پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۳ آبان ۱۳۹۲، ۰۹:۲۳ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه مناظره برسر یارانه ثروتمندان - ۴
خبرگزاری تسنیم: محمدحسن قدیری ابیانه گفت: ثروتمندان از یارانه پنهان هم سهم بالایی می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدحسن قدیری ابیانه بعنوان چهارمین میهمان مناظره امروز بررسی حذف یارانه دهک‌های درآمدی بالا در جایگاه موافق حذف سریع یارانه‌ها از دهک‌های درآمدی بالا پشت تریبون رفت و  اظهار داشت: آقای پژویان معتقد بودند هیچکس مخالف حذف یارانه‌ها از دهک‌های درآمدی بالا نیست در حالی که بنده باید بگویم هم طرفدار زیاداست و هم عکس‌العمل‌ها نشان از آن دارد که خواستار حذف یارانه‌ها از دهک‌های درآمدی بالا نیستیم.
وی با تاکید بر اینکه منابع بودجه کشور به صورت طبیعی متعلق به همه مردم است، افزود: یارانه را باید به 2 دسته نقدی و پنهان تقسیم نمود. در یارانه‌های نقدی مردم ماهانه 45 هزارتومان از دولت دریافت می‌کنند اما در یارانه‌های پنهان بیشتر دهک‌های ثروتمند جامعه از آن برخوردار می‌شوند.
قدیری‌ابیانه اضافه کرد: اگر یارانه دولت به احتساب هر لیتر بنزین 2500 تومان در نظر بگیریم به طور حتم هر فردی که خودروهای زیادی را در اختیار دارد از این یارانه سهم زیادی را دریافت و مردم فقیر امکان دریافت آنها را ندارند. بدین ترتیب در یارانه پنهان عمده مبالغ مردم فقیر در جیب ثروتمندان جامعه قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه قبل از اجرای فاز اول هدفمندی یارانه‌ها دهک اول جامعه 7/5 میلیون سهم سوخت برابر با 40 برابر یک‌دهم فقیرها در جامعه از آن خود کرده بود تصریح کرد: بعد از اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها این 40 برابر به 30 برابر تغییر پیدا کرد اما باید بگویم هر روز ثروتمندان از منابع درآمدی دولت که به قشر فقیر جامعه می‌بایست اختصاص پیدا کند برخوردار می‌شوند.
این کارشناس اقتصادی ضمن تاکید بر اینکه اگر مبنا را در یارانه‌ها اختصاص درآمد به اقشار کم‌درآمد جامعه قرار دهیم پس نباید یارانه را به صورت غیرمستقیم در اختیار ثروتمندان بگذاریم، گفت: دولت بابت سهمیه بنزین هر ماه یک فرد حدود 160 هزار تومان یارانه پرداخت می‌کند که این رقم معادل مصرف برنج یکسال یک نفر است لذا نه تنها باید یارانه اقشار پردرآمد را حذف کنیم بلکه باید اقدامات موثری را برای حذف یارانه غیرمستقیم این قشر نیز به کار بگیریم.

۹۲/۰۸/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">