پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱۳ فروردين ۱۳۹۱، ۰۲:۳۴ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه: فعالیت‌های تأثیرگذار خبرگزاری ایکنا در راستای دیپلماسی عمومی نظام است

گروه سیاسی یکشنبه 13 فروردین 1391: قدیری ابیانه با بیان اینکه انتشار اخبار ایکنا به 40 زبان به خصوص در عصر کنونی که شاهد بیداری اسلامی هستیم، اقدام بسیار مبارکی است تأکید کرد: فعالیت‌های تاثیرگذار این خبرگزاری در عرصه بین‌الملل در راستای دیپلماسی عمومی نظام شکل گرفته است.

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی مدیریت استراتژیک در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، در آستانه افتتاح چهلمین زبان خبرگزاری ایکنا اظهار کرد: تأسیس خبرگزاری تخصصی قرآنی اقدام مبارکی بود که آثار خوبی به جای گذاشته است.

وی افزود: انتشار اخبار ایکنا به 40 زبان اقدام بسیار مبارکی است، به خصوص در عصر کنونی که شاهد بیداری اسلامی هستیم و در شرایطی به سر می‌بریم که کمونیسم و لیبرالیسم به شکست انجامیدند و مردم جهان به دنبال نظام و حقیقتی می‌گردند که عدالت را برای آنها به ارمغان بیاورد.

وی با بیان اینکه معرفی هرچه بیشتر قرآن و احادیث اسلامی یک ضرورت بزرگ است، خاطرنشان کرد: قطعاً اگر مردم جهان با مفاهیم قرآنی آشنا شوند و اسلام را به درستی بشناسند، در گرایش آنها به اسلام بسیار مؤثر خواهد بود.

قدیری ابیانه اظهار کرد: این خبرگزاری برای معرفی خود به مخاطبان خارجی از طرق مختلف باید تلاش بیشتری داشته باشد و این شناخت منجر به علاقه آنها به شناخت قرآن شود.

وی ادامه داد: می‌توان با تهیه بانک اطلاعاتی از ای‌میل‌های مردم جهان آیات قرآن کریم و احادیث را برای آنها ارسال کرد و یا ترجمه قرآن کریم به زبان‌های مختلف را در دسترس افراد قرار داد و از این طریق منابع اسلام را به کاربران معرفی کرد.

وی تأسیس خبرگزاری‌های مشابه در کشورهای انقلابی را یکی دیگر از راهکارهای معرفی مفاهیم قرآنی دانست و عنوان کرد: با توجه به گسترش موج بیداری اسلامی در کشورهای منطقه، ایجاد شعبه‌ای از خبرگزاری ایکنا در کشورهایی همچون مصر و تونس و کمک به ایجاد یک خبرگزاری مشابه در کشورهای اسلامی می‌تواند بسیار مفید باشد.

این کارشناس عالی مدیریت استراتژیک تصریح کرد: با در اختیار قرار دادن تجهیزات و امکانات راه‌اندازی خبرگزاری تخصصی قرآنی می‌توان سایر کشورهای اسلامی را می‌توان برای این مسئله ترغیب کرد؛ همچنین از برقراری ارتباط بین آنها می‌توان استفاده کرد؛ باید از دیپلماسی عمومی و تکنولوژی ارتباطات برای معرفی اسلام و قرآن نهایت استفاده را داشت.

قدیری ابیانه با بیان اینکه پایگاه‌هایی که زبان مشترک دارند، باید یکدیگر را معرفی کنند، گفت: متأسفانه این امر مورد غفلت واقع شده است؛ لازم است سایت‌های مفید یکدیگر را معرفی کنند تا مخاطبان با مراجعه به یکی از این پایگاه‌ها دیگر سایت‌های مفید را نیز بشناسند.

۹۱/۰۱/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">