پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۵۰ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه در گفتگوی تفصیلی با مرصاد:

تداوم تحریمها ضعف توافق نامه است/مذاکرات اخیر از خصومت غرب کم نکرده است

مرصادنیوز: کارشناس عالی وزارت خارجه و سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: غرب چاره ای جز عقب نشینی در مقابل صلابت رهبری و ملت ایران نداشته و نخواهد داشت و در آینده عقب نشینی های بیشتری خواهد کرد. عقب نشینی غرب و توافق حاصله چیزی از خصومت غرب با ملت ایران نکاسته است.

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه در گفتگو با خبرنگار سیاسی مرصاد اظهار داشت: مواضع قاطع مقام معظم رهبری علیه غرب بویژه در دیدار اخیر بسیجیان با معظم له و نیز شرکت گسترده مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان و همچنین دیوار انسانی دانشجویان دور فوردو غرب را از توهم در مورد نرمش ایران خارج کرد.

قدیری ابیانه گفت: آنها فکر می کردند این نرمش از سر استیصال است اما این مواضع آنها را نسبت به مقاومت نظام و ملت ایران در قبال زیاده خواهی ها بیدار و ناچار به عقب نشینی کرد. توافق ژنو یک پیروزی هرچند محدود است ولی پیروزی های بزرگتر بعدی در راه است.

صلابت رهبری و ملت راهی جز عقب نشینی برای غرب باقی نگذاشته است

سفیر سابق ایران در مکزیک اظهار داشت: غرب چاره ای جز عقب نشینی در مقابل صلابت رهبری و ملت ایران نداشته و نخواهد داشت و در آینده عقب نشینی های بیشتری خواهد کرد. عقب نشینی غرب و توافق حاصله چیزی از خصومت غرب با ملت ایران نکاسته است. غربی ها دشمنی هستند که خود را در مقابل اراده ملت ایران ناتوان می یابند.

وی افزود: باید از هم اینک فشارها بر علیه سلاح های  هسته ای اسرائیل افزایش یابد و یک دیپلماسی عمومی و مردمی فعال در این ارتباط  فعال شود. هیات ایرانی با کار شبانه روزی نمونه ای از تلاش و پشتکار برای پیشرفت کشور را به نمایش گذاشت. اگر همه کارکنان دولت و نیز سایر اقشار چنین همتی را در اموری که بر عهده دارند بکار گیرند ایران با سرعتی برق آسا پیشرفت خواهد کرد.

سبک زندگی اصلاح نشود بدون تحریم هم با سر در ریاضت اقتصادی فرو می رویم

سفیر سابق ایران در استرالیا با اشاره به ضرورت تلاش مسئولان و مردم برای رسیدن به حماسه دوم مورد نظر مقام معظم رهبری ادامه داد: در صورت تحقق حماسه اقتصادی در ۶ ماه آینده توسط همه مردم و مسئولان، غرب ناچار به عقب نشینی های بزرگ خواهد شد در غیر این صورت حتی اگر تحریم ها از طرف غرب برداشته شود ما با سر در ریاضت اقتصادی فرو خواهیم رفت.

وی افزود: مردم باید با پرهیز از خرید کالاهای خارجی نیاز ایران را به ارز خارجی کاهش دهند تا با افزایش قدرت ریال وضعیت اقتصادی و اشتغال در کشور بهبود یابد و و قدرت چانه زنی در مذاکرات بعدی افزایش یابد که اگر چنین نشود نمی توان انتظار امتیاز باران شدن را داشت.

وی ادامه داد: اگر مردم در سبک زندگی خود اصلاحاتی را انجام بدهند، اگر تولیدکنندگان ما در سلامت تولید خود همت کنند، اگر دولت و مجلس برای تعطیلات زیاد فاجعه آمیز در کشور فکری بکنند و ساعات مفید کار در ادارات از این وضعیت فعلی خارج شود، اگر ساختار یارانه ها اصلاح شود و روزانه معادل دو تن طلا به عنوان یارانه بنزین در باک ماشین ها نسوزد قطعا شاهد عقب نشینی از سوی دشمن خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه نسبت تیم مذاکره کننده به ساختار و عملکرد داخلی مثل نسبت سوزن است به چرخ خیاطی، گفت: این یعنی مهم است که آلیاژ سوزن چیست اما مهم است که این سوزن به کدام چرخ خیاطی وصل است لذا باید به سمت اصلاح ساختار داخلی رو بیاوریم و سبک زندگی، کار و تولید را اصلاح کنیم. همه می دانیم هنگامی که تحریم هم نبود ما مشکلات اقتصادی و تولید داشتیم. ما در سال ۹۱ کل کشورهای آفریقایی را از نظر تنبلی اجتماعی جا گذاشته ایم.

وی با اشاره به این که بسیاری از افراد جامعه به اسراف عادت کرده اند گفت: متأسفانه خرید کالای خارجی به حدی زیاد است که تولید داخلی را تحت شعاع قرار داده و این موضوع نیز به هر بهانه ای توجیه می شود.

قدیری ابیانه گفت: اگر ضعفی هم بر روی میز مذاکرات است مربوط به عملکرد داخلی ماست و باید به گونه ای سبک زندگی خود را اصلاح کنیم که نیازی به چانه زدن در خصوص فشارهای اقتصادی که به ما تحمیل می شود نداشته باشیم. باید اصلاح رفتار کنیم که اگر چنین شود در ۶ ماه آینده غرب بسیار بیشتر از آنچه که هست عقب نشینی خواهد کرد.

تداوم تحریم ها ضعف اصلی توافق نامه است

این تحلیلگر مسائل سیاسی و بین الملل در پایان با اشاره به اینکه یکی از نقاط ضعف این توافق نامه تداوم تحریم هاست تصریح کرد: هنوز تحریم های اصلی غرب پابرجا است. باید تحریم را در مقابل تحریم دامن زد. همت همه مردم در نخریدن کالاهای خارجی بویژه کالاهای تحریم کننده ایران پاسخی مناسب به این تحریم ها است.

۹۲/۰۹/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">