پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۲ آذر ۱۳۹۲، ۰۷:۳۵ ب.ظ

۰

خبرگزاری فارس: ایران برای استفاده از حق غنی‌سازی نیازی به موافقت هیچ کشوری نداردمحمد‌حسن قدیری ابیانه تأکید کرد: غربی‌ها باید آبرومندانه از مواضع قبلی خود کوتاه بیایند چرا که اگر این کار را امروز انجام ندهند باید در آینده با خفت انجام دهند.

محمد‌حسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی فارس، با اشاره به خبرهایی مبنی بر توافقات بین ایران و گروه 1+5 برای به رسمیت شناخته شدن حق غنی‌سازی ایران، گفت: حق غنی‌سازی جزء حقوق به رسمیت شناخته شده ایران مطابق با معاهدات بین‌المللی است و غربی‌ها نمی‌توانند آن را به رسمیت نشناسند. آنها حتی اگر به این حق ایران اذعان نکنند؛ چیزی از حقوق ایران کاسته نمی‌شود و ایران برای استفاده از حق غنی‌سازی نیازی به موافقت کشورهای دیگر از جمله غربی‌‌ها ندارد.

وی افزود: غربی‌ها بارها خواسته‌اند مانع این حق شوند اما موفق به تحقق این امر نشدند و ایران با وجود تمام تحریم‌های غیر قانونی غربی‌ها پیشرفت چشم گیری داشته و به باشگاه هسته‌ای جهان پیوسته است. امروز ایران برق هسته‌ای تولید می‌کند و بنا دارد تولید برق هسته‌ای را تا 20هزار مگاوات افزایش دهد و حتی ایران حق دارد نه تنها برای نیاز خودش اورانیوم و برق هسته‌ای تولید کند بلکه با نظارت آژانس بین‌المللی اتمی برای اهداف صلح آمیز، اورانیوم غنی شده به کشورهای دیگر صادر کند و درآمد مناسبی کسب کند.

این کارشناس مسائل سیاسی، ادامه داد: به نفع غربی‌ها و آمریکا است که به جای مقابله با جمهوری اسلامی ایران به واقعیت هسته‌ای شدن ایران اقرار کنند و به همکاری با ایران تن بدهند. ایران نه تنها بمب هسته‌ای را برای خودش نمی‌خواهد بلکه معتقد است که هیچ کشوری حق داشتن بمب هسته‌ای و تهدید آن را ندارد چرا که حتی تهدید استفاده از بمب هسته‌ای جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود چیزی که مرتب اسرائیل، آمریکا و حتی فرانسه کشورها را تهدید به استفاده از آن کردند.

قدیری ابیانه، گفت وقتی که اوباما می گوید: همه گزینه‌ها روی میز است، می‌توان گفت که یکی از گزینه‌ها حمله هسته‌ای به کشور است و این مسئله را باید مقامات آمریکایی حل کنند که منظورشان از همه گزینه‌ها استفاده از سلاح هسته‌ای است یا خیر که اگر به چنین موضوعی اذعان کنند از نظر روانی و تبلیغاتی یک شکست برایشان محسوب می‌شود که مطمئنا آمریکائی‌ها نه توان مداخله نظامی در ایران دارند نه حمله هسته‌ای. البته باید بگوییم آنها متوجه شده‌اند که ایران از جنگ و دفاع از خود در برابر تهاجمات احتمالی وحشتی ندارد.

بنابراین به نفع غرب است که در مذاکرات ژنو3 به حقوق هسته‌ای ایران اذعان کند و آبرومندانه از مواضع قبلی خود کوتاه بیایند چرا که اگر این کار را امروز در مذاکرات انجام ندهند باید در آینده با خفت انجام دهند.

وی با اشاره به تحریم و بلوکه کردن اموال ایران توسط غرب و آمریکا، گفت: بلوکه کردن اموال ایران جرم محسوب می‌شود و آنها حق ندارند که اموال ایران را بلوکه کنند چه برسد به اینکه بخواهند در قبال آن امتیازی هم بگیرند. اگر غربی‌ها حاضر به فروش سوخت 20 درصد برای تولید داروها می‌بودند ایران اصولا نیازی به تولید سوخت 20 درصد نیاز پیدا نمی‌کرد اما حق تولید این سوخت 20 درصد برای ما وجود دارد و کسی نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل، افزود: غربی‌ها باید تمام اموال ایران را آزاد کنند و علاوه بر آن باید به دلیل بلوکه کردن اموال ایران و تحریم دارویی و سایر تحریم‌ها که مغایر مصوبات شورای امنیت و حقوق بین‌الملل است، خسارت پرداخت کنند و این خسارات را جبران کنند.

قدیری ابیانه، با انتقاد از سنگ‌اندازی‌های اخیر فرانسه در مذاکرات میان ایران و 1+5، گفت: متأسفانه فرانسه در سال‌های گذشته خصومت خود را با ایران به نمایش گذاشت. از کمک نظامی به صدام در جنگ ایران و عراق گرفته تا صدور خون‌های آلوده به ایدز که آقای فابیوس در آن دست داشته است، اما آنها همواره در خصومت با ایران شکست خوردند و مواضع اخیر فرانسه درباره ایران قبلا توسط تمامی کشورهای غربی اتخاذ شده ولی با این وجود ایران به پیشرفت‌های هسته‌ای خود ادامه داد.

وی گفت: مواضع این چنینی فرانسه تنها حیثیت این کشور را در جهان به عنوان یک کشور مستقل زیر سوال می‌برد. امروز فرانسه به جایی رسیده است که به پادوی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است که این دور از شأن ملت و تاریخ فرانسه است که این امر نشان دهنده نفوذ رژیم صهیونیستی در ارکان حکومت فرانسه است.

کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان با تأکید بر اینکه غربی‌ها دست از خصومت ایران برنخواهند داشت ، گفت: غربی‌هاعادت کرده‌اند تا رفاه خود را با استثمار ملل مسلمان تأمین کنند که این مسیر با بیداری اسلامی در حال مسدود شدن است. ما نباید تصور کنیم که غربی‌ها حتی اگر دست از تحریم بردارند دشمنی‌ها به دوستی تبدیل شده است. اما ما توان تبدیل کردن تهدید به فرصت را داریم و فشارهایی هم که به ملت ایران می‌آید بی تأثیر است و ملت ایران تسلیم این فشارها نمی‌شود. ملت از حقوق خودش کوتاه نمی‌آید و به هیچ وجه تسلیم تهدید و فشار غرب نمی‌شود. بهتر است که غرب از فرصت مذاکرات استفاده کند و با حفظ آبرو از مواضع شکست خورده خود عقب‌نشینی کند. 

۹۲/۰۹/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">