پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۰۵ ق.ظ

۱

http://8pic.ir/images/11721524997342691707.jpgکارشناس مسایل سیاسی گفت: دانشجو باید در عین واقع‌بینی، آرمان‌گرا باشد و همواره در مسیر ارزش‌ها و آرمان‌ها حرکت کرده و تلاش کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، محمدحسن قدیری‌ابیانه ظهر امروز در آیین گرامیداشت روز دانشجو در برازجان با تسلیت جان باختن تعدادی از همشهریان در زلزله شهر برازجان اظهار داشت: روز دانشجو تبدیل به روز مطالبه‌گری شده است در صورتیکه باید روزی برای گزارش‌دهی از فعالیت‌ها و پیشرفت‌های عملی و فکری دانشجویان باشد.

این کارشناس مسایل سیاسی تصریح کرد: دانشجویان کشور ما از اول انقلاب اسلامی احساس مسئولیت فراوانی داشتند و همواره در صحنه‌های مورد نیاز همچون دفاع مقدس، علوم هسته‌ای، پزشکی و موشکی حاضر شده و پیشرفت‌های قابل توجهی کسب کرده‌اند.

وی در ارتباط با اشتغال جوانان گفت: قرار نیست دولت یا اشخاص دیگری مشکل اشتغال جوانان را حل کنند بلکه دانشجویان باید مولد باشند و زمینه اشتغال برای خود و دیگران را ایجاد کنند.

قدیری‌ابیانه افزود: اگر دانشجویان ما کم‌کاری می‌کنند پس باید دانشگاه، اساتید و دانشجویان همگی به فکر بهبود آموزش و راه حل باشند.

سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک با تاکید بر اینکه دانشجویان نباید خود را صورت مسئله فرض کنند اذعان داشت: دانشجو باید خود را به عنوان راه حل مسائل بداند و در این راه تلاش کند.

وی خطاب به مسئولان و متولیان گفت: اهداف برنامه چشم‌انداز توسعه کشور باید در دانشگاه‌ها معرفی شود و دانشجویان برای اجرایی کردن و تشریح این برنامه‌ها در جامعه، توجیه شوند.

قدیری‌ابیانه در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت: رسالت دانشجو این‌ است که واقع‌بین باشد و واقع‌بینی با واقع‌گرایی متفاوت است.

این کارشناس مسایل سیاسی اظهار داشت: دانشجوی واقع‌بین واقع‌گرا، محافظه‌کار می‌شود اما دانشجو باید در عین واقع‌بینی، آرمان‌گرا باشد و همواره در مسیر ارزش‌ها و آرمان‌ها حرکت کرده و تلاش کند.

در ادامه این برنامه، بحث‌هایی در زمینه فعالیت‌های دانشجویی و همچنین پرسش و پاسخ دانشجویان انجام شد.

۹۲/۰۹/۱۷

نظرات  (۱)

جناب دکتر این کامنت در پاسخ به ویدئوی رسالت دانشجو مطرح شده :

 حقیر چند صورت مساله برای شما طرح میکنم . وقتی صحبت از دانشجو میکنید روی دیگر مساله میشود
: 1- دانشگاه : (ملی ، آزاد ، پیام نور ، علمی و کاربردی ، حوضه و ... ) بر هر کدام جو متفاوتی حاکم است و مستلزم یک تحقیق جامع و میدانی است که متاسفانه جای آن در صحبت های حضرتعالی خالیست .
2- استاد : عمده ی مشکلات دانشجویان با این موضل است که متاسفانه امروزه این کلمه ی مقدس را نمیتوان برای هر نا مقدسی استفاده کرد ، چرا که از عقده های کودکی تا دقدقه های زندگی شخصی و زناشویی در رفتار آنها مشهود است ... از نظر علمی بررسی میدانی شود ، و سخن در این باره بسیار و دلم خون است اما سخن کوتاه میکنم تا در دل شنونده بنشیند ...
 3 - مسئولین دانشگاه : که اکثراً افراد غیر متخصص در ضمینه ی مدیریت هستند و معیارشان برای کلاس دادن به اساتید گرامی هم قطعاً تخصص نیست بلکه مدرک است ....
پس جناب دکتر اینجا بحث بودجه و پول و امکانات و خوابگاه و ... مطرح نیست هرچند آنها هم با مدیریتی صحیح و خرج اندک (از بودجه ی موجود دانشگاه ) مرتفع میشود . اما بحث عدم مدیریت صحیح منابع است که اصلاً دخلی به پول و بودجه ندارد ... فاکتور هایی که حقیر عرض کردم را میدانی بررسی کنید متوجه عمق فاجعه خواهید شد .
 
دلیل عدم توجه دانشجویان  به رسالتشان را جناب دکتر میبایستی در فاکتور های بالا جستجو کرد نه در پول و بودجه و توهم !!! و معیارتان برای تحقیق هم خواهشن همانند دیگر پژوهشگران دانشگاه های مطرح تهران نباشد . سری به شهرستان ها بزنید و ببینید ماجرا از چه قرار است .... یا علی .  
پاسخ:
دانشجوی عزیز
قدری هم به دنبال مشکل در خودتان بگردید. نمی گویم اشکالاتی در هزینه کردن ها نیست یا ضعف های مدیریتی نیست.
اما شما به عنوان دانشجو مطلبتان را اینگونه نوشتید.
حوزه را حوضه نوشتید.
معضل را موضل نوشتید.
دغدغه را دقدقه نوشتید.
زمینه را ضمینه نوشتید.
خواسته بودید از نظر علمی بررسی میدانی شود!
تاکید کرده بودید
"معیارشان برای کلاس دادن به اساتید گرامی هم قطعاً تخصص نیست بلکه مدرک است ...."
شما دیپلمتان را کجا گرفته اید؟
اسم شما را از مطلبی که نوشتید حذف کردم تا این انتقاداتی و ایرادات را بتوانم بنویسم.
قدری مشکل را در نحوه کار و درس خواندن خود نیز بجویید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">