی ها گفت: این افزایش کاملا موقت است به طوریکه هیچ دولتی در آمریکا؛ نه جمهوریخواه و نه دموکرات نمی تواند بر این مساله فائق آید. تنها اتفاقی که در حال رخ دادن است روز به روز بحرانی تر شدن وضعیت اقتصاد و افول قدرت و اعتبار آمریکایی است.
 
این کارشناس مسایل بین الملل گفت: این بدهی 17 هزار میلیارد دلاری تنها بدهی فدرال است درحالی که ایالت ها و شهرداری ها هم بدهکار هستند.
 
علاوه بر 17 هزار میلیارد دلار گفته شده و بدهی های ایالتی و امثال آن، دولت باید همه دلارهایی که کشورهای دیگر و مردم به عنوان ذخیره ارزی در اختیار آمریکا قرار دادند را هم به پای بدهی های این کشور نوشت. چراکه هزینه چاپ یک اسکناس صد دلاری 10 سنت بیشتر نبوده اما روی آن صد دلار نوشته شده است. یعنی باید در مقابل پولی که در نزد مردم می باشد کالا یا خدماتی را ارائه داده شود.

قدیری ابیانه در پایان اظهار کرد: قدرت آمریکا رو به افول است. اقتصاد این کشور روز به روز تضعیف می شود که نهایتا جهان را از حالت تک قطبی به سمت چندقطبی شدن پیش می برد. در واقع آمریکا از یک ابرقدرت به یک قدرت معمولی با مشکلات فراوان تبدیل خواهد شد.

۹۲/۰۷/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">