پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۳۴ ب.ظ

۰

گنبدکاووس - کارشناس علوم دفاعی استراتژیک و سفیر سابق جمهوری اسلامی در کشورهای مکزیک و استرالیا، گفت: رابطه با آمریکا مشکلات اقتصادی کشور را حل نمی کند.

 به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر ˈمحمدحسن قدیری ابیانهˈ روز سه شنبه در نشست بصیرتی که با موضوع بررسی سابقه مذاکرات ایران و آمریکا در دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد، افزود: بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی کشور ناشی از مشکل مدیریتیفرهنگ عمومی است و فقط 10 تا 15 درصد این مشکلات ناشی از تحریم ها است.

وی، با خیال خام دانستن این اعتقاد که مذاکره و رابطه با آمریکا، مشکلات اقتصادی کشور را رفع می کند، افزود: سوابق و ماهیت آمریکا و متحدانش چه قبل از انقلاب و چه پس از آن و نیز سوابق آنان در دیگر کشورها به روشنی نشان می دهد که استکبار جهانی فقط بدنبال تسلط بر منابع انرژی جهان اسلام و تجزیه آنان است.

دکتر قدیری ابیانه، خصومت آمریکا با ملت ایران را خصومتی دیرینه دانست و اضافه کرد: اگر مذاکرات ایران و آمریکا به نتیجه هم برسد، دشمنی آمریکا و استکبار جهانی با ملت ایران و دیگر ملت های مسلمان پایان نخواهد رسید.

وی تصریح کرد: به نظر من با حدف شعار مرگ بر آمریکا یا بحث هلوکاست نه تنها تحریم ها کاهش نمی یابد بلکه افزایش نیز می یابد و این خیال خامی است که رفع مشکلات اقتصادی کشور را فقط در رابطه با آمریکا بدانیم.

این کارشناس علوم دفاعی استراتژیک، دیپلماسی دولت تدبیر و امید را در دور جدید مذاکرات، تهاجم نرم و دستاوردی مهم دانست و خاطرنشان کرد: این مذاکرات اگر منجر به کاهش تحریم ها شود، خوب است اما باید بدانیم که رابطه با آمریکا معجزه نیست تا همه مشکلات کشور را رفع کند.

قدیری ابیانه، با انتقاد از سبک زندگی و پایین بودن ساعات کار مفید در کشور، گفت: متاسفانه در کشور دچار نوعی ایذر فرهنگی شده ایم و نوع زندگی، میزان تعطیلات رسمی و ساعت کاری مفید ما اصلا با آموزه های دینی و قرآنی ما همخوانی ندارد.

وی، ترویج مصرف گرایی و وابستگی اقتصاد به نفت را از سیاست های استکبار جهانی (آمریکا و انگلیس) علیه ملت ایران دانست و افزود: متاسفانه درسایه این سیاست ها، امروز اقتصاد ما به اقتصاد استراحتی تبدیل شده و نفت ما که باید اهرمی برای فشار به استکبار باشد به اهرم فشار استکبار علیه ملت ایران تبدیل شده است.

قدیری ابیانه، با بیان اینکه ساعت مفید کار در ادارات اکنون 22 دقیقه در روز است، اضافه کرد: اگر سبک زندگی خود را اصلاح و ساعت مفیدکار را افزایش دهیم و نیز اجناس خارجی را تحریم نماییم، یقینا با کار و تلاش مضاعف بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور رفع خواهد شد.

وی تصریح کرد: نباید رفع همه نیازهای خود را از دولت و پول نفت بخواهیم بلکه خود ما باید با انجام بهتر کارها در رفع مشکلات و توسعه و پیشرفت کشور بیشتر سهیم باشیم.

رییس دانشگاه گنبدکاووس نیز درابتدای این نشست با بحث نرمش قهرمانانه مقام معظم رهبری انقلاب در دیپلماسی خارجی، برلزوم بهره مندی حداکثری از منویات رهبری با حفظ عزت و اقتدار جمهوری اسلامی تاکید کرد.

دکتر ˈعلی ستاریانˈ همچنین با اشاره به وحدت و صمیمت مطلوب حاکم بین اقوام ساکن در این منطقه، گفت: نیمی از 3 هزارو 500 دانشجوی این دانشگاه از اهل سنت هستند که در کمال وحدت و صمیمت با اهل تشیع مشغول تحصیل علم و دانش هستند.

شهرستان گنبدکاووس بابیش از 325 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

۹۲/۰۸/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">