پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۳ آبان ۱۳۹۲، ۰۹:۰۶ ب.ظ

۰

خبرگزاری فارس: یک کارشناس اقتصادی گفت: 7.5 میلیون نفر از جامعه ۳۰ برابر بیشتر نسبت به قشر فقیر یارانه پنهان دریافت می‌کنند.

قدیری ابیانه به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد‌حسین قدیری ابیانه در برنامه مناظره گفت: آمارهایی که ارائه می‌کنم ممکن است مردم آنها را باور نکنند اما می‌توانند با ورود به پایگاه‌ اطلاع‌رسانی من، تمام اسلاید‌های موجود را دریافت کنند.

این کارشناس اقتصادی گفت: اولاً دولت منابعی دارد که این منابع هم از طریق بودجه و هم منابع طبیعی را شامل می‌شود. به طوری که وظیفه آن تخصیص این منابع به آحاد مختلف جامعه است.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه هم اکنون دولت به طور مستقیم ماهانه 45 هزار و 500 تومان یارانه نقدی به مردم می‌پردازد، گفت: اما یارانه پنهانی نیز وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازم.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به قیمت نفت ایران در بازارهای جهانی گفت: هم اکنون هر بشکه نفت خام ایران را 110 دلار خریداری می‌کنند و این یعنی هر لیتر نفت خام لیتری 70 سنت که با محاسبه سایر هزینه ها به یک دلار می رسد. لذا یارانه هر لیتر بنزین حدود 2500 تومان است.

وی ادامه داد: به نظر شما کسانی که خودروهای پرمصرف دارند و یا در خانه‌های خودشان چند خودرو پارک شده، آیا از این یارانه پنهان بیشتر مصرف نمی‌کنند.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه هم اکنون قشر پرمصرف به جای استفاده از یک ماشین معمولی از چند ماشین و به جای استفاده از یک چراغ، چهل‌چراغ روشن می‌کنند بنابراین نشان می‌دهد که علاوه بر دریافت یارانه نقدی ماهی 45 هزار و 500 تومان بیشترین یارانه پنهان را نیز مصرف می‌کنند.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به بررسی‌‌های انجام شده گفت: 7.5 میلیون نفر از جمعیت ایران که دهک اول را تشکیل می‌دهند 40 برابر قشر فقیر جامعه از یارانه پنهان بهره‌مند بود. اما پس از اجرای گام اول هدفمند کردن این رقم به 30 برابر کاهش یافت. بنابراین من معتقدم که باید یارانه قشر ثروتمند جامعه حذف شود و اگر ادعا می‌کنیم که یارانه متعلق به تمام آحاد جامعه است بنابراین این سؤال مطرح می‌شود که در شرایط فعلی چه لزومی دارد قشر ثروتمند جامعه 30 برابر بیشتر از یارانه پنهان نسبت به قشر فقیر بهره‌مند شوند.

وی در پایان با اشاره به سهمیه 60 لیتری بنزین با نرخ 400 تومان گفت: این سهمیه بنزین نشان می‌دهد که دولت معادل 160 هزار تومان یارانه تنها به کسانی که خودرو دارند پرداخت می‌کنند بابت سهمیه 60 لیتریشان پرداخت می کند. یعنی به اندازه مصرف برنج یک سال یک نفر. بنابراین من معتقد هستم که باید یارانه قشر ثروتمند جامعه قطع شود.

۹۲/۰۸/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">