پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۲، ۰۷:۱۳ ب.ظ

۰

مناظره زیبا کلام و قدیری ابیانه در موضوع "ارتباط با آمریکا"در دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، صادق زیباکلام در مناظره با محمد حسن قدیری ابیانه که به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد، اظهارکرد: شاید یک جا با قدیری ابیانه موافق باشم و آن هم این است که اگر رابطه ما با آمریکا خوب شود و سفارت آنها دوباره در خیابان طالقانی راه اندازی شود، باز هم هیچ تغییری در اقتصاد کشورمان رخ نمی دهد.

وی افزود: با این رابطه حتی یک کیلو گندم به تولید ما اضافه نمی شود و بیمارستان های ما از وضعیت گداخانه ای خارج نمی شوند؛ با این حال تنها راه حل را در ویران کردن اقتصاد فاسد و ناکارآمد دولتی می دانم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: من قضاوت ارزشی در مورد آمریکا نکرده ام و نگفته ام که آمریکا خوب است یا بد.

زیباکلام گفت: اسرار بر دشمنی با غرب یک ابزار استراتژیک در دست نظام است و از آن بهره برداری سیاسی می کنند؛ با این حال اجازه نخواهند داد که فرش استکبارستیزی از زیر پایشان بیرون کشیده شود؛ از این رو در چنین شرایطی رابطه با آمریکا شکل نمی گیرد و روند شکل گیری این رابطه را متوقف خواهند کرد.

وی ادامه داد: توافقنامه ژنو به منزله جلوی ضرر را از هر کجا گرفتن منفعت است، محسوب می شود؛ اما بعدها این سوال اساسی مطرح می شود که این همه از منابع ملی برای دستیابی به انرژی هسته ای هزینه کردیم تا چه چیزی را بدست بیاوریم.

این استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه مردم با گوشت و پوست خود هزینه های سنگین انجام شده برای دستنیابی به انرژی هسته ای را لمس کرده اند، ادامه داد: به همین دلیل بود که به جلیلی بیشتر از چهار میلیون رای ندادند؛ در حالیکه معلوم بود که روحانی نمی‌خواهد آن هزینه های وحشتناک و کمرشکن را برای ادامه این مسیر پرداخت کند.

زیباکلام تصریح کرد: اگر فردو و نطنز تعطیل شوند، فقط همان هایی که در آنجا کار می کنند بیکار می شوند؛ اگر صنعت ساختمان و صنعت خودروی ما به دلیل تحریم ها تعطیل شوند، هزاران شغل که به این صنایع وابسته هستند، از بین می روند.

این استاد دانشگاه تهران در ادامه گفت: مرگ بر آمریکا به یک ابزار سیاسی نیرومند در دست نظام ایران تبدیل شده و در این مرحله این شعار به بخشی از ویژگی نظام تبدیل شده است.

وی با بیان این‌که فرهنگ و ادبیات انقلابی ایران ملحم از ادبیات مارکسیستی بوده است، تصریح کرد: با این حال دانشجویان مسلمان پیرو خط امام خمینی (ره) با تسخیر سفارت آمریکا با مارکسیست ها نشان دادند که اگر آنها در شعار استکبار ستیز هستند، آنها در عمل با استکبار مقابله می کنند.

این استاد دانشگاه تهران با بیان این‌که استکبارستیزی روز به روز برای نظام مشکل تر می شود، گفت: از آمریکا ستیزان خواسته‌ایم که یک مورد را نشان دهند که آمریکا ستیزی برای کشور منفعت داشته است؛ اما من در عین حال نشان می دهم که استکبارستیزی تیشه بر ریشه منافع ملی ایران زده است.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای با کاهش نیاز نظام به ارز خارجی روی می‌دهد.

همچنین در این مناظره قدیری ابیانه در سخنانی گفت: هنگام آمدن به خرم آباد در هواپیما با زیبا کلام توافق کردیم که به هیات دیپلماتیک کشورمان در مذاکرات هسته ای کمک کنیم؛ با این حال معتقدیم که این کمک با خریدن کالاهای ایرانی توسط مردم که موجب کاهش نیاز نظام به ارز خارجی می شود محقق خواهد شد.

