پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۰۰ ق.ظ

۰

سهم خودروها در آلودگی هوا بیش از 80درصد است.

پنجشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۰۰ ق.ظ
خبرگزاری فارس: سهم خودروها در آلودگی هوا بیش از 80درصد است/خودروهای داخلی یورو2 هستند
در ایران به هر خودرویی که بیشتر سوخت بسوزاند و بیشتر بنزین و یا هر سوخت دیگری مصرف کند در قالب یارانه غیر مستقیم سوخت و از طریق کاهش قیمت عرضه آن جایزه داده می شود. (ملاحظات از بنده قدیری ابیانه)

نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان اینکه سهم خودروها در آلودگی هوا بیش از 80 درصد است، گفت: خودروهای داخلی هنوز بر اساس استاندارد یورو 2 تولید می‌شوند.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس با بیان اینکه عامل اصلی آلودگی هوای تهران خودرو است،‌ اظهار داشت: خودروها بیش از 80 درصد از افزایش آلودگی هوای تهران سهم دارند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: لازم بود که زیرساخت‌هایی نظر توسعه سیستم حمل‌ونقل عمومی برای کاهش آلودگی هوای این کلانشهر فراهم می‌شود؛ بر اساس برنامه‌های پیش بینی شده قرار بوده که ظرفیت سیستم حمل‌ونقل عمومی به 75درصد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در این باره از اهداف پیش‌بینی شده عقب هستیم، ادامه داد: خودروهای کشور هنوز استاندارد یورو 2 دارند، این در حالی است که تا پایان قانون برنامه قرار بود که خودروهای داخلی بر اساس استاندارد یورو 5 تولید شوند.

لاهوتی با بیان اینکه خودروهای وارداتی استانداردهای یورو 5 را پاس کرده‌اند، ابراز داشت: این در حالی است که شرکت‌های خودروساز داخلی باتوجه به اینکه قیمت محصولاتشان بالاست اما استاندارد خودروهای تولیدی‌شان را ارتقا نداده‌اند.

نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تسریع در روند اسقاط خودروهای فرسوده،‌ ابراز داشت: تاکنون شاهد بودیم که فقط یک میلیون دستگاه خودروی فرسوده از رده خارج نشده‌ است.

وی بیان داشت: متوسط عمر مینی‌بوس‌های فرسوده میان 23 تا 25 سال است و چنین شرایطی وحشتناک است.

لاهوتی گفت: با چنین شرایطی انتظار داریم آلودگی هوا برطرف شود،‌ سالانه 4 تا 5 هزار نفر جان خود بر اثر آلودگی هوا در تهران از دست می‌دهند و کسی هم خبر ندارد و همچنین هزاران نفر دچار بیماری‌های تنفسی می‌شوند.

این عضو فراکسیون محیط زیست خانه ملت با بیان اینکه باید موضوع آلودگی هوا را جدی گرفت، ادامه داد: در کوتاه مدت برای برون رفت از این معضل اجرای دائمی طرح زوج و فرد خودروها از در منازل می‌توانست بسیار مؤثر واقع شود.

لاهوتی بیان داشت: برای برون رفت از معضل آلودگی هوا لازم است که اهداف بلند مدت پیش‌بینی شود، هم‌اکنون نباید خودروهای با عمر 20سال تردد کنند.

۹۲/۰۹/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">