پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۱۸ ق.ظ

۰

وعده صد روزه حل مشکلات شعار انتخاباتی بود

پنجشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۱۸ ق.ظ

وعده صد روزه حل مشکلات شعار انتخاباتی بود

یک کارشناس مدیریت استراتژیک با اشاره به عملکرد صد روزه‌ی دولت در بخش اقتصادی گفت: با توجه به شرایط روز نباید انتظار معجزه اقتصادی از دولت داشت و وعده حل صد روزه مشکلات اقتصادی را باید تنها یک شعار انتخاباتی که تاریخ مصرف آن پایان پذیرفته تلقی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا،محمدحسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاین» با بیان اینکه یارانه‌ی بنزین مصرفی در کشور روزانه معادل 2 تن طلا است، اظهارداشت: این امر بدین معناست که در صد روز اول دولت معادل 200 تن طلا یعنی یک قرن تولید طلای کشور صرف ارزانی بنزین شده است.

وی افزود: دولت بنا ندارد تا پایان سال نسبت به هدفمندسازی یارانه‌های غیرمستقیم سوخت اقدامی کند که نشان می دهد تا پایان سال دولت از بیت المال عمومی بیش از ارزش معادن طلای شناخته شده کل کشور برای عرضه ارزان بنزین یارانه خواهد داد در حالی که سهم 10 درصد از ثروتمندان جامعه از این یارانه پنهان چیزی حدود 30 برابر یارانه پنهانی است که فقیرترین قشر دریافت می‌کنند و این ظلم بزرگی است که متاسفانه تداوم یافته و دولت قصد اصلاح آن را در این مدت ندارد.

این کارشناس مدیریت استراتژیک با اشاره به اینکه دولت در حذف یارانه نقدی طبقات ثروتمند نیز تعلل کرده است، تصریح کرد: پرداخت چنین یارانه‌های سنگینی و تعلل در اصلاح آن در شرایط اقتصادی موجود منطقی نیست.

 قدیری ابیانه راهکار برون رفت از این وضعیت را واقعی‌شدن قیمت‌های سوخت و اجرای هدفمندسازی سوخت که از اجرای آن خودداری کرده‌اند، دانست.

 وی با اشاره به روزهای تعطیل بسیار در کشور عنوان کرد: متاسفانه تعطیلات مناسبتی در کشور جزء بالاترین تعطیلات در جهان است و دولت هیچ اقدامی برای کاهش آن انجام نداده و همچنین می بینیم ساعات کاری مفید نیز در  ادارات بسیار پایین است.

این کارشناس مدیریت استراتژیک ادامه داد: از سوی دیگر خوشبختانه مصوبه دولت قبلی برای استخدام 500 هزار نیروی جدید معلق شده است و از تحمیل بار سنگین حقوق آنها بر مردم جلوگیری به عمل آمده که امر مثبتی است.

قدیری ابیانه بیان داشت: با توجه به اینکه مطابق با بودجه سال 92 و با در نظرگرفتن تحریم نفتی میزان صادرات نفت روزانه یک میلیون بشکه کمتر از سال های گذشته پیش بینی شده که آن هم هنوز محقق نشده و نباید انتظار معجزه اقتصادی از دولت داشت و وعده حل صد روزه مشکلات اقتصادی را باید یک شعار انتخاباتی که تاریخ مصرف آن پایان پذیرفته تلقی کرد.

وی افزود: تا زمانی که تعطیلات به منوال قبل ادامه دارد ساعات مفید کاری در کشور پایین و فرهنگ کار و بهره وری نیز ضعیف است؛ همچنین تا هنگامی که می بینیم عموم مردم در اسراف گوی سبقت را از سایر ملل ربودند و تا زمانی که تنبلی اجتماعی فراگیر است نباید توقع حل مشکلاتی از قبیل تورم، گرانی، کاهش ارزش پول ملی و رفع مشکل اشتغال را داشت.

این کارشناس مدیریت استراتژیک در ادامه اظهار کرد: اگر این امور تداوم یابد حتی دفع کامل تحریم ها هم نمی تواند مشکلات اقتصادی را جز مقدار کمی برطرف کند؛ بی شک مهمترین کاری که دولت می توانست و باید انجام می داد جلوگیری از اتلاف سرمایه‌ها در یارانه‌های سوخت و استفاده از این منبع عظیم سرمایه در رفع مشکلات اقتصادی کشور بوده که از انجام آن طفره رفته است.

۹۲/۰۹/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">