وی با بیان این‌که روزانه دو تن طلا را در قالب بنزین در باک خودروها می سوزانیم، ادامه داد: این در حالی است که کل منابع طلای ایران 340 تن است؛ با این حال چرا زیبا کلام یکبار نمی آید بگوید که باید جلوی این هزینه ها گرفته شود اما به هزینه های انرژی هسته ای اشاره می کند که قابل مقایسه نیست.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با انتقاد نسبت به موضع زیبا کلام برای بستن سایت فردو نطنز گفت: اکنون که در سالگرد شهید شهریاری هستیم، بهتر بود که زیبا کلام این موضوع را مطرح نمی کرد.

قدیری ابیانه ادامه داد: نیروگاه بوشهر سالانه 800 میلیون دلار برای کشور صرفه جویی ارزی دارد با این حال معتقدم که مخالفت زیبا کلام با دستیابی به این توانمندی یک مساله سیاسی است؛ در غیر این صورت 800 میلیون دلار صرفه جویی ارزی در سال رقم کمی نیست.

وی تصریح کرد: سوال من از زیبا کلام این است که چرا باید با فعالیت سایت فردو که امکان بمب باران آن با وجود تهدیدهای صهیونیست‌ها امکان پذیر نیست، مخالفت کنند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: زیبا کلام حرف های بی بی سی و رادیو اسرائیل را تکرار می کند؛ البته به خاطر همین هم است که این رسانه ها از مواضعش حمایت می کنند.

قدیری ابیانه ادامه داد: چطور است که ما سقوط آمریکا با 17 تریلیون دلار بدهی را نمی بینیم و از طرفی از اقتدار خودمان که ناشی از استکبار ستیزی مان است، چشم پوشی می کنیم.

مناظره زیبا کلام و قدیری ابیانه در موضوع "ارتباط با آمریکا"در دانشگاه لرستان برگزار شد.

وی گفت: ما هیچ احساس کمبودی نسبت به آمریکا نداریم که اجازه دهیم آنها حق پیشرفت داشته باشند و ما نداشته باشیم.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا خاطرنشان کرد: معتقدم که آمریکایی ها هیچ نقش در مشکلات کشور ما ندارند و آنچه که با آن مواجه هستیم، ناشی از تنبلی و سبک غلط زندگی است که هشدار می دهم اگر آنها را اصلاح نکنیم با سر به اقتصاد ریاضتی می‌افتیم.

قدیری ابیانه در ادامه بیان داشت: آمریکا بدنبال سرنگونی نظام ایران نیست؛ بلکه هدف آنها تجزیه کشور در راستای دسترسی به منابع نفتی ایران و منطقه خاورمیانه است؛ اما این خواب را به گور خواهد برد.

وی ادامه داد: باز شدن پای آمریکایی ها به ایران، با هدف ضربه زدن به نظام دنبال می شود.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان این‌که نمی دانم که چرا زیبا کلام اصرار دارند که انقلاب اسلامی را مبتنی بر مارکسیست بدانند، گفت: با تفسیر زیباکلام حتما قیام عاشورا و ظلم ستیزی امام علی (ع) نیز مبتنی بر مارکسیست بوده است.

قدیری ابیانه تصریح کرد: انقلاب اسلامی نه بر اساس شعارهای مارکسیستی؛ بلکه با شعار نه شرقی و نه غربی شکل گرفت؛ با این حال انقلاب ما نه نظام سرمایه داری و نه نظام مارکسیست را قبول نداشته است.

وی با بیان این‌که ما هیچ وقت انگلستان را دوست خود نمی دانیم، ادامه داد: اگرچه انگلیس در ایران سفارت خانه داشته است؛ اما این کشور همواره در راس کشورهای مخالف با نظام بوده است.

۹۲/۰۹/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">