پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۴۹ ب.ظ

۰

خبرگزاری تسنیم: سفیر پیشین ایران در مکزیک گفت: یکی از مشکلاتی که اکنون در فعالیت انجمن های اسلامی وجود دارد، این بوده که تمام نگاه ها به بودجه های دولتی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدحسن قدیری ابیانه در نشست بزرگداشت شهید ادواردو آنیلی که در سالن اجتماعات شهید منتظرالقائم(عج) دانشگاه یزد برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که انجمن اسلامی دانشجویان را در ایتالیا (5 سال قبل  از انقلاب) راه‌اندازی کردیم، نه حکومت ایران و نه دولت محلی آنجا با این حرکت ما موافق نبودند.

وی افزود: برای فعالیت‌های انجمن هم بودجه نداشتیم و اعضای انجمن روزی چند ساعت کار می‌کردند که خرج انجمن را در بیاورند و تبلیغ اسلام را بکنند.

نگاه به بودجه‌های دولتی یکی از مشکلات کنونی انجمن‌های اسلامی است

کارشناس ارشد روابط بین‌الملل تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که اکنون در فعالیت‌های انجمن ها وجود دارد، این است که تمام نگاه‌ها به بودجه‌های دولتی است، کسی از بودجه‌های شخصی برای این انجمن‌ها هزینه نمی‌کند به همین دلیل هم اگر بودجه دولتی نباشد، فعالیتی انجام نمی‌شود.

سفیر پیشین ایران در مکزیک تاکید کرد: موضوع دیگری که باید انجمن‌ها به آن توجه داشته باشند، بحث جذب افراد به سمت انجمن است، در زمانی که ما انجمن را راه‌اندازی کردیم، در هر شخصی که یک نکته مثبت می‌دیدیم سعی می‌کردیم وی را جذب کنیم، مثلا اگر کسی برای بلند شدن یا علی می‌گفت، ما سعی می‌کردیم وی را جذب انجمن کنیم.

قدیری ابیانه بیان کرد: این در حالی است که اکنون اگر کسی یک نقطه منفی داشته باشد، از انجمن رانده می‌شود، این اقدام فرصت را برای بهبود جامعه از ما می‌گیرد.

کارشناس ارشد روابط بین اللملل گفت: ما خیلی از حلال‌ها را حرام و بد جلوه می‌دهیم و خیلی از افرادی هم که قابلیت هدایت شدن دارند را به دلیل بعضی اشتباهاتشان طرد می‌کنیم.

وی افزود: این که می‌گویند یک دست صدا ندارد یا با یک گل بهار نمی‌شود، اشتباه است، با همان یک دست اگر سیلی به گوش دشمن زده شود، صدایی می‌دهد که گوش جهان را کر می‌کند.

سفیر پیشین ایران در مکزیک خاطرنشان کرد: دانشجوی ما نباید به دنبال "پیدا کردن کار" باشد، بلکه دانشجو باید کار "ایجاد" کند، اگر تفکر دانشجو به این صورت باشد، در نوع درس خواندن هم تفاوت بسیاری ایجاد می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه نوعی تفکر در رابطه با بودجه‌های نفتی ایران در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: در بهترین حالت بودجه نفتی ایران که در سال 1391 پیش‌بینی شد اما به دلیل تحریم‌ها محقق نشد، به ازای هر ایرانی ماهیانه 67 هزار تومان بودجه نفتی بدست می‌آمد.

قدیری ابیانه گفت: جوان‌ها باید در ابتدای امر در از بین بردن این توهم و انتظار بی‌جایی که در این زمینه وجود دارند تلاش کنند، بعد به فکر خلق راهکار برای برون رفت از مشکلات باشند.

جوانان خود را مسئول تحول و پیشرفت جامعه بدانند

وی با تاکید بر اینکه جوانان ما باید خودشان را مسئول تحول و پیشرفت جامعه بدانند، تاکید کرد: اگر رقابتی بین تشکل‌های دانشجویی وجود دارد، رقابت همگام و همراه با رفاقت باشد و همکاری در زمینه‌های مختلف میان انجمن‌های دانشجویی باید انجام شود.

۹۲/۰۸/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